וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליגת האלופות: צ'לסי - יובנטוס 2:2, ברצלונה - ספרטק 2:3

האיטלקים חזרו מפיגור של שני שערים במשחק נהדר מול אלופת אירופה, מסי הציל את ברצלונה עם צמד. ניצחונות לבאיירן ויונייטד

מהפכים, דרמות והפתעות מרעישות: ככה אנחנו אוהבים את ליגת האלופות. המחזור הראשון של שלב הבתים הסתיים הערב (רביעי) עם משחקים נפלאים, כאשר במוקד עמד הקאמבק של יובנטוס ל-2:2 בסטמפורד ברידג' מול אלופת אירופה צ'לסי. במשחק המקביל בבית ה', שחטאר דונייצק לימדה את נורשלנד הדנית שיעור ראשון במפעל עם 0:2. בבית ו' נערך שחזור גמר 2001, בו באיירן מינכן ניצחה 1:2 את ולנסיה ושמעה על ההפתעה של באטה בוריסוב, שניצחה 1:3 את ליל.

ברצלונה שנהנתה מהגרלה נוחה על הנייר, הסתבכה במשחק הראשון שלה מול ספרטק מוסקבה ונקלעה לפיגור, אבל ליאונל מסי הציל אותה עם צמד מאוחר וקבע ניצחון 2:3. במשחק הנוסף בבית ז', סלטיק ובנפיקה נפרדו ב-0:0. מנצ'סטר יונייטד ניצחה 0:1 את גלאטסראיי ושוב החמיצה פנדל, כשקלוז' הפתיעה עם 0:2 בבראגה.

פאביו קוואליירלה שחקן יובנטוס חוגג. רויטרס
איזו דרמה. פאביו קוואליארלה/רויטרס

בית ה'

צ'לסי - יובנטוס 2:2

אלופת איטליה חזרה בסטייל לליגת האלופות. זה אמנם לא הספיק כדי להסיר את קללת אנגליה עם ניצחון ראשון מאז רבע גמר 1996/7, אבל תיקו במגרשה של אלופת אירופה, אחרי פיגור בן שני שערים, מהווה בהחלט נקודת פתיחה טובה עבור יובנטוס. רוברטו די מתאו העניק לראשונה מקום בהרכב לאוסקר הברזילאי, והילדון המוכשר החזיר לו בענק עם צמד (השער השני פשוט פנטסטי). אלא שארתורו וידאל צימק לפני המחצית ונתן ליובה תקוות, אותן מימש המחליף פאביו קוואליארלה, שהשווה מבישול שני של קלאודיו מרקיזיו וכמעט גנב גם ניצחון. ג'יג'י בופון רשם הופעה מספר 400 במדי יובנטוס ויכול להיות בהחלט מרוצה מהפגנת האופי של חבריו.

דקה 31: גול! הלחץ של צ'לסי השתלם. אדן הזאר מסר לאוסקר, שהפציץ בימין כדור שפגע בלאונרדו בונוצ'י והטעה את ג'יג'י בופון. 0:1 לצ'לסי.

דקה 33: גול! אשלי קול מסר לאוסקר, והילד הסתובב ומול אנדראה פירלו סובב כדור פנטסטי לחיבורים של בופון. 0:2 מהיר לצ'לסי, איזו בכורה אדירה לברזילאי המוכשר.

דקה 38: גול! יובנטוס לא מוותרת. קלאודיו מרקיזיו העביר לארתורו וידאל, שהשתחרר ומ-17 מטרים בעט שטוח בשמאל אל הרשת. רק 1:2 לצ'לסי.

דקה 80: גול! מרקיזיו הכניס כדור עומק מתוחכם למחליף פאביו קוואליארלה, שגלגל במדויק בין רגליו של פטר צ'ך. יופי של קאמבק ליובה, 2:2.

דקה 87: המהפך כמעט הושלם. קוואליארלה הסתובב על השומר שלו וסובב כדור מתוחכם שפגע במשקוף ויצא.

שחטאר דונייצק - נורשלנד 0:2

אלופת דנמרק ערכה את טבילת האש שלה בליגת האלופות ויצאה יחסית בזול. שחטאר דונייצק המשיכה את פתיחת העונה המושלמת שלה, עם ניצחון 10 ב-10 משחקים רשמיים העונה, אחרי שלא השכילה להשיג ניצחון בארבעת המשחקים הקודמים שלה באירופה. הנריק מחטריאן הארמני היה האיש שפרץ את המגננה של נורשלנד פעם אחת בכל מחצית והשאיר את הנקודות באוקראינה.

דקה 44: גול! שחטאר פרצה את הסכר. התקפה נהדרת מצד שמאל הסתיימה במסירת רוחב לעבר הנריק מחטריאן, שהמשיך בנגיעה פנימה. 0:1 לשחטאר.

דקה 76: גול! מחטריאן חדר לרחבה מצד שמאל וניסה לפרגן, אבל הכדור חזר אליו מהגנת נורשלנד והוא הרשית את השני שלו. 0:2 לשחטאר.

אוסקר שחקן צ'לסי (שמאל) עם אשלי קול. רויטרס
בכורה אישית מוצלחת. אוסקר/רויטרס

בית ו'

באיירן מינכן - ולנסיה 1:2

שחזור גמר 2001 הסתיים עם אותו צד מאושר, כאשר באיירן מינכן הצליחה לשמור על הבית ולקחה שלוש נקודות מול ולנסיה, עליה גברה בדו קרב פנדלים בלתי נשכח לפני 11 שנים. מאוריסיו פלגרינו, שאז החטיא את הפנדל המכריע מול אוליבר קאן, עמד על הקווים כמאמן העטלפים, שהסתגרו והחזיקו מעמד במשך 38 דקות, עד שהכישרון של באיירן הכריע אותם. בסטיאן שווינשטייגר מצא את הרשת במשחק שלישי ברציפות, טוני קרוס ירה את השני עם ביצוע נהדר והוכיח לספרדים שבונקר לא מנצח משחקים. נלסון ואלדס צימק בדקת הסיום, לפני שמריו מנדז'וקיץ' החטיא מהנקודה הלבנה וצירף את באיירן לדורטמונד ושאלקה שהחמיצו פנדלים ערב קודם לכן.

דקה 37: גול! הלחץ של באיירן השתלם. פרנק ריברי פרץ בשמאל והעביר לאריאן רובן שהשאיר לבסטיאן שווינשטייגר. הקשר בעט כדור חד אל הרשת מ-10 מטרים וכבש את שערו השלישי ברציפות בעזרת מגן יריב. 0:1 לבאיירן מינכן.

דקה 76: גול! באיירן סוגרת עניין. סופיאן פגולי איבד כדור לשווינשטייגר, שמסר לטוני קרוס. קשר נבחרת גרמניה הפציץ בימין מ-18 מטרים לחיבורים. 0:2 לבאיירן.

דקה 90: גול! ג'ונתן ויירה הגביה לרחבה והמחליף נלסון ואלדס נגח לרשת של מנואל נוייר. ולנסיה מצמקת, 1:2 לבאיירן.

דקה 90+ 2: פנדל! רובן פרץ לרחבה ונתפס על ידי אדיל ראמי, שספג צהוב שני והורחק. מריו מנדז'וקיץ' שעלה כמחליף רצה לכבוש שער בכורה במפעל, אבל דייגו אלבס עצר את הפנדל שלו.

ליל - באטה בוריסוב 3:1

התוצאה הסנסציונית של הערב הגיעה מסטאד מטרופול החדש, שם באטה בוריסוב השפילה את ליל עם שלישייה מהממת כבר במחצית הראשונה. אלופת בלארוס, שהדיחה בשלב הפלייאוף את עירוני קרית שמונה, הגיעה עם מאזן של שבעה הפסדים וחמש תוצאות תיקו מול יריבות צרפתיות, ורשמה הישג היסטורי בצורה היפה ביותר. אלכסנדר חלב ניצח על המתפרצות הקטלניות של באטה, כאשר אלכסנדר וולודקו, ויטאלי רודיונוב ואדגר אולחנוביץ' הדהימו את הקבוצה של רודי גרסיה הנרגן. אורליאן שג'ו רק צימק עם נגיחה בדקה ה-60.

דקה 6: גול! איזו פתיחה מפתיעה בסטאד מטרופול החדש. ליל פתחה טוב, החמיצה, ואז נכנעה לשער אדיר של אלכסנדר וולודקו, שהפציץ מ-25 מטרים. 0:1 לבאטה.

דקה 20: גול! איזו הפתעה בצרפת. באטה יצאה למתפרצת מהירה בניצוחו של אלכסנדר חלב. החלוץ ויטאלי רודיונוב קיבל את הכדור מאלכסנדר פאבלוב בעמדת נבדל וכבש. צוות השיפוט אישר את השער, 0:2 לבאטה בוריסוב.

דקה 43: גול! הפקרות בהגנת ליל מנוצלת היטב על ידי הבלארוסים. אדגר אולחנוביץ' קיבל כדור ברחבה והרשית מול מיקאל לאנדרו ההמום. 0:3 לבאטה בוריסוב.

דקה 60: גול! ליל מסוגלת לחזור? הבלם אורליאן שג'ו עלה לעזרת ההתקפה ונגח כדור קרן למשקוף ופנימה. 1:3 לבאטה.

בסטיאן שווינשטייגר שחקן באיירן מינכן. רויטרס
כבש משחק שלישי ברציפות. בסטיאן שווינשטייגר/רויטרס

בית ז'

ברצלונה - ספרטק מוסקבה 2:3

הבכורה של טיטו וילאנובה בליגת האלופות ממש לא הלכה כמתוכנן. למזלו של מאמן ברצלונה, ליאונל מסי היה שם כהרגלו כדי להציל את המצב. האוהדים בקאמפ נואו, שראו את קבוצתם לא מפסידה ב-16 המשחקים הביתיים הקודמים באירופה, נזכרו באוקטובר 2009, אז קבוצה רוסית בשם רובין קאזאן באה לקטלוניה והדהימה אותם. אחרי השער העצמי של דני אלבס והגול של רומולו, היתרון של כריסטיאן טייו הצעיר נשכח והלחץ החל לתת את אותותיו, אבל מסי כבש צמד תוך שמונה דקות (72 ו-80) ואפשר לטיטו להסדיר נשימה על הספסל. ג'רארד פיקה נפצע והדאיג את המקומיים, שהתנחמו בניצחון המוראלי.

דקה 14: גול! כריסטיאן טייו הצעיר קיבל כדור מצ'אבי בקצה השמאלי של הרחבה, הטעה את השומר שלו ובימין סובב כדור חכם פנימה. 0:1 לברצלונה.

דקה 29: גול! האוהדים בקאמפ נואו בהלם. עמנואל אמניקה פרץ בצד ימין והעביר כדור רוחב, אותו דווקא דני אלבס בעט בצורה מביכה לשערו הוא. ספרטק מאזנת ל-1:1.

דקה 59: גול! מהפך מדהים בקאמפ נואו. ספרטק יצאה למתפרצת של ארבעה על שלושה, בסיומה רומולו קיבל כדור ברחבה ומול ויקטור ואלדס בעט מדויק פנימה. 1:2 לספרטק מוסקבה. מי היה מאמין?

דקה 72: גול! הנה בארסה חוזרת. טייו נכנס לרחבה מהאגף השמאלי ופרגן למסי, שמול שער חשוף השווה ל-2:2.

דקה 80: גול! מי אם לא מסי. ברצלונה לחצה, אלכסיס סאנצ'ס הגביה משמאל ומסי נגח את השני שלו במשחק. 2:3 לברצלונה במשחק דרמטי.

סלטיק - בנפיקה 0:0

הסקוטים חזרו לליגת האלופות עם הקהל הססגוני שלהם, אבל הסתפקו בנקודה בתום משחק שקול וקצבי שלא הניב שערים. בירם כיאל הפצוע לא נכלל בסגל של סלטיק, שלא הצליחה לנצל את ההתלהבות הגדולה כדי להכניע את הפורטוגלים. בנפיקה, מצידה, יכולה להתנחם בנקודה ראשונה על אדמת סקוטלנד אחרי שהפסידה שם בשלושת הביקורים הקודמים. סלטיק צלחה את שלב הבתים בכל פעם שפגשה את בנפיקה. האם זה יקרה גם העונה?

ליאונל מסי שחקן ברצלונה. רויטרס
כרגיל, המושיע. ליאונל מסי/רויטרס

בית ח'

מנצ'סטר יונייטד - גלאטסראיי 0:1

השדים האדומים עשו צעד ראשון להתאוששות מטראומת באזל, גם אם לא היה זה צעד מרשים במיוחד. אלכס פרגוסון החל את עונתו ה-17 ברציפות עם מנצ'סטר יונייטד בליגת האלופות עם ניצחון דחוק על גלאטסראיי, שיכולה לחוש מאוכזבת מכדור אחד שליטף את המשקוף, אחד שליטף את הקורה ולא מעט דקות טובות בתיאטרון החלומות. מנגד, יונייטד הפכה את הנקודה הלבנה לשחורה, כשנאני החטיא פנדל בדקה ה-52 והצטרף לרובין ואן פרסי וחאבייר הרננדס שהחמיצו במשחקים האחרונים. הסיפור המרגש של הערב הגיע מכיוונו של דארן פלטשר, שחזר לשחק אחרי שנעדר 10 חודשים בשל דלקת במעי הגס שאיימה לסיים לו את הקריירה.

דקה 7: גול! מייקל קאריק ביצע דאבל פס נהדר עם שינג'י קגאווה, עבר את השוער ותוך כדי נפילה גלגל אל הרשת. 0:1 למנצ'סטר יונייטד.

דקה 52: פנדל! מה קורה למנצ'סטר יונייטד מהנקודה הלבנה? רפאל הוכשל ברחבה והשיג לאנגלים הזדמנות להגדיל את היתרון, אבל פרננדו מוסלרה, מומחה ידוע לבעיטות מ-11 מטרים, עצר את הבעיטה של נאני, שהצטרף לצ'יצ'ריטו ורובין ואן פרסי שהחטיאו במשחקים קודמים.

בראגה - קלוז 2:0

הקבוצה הפורטוגלית דיברה לאורך כל השבוע על היריבה הנוחה שתאפשר לה להימנע מפתיחת עונה דומה לזו ב-2010/11 (תבוסה 6:0 לארסנל והפסד 3:0 לשחטאר), וכנראה שכחה שלשם כך היא צריכה להבקיע. בראגה בעיקר החטיאה מול השער של האקס מריו פלגייראס, וראתה אקס אחר שלה, הברזילאי רפאל באסטוס מעניש עם צמד אישי מרשים. קלוז' עם ניצחון חוץ ראשון בליגת האלופות מאז ה-1:2 על רומא בהופעת הבכורה שלה במפעל.

דקה 19: גול! קלוז' יצאה למתפרצת קטלנית, רפאל באסטוס קיבל את הכדור ובבעיטה חדה מול השוער הפתיע את קבוצתו לשעבר. 0:1 לקלוז'.

דקה 34: גול! בראגה לא הפסיקה להחמיץ, ומנגד באסטוס דהר בצד שמאל, ברח משלושה שחקנים וירה פנימה. 0:2 גדול לקלוז'.

דארן פלטשר שחקן מנצ'סטר יונייטד. רויטרס
קאמבק מרגש. דארן פלטשר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully