וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בופון: "יש לי טלוויזיה נחמדה, אבל התגעגעתי לשחק"

אחרי שצפה בליגת האלופות מהבית, שוער יובנטוס נרגש לקראת צ'לסי (ד', 21:45, ספ' 5). באיירן - ולנסיה, ברצלונה - ספרטק

בדיוק ארבעה חודשים אחרי הגמר הדרמטי בו ניצחה בפנדלים את באיירן מינכן וזכתה לראשונה בתולדותיה בליגת האלופות, צ'לסי תחל מחר (רביעי, כל המשחקים ב-21:45) את מסע ההגנה על התואר עם מכשול מסובך בדמות אלופת איטליה יובנטוס, שלא הפסידה ב-42 המשחקים האחרונים שלה בסריה A. השתיים הללו בכל מקרה פייבוריטיות להעפיל מבית ה', בו תשחקנה גם שחטאר דונייצק ונורשלנד הדנית בהופעת בכורה. המפסידה הגדולה מהעונה שעברה, באיירן מינכן, תתחיל את דרכה בשחזור גמר 2001 מול ולנסיה, כשבמקביל בבית ו' תארח ליל את באטה בוריסוב.

שתיים שנהנו מהגרלה נוחה בשלב הבתים הן ברצלונה ומנצ'סטר יונייטד. הקטלאנים יפתחו את העונה האירופית עם משחק בקאמפ נואו מול ספרטק מוסקבה, כשבמפגש הנוסף בבית ז' תארח סלטיק (ללא בירם כיאל הפצוע) את בנפיקה המוכשרת. אלכס פרגוסון ושחקניו ינסו לפצות על הכישלון מאשתקד, כשיקבלו באולד טראפורד את פניה של גלאטסראיי הטורקית, השבה למפעל לאחר היעדרות בת חמש שנים. בראגה תפגוש את קלוז'.

ג'ון טרי פרנק למפארד שחקני צ'לסי. AP
מסע ההגנה על התואר מתחיל. ג'ון טרי לצד פרנק למפארד/AP

בית ה'

צ'לסי - יובנטוס (ספורט 5 ו-HD)

המשחק המרכזי של היום השני יפגיש בין אלופת אירופה הגאה לאלופת איטליה, שתנסה להסיר את קללת אנגליה. יובנטוס לא הצליחה לנצח ב-11 הביקורים האחרונים שלה באנגליה, כאשר הניצחון האחרון הושג בגומלין רבע גמר 1996/7 (0:1 באולד טרפאורד על מנצ'סטר יונייטד) והיה בסך הכל השני שלה בהיסטוריה. בפעם הקודמת שהגיעה לסטמפורד ברידג', הגברת הזקנה הפסידה 1:0 לצ'לסי משער של דידייה דרוגבה בשמינית גמר 2008/9, והודחה לאחר 2:2 בגומלין בטורינו.

צ'לסי תנסה להזכיר את ההופעות ההירואית משלבי הנוקאאוט בעונה שעברה, ולרשום ניצחון ביתי שביעי ברציפות בליגת האלופות. ג'ון טרי התגבר על הפציעה וצפוי לשחק, כשגם חואן מאטה וג'ון אובי מיקל כשירים להתמודדות המסקרנת. אצל יובנטוס, ג'ורג'יו קייליני ולאונרדו בונוצ'י מתוכננים לפתוח יחד במרכז ההגנה, כשמאחוריהם ירשום ג'אנלואיג'י בופון את הופעתו ה-400 במדי הקבוצה. "התגעגעתי למפעל הזה וכך גם החברים שלי", אמר בופון, שיחד עם יובה לא שיחק בליגת האלופות מאז ההפסד 4:1 לבאיירן מינכן בדצמבר 2010. "ביליתי כל כך הרבה ערבי שלישי ורביעי בצפייה מהספה בבית. יש לי טלוויזיה נחמדה, אבל אין כמו להיות על המגרש. נילחם עד טיפת הזיעה האחרונה".

שחטאר דונייצק - נורשלנד

האלופה הסנסציונית של דנמרק תערוך את טבילת האש שלה בליגת האלופות בדונבאס ארינה, שם שחטאר דונייצק תנסה לנצח אחרי ארבעה משחקים בהם כשלה לעשות זאת במסגרת אירופית. המארחים נמצאים בכושר פשוט פנטסטי, כשניצחו את כל תשעת המשחקים הרשמיים שלהם העונה. הרביעייה הברזילאית בראשותם של וויליאן ודוגלאס קוסטה תמשיך להוביל את שחטאר, בעוד נורשלנד תציג הרכב ללא אף שחקן בעל ניסיון בליגת האלופות.

ג'אנלואיג'י בופון שוער יובנטוס. רויטרס
כמה שהוא התגעגע לליגת האלופות. ג'אנלואיג'י בופון/רויטרס

בית ו'

באיירן מינכן - ולנסיה (ספורט 5+ גולד)

יותר מ-11 שנים חלפו מאז גמר 2001, אז אוליבר קאן עצר שלוש בעיטות בדו קרב מהנקודה הלבנה והעניק לבאיירן מינכן זכייה דרמטית בליגת האלופות על חשבון ולנסיה. אחד מאותם שלושה מחמיצים, מאוריסיו פלגרינו שהחטיא את הבעיטה האחרונה, ינסה להשיג סוג של נקמה, כשיוביל את ולנסיה כמאמן במשחק החוץ באליאנץ ארינה.

לקבוצה של פלגרינו יש משימה לא פשוטה בניסיון לעצור את סגנית אלופת אירופה, שפתחה את העונה בבונדסליגה עם שלושה ניצחונות רצופים. חאבי מרטינס, הרכש היקר בתולדות באיירן מינכן, מוכן לערוך את הופעת הבכורה שלו בליגת האלופות מול בני ארצו ויודע: "ולנסיה קבוצה נהדרת - מאוד מאוזנת, טקטית ומהירה. שיחקתי מולם לא מעט פעמים ואני בטוח שהם יקשו עלינו, אבל אנחנו בין הפייבוריטים בטורניר וכמובן רוצים להתחיל בצורה חיובית". לרשות יופ היינקס עומד סגל מלא, בעוד ולנסיה תחסר את פרננדו גאגו, שהצטרף במסדר הפצועים בקישור לדויד אלבלדה ואבר באנגה.

ליל - באטה בוריסוב

הבלארוסים שהדיחו בשלב הפלייאוף את עירוני קרית שמונה ומנעו מהאלופה הישראלית הופעה היסטורית במפעל, יחלו את הקמפיין השלישי שלהם בליגת האלופות עם משחק באצטדיון החדש של ליל, ויחפשו ניצחון היסטורי (מאזנם עד כה: שבעה הפסדים, חמש תוצאות תיקו). בביקור הקודם שלה בצרפת, באטה בוריסוב הודחה על ידי פריס סן ז'רמן מהליגה האירופית. הפעם היא מקווה לתוצאה אחרת, כשהמאמן ויקטור גונצ'ארנקו מאמין כי יוכל לנצל את פתיחת העונה ההססנית של ליל ובונה על אלכסנדר חלב המנוסה. הקפטן ריו מאבובה יחזור להרכבה של ליל, שתשאף לשפר את מאזנה מהעונה הקודמת, אז סיימה במקום האחרון בשלב הבתים. מתיו דבושי התאושש מפציעה ועשוי לפתוח.

חאבי מרטינס שחקן באיירן מינכן (שמאל) עם בסטיאן שווינשטייגר. AP
מכיר מצוין את ולנסיה. חאבי מרטינס/AP

בית ז'

ברצלונה - ספרטק מוסקבה (ספורט 5+)

מרוצים מההגרלה הנוחה בליגת האלופות, מפתיחת העונה המושלמת בליגה וכמובן מהמשבר בריאל מדריד, שחקני ברצלונה יעלו על הדשא בקאמפ נואו במטרה להעניק לטיטו וילאנובה ניצחון קל בבכורה שלו בליגת האלופות. מי שינסה להדהים את ברצלונה הוא אונאי אמרי הספרדי, שכשל בכל ביקוריו בקאמפ נואו עם ולנסיה ואלמריה ומחפש ניצחון ראשון על בארסה במשחקו ה-13 מולה.

סגנית אלופת ספרד לא מקלה ראש בספרטק מוסקבה, שכן הקטלאנים זוכרים כי ההפסד הביתי האחרון שלהם באירופה היה לקבוצה רוסית - 2:1 לרובין קאזאן באוקטובר 2009. מאז ברצלונה בלתי מנוצחת ב-16 משחקים בקאמפ נואו, וססק פברגאס כבר חושב רחוק: "בעולם אידיאלי, יהיה נהדר לפגוש את צ'לסי בגמר ליגת האלופות ולהשיג נקמה, בטח בוומבלי משם יש לברצלונה זיכרונות נפלאים". ליאונל מסי יחזור כמובן להרכב אחרי שעלה מהספסל ב-1:4 על חטאפה, קרלס פויול הפצוע ייעדר.

סלטיק - בנפיקה

אחרי ארבע שנות היעדרות, סלטיק חוזרת לשלב הבתים של ליגת האלופות עם הקהל הססגוני שלה ומקווה להמשיך את המסורת לפיה עברה שלב בכל פעם שפגשה את בנפיקה (בשני המקרים הקודמים בהם הוגרלו הקבוצות יחד בשלב הבתים, סלטיק סיימה שנייה ובנפיקה שלישית). הפורטוגלים מחזיקים בסגל מוכשר יותר, למרות העזיבות של אקסל ויטסל וחאבי גרסיה בסוף חלון ההעברות, וחולמים לפחות לשחזר את הישג רבע הגמר מאשתקד.

סלטיק תחסר מלבד בירם כיאל הפצוע גם את ג'ו לדלי וגאורגיוס סמאראס היווני ומגיעה לאחר שצברה נקודה אחת בלבד בשני המשחקים האחרונים, אך פאבלו איימאר לא מייחס לכך חשיבות. "לא תהיה לזה כל השפעה", הסביר קשרה הארגנטינאי של בנפיקה. סלטיק תמיד משנה את הרמה שלה, במיוחד בבית בליגת האלופות. אני צופה שהם יהיו הרבה יותר מסוכנים נגדנו, אבל עשינו חישובים לקראת ההעפלה והפסד בגלזגו לא נמצא בתוכניות".

ססק פברגאס, ברצלונה. רויטרס
כבר חולם על הגמר בוומבלי. ססק פברגאס/רויטרס

בית ח'

מנצ'סטר יונייטד - גלאטסראיי (ספורט 1)

טראומת באזל וההדחה המביכה כבר בשלב הבתים בעונה שעברה, עומדים לנגד עיניו של אלכס פרגוסון כאשר הוא פותח את עונתו ה-17 ברציפות עם מנצ'סטר יונייטד בליגת האלופות. המנג'ר הסקוטי יודע שקבוצתו צריכה לכפר על ההאכזבה מאשתקד, אבל גלאטסראיי לא מוכנה לשמש כשק חבטות. האלופה הטורקית חזרה לבמה המרכזית של אירופה אחרי חמש שנות היעדרות, ועם פתיח טרים על הקווים מאמינה כי למרות שלא ניצחה מעולם על אדמת אנגליה, תוכל להדהים לפחות כמו ב-3:3 שהשיגה באולד טראפורד באוקטובר 1993, אז הדיחה את יונייטד בסיבוב השני.

"כולם זוכרים היטב שהיינו חסרי אחריות בשניים ממשחקי הבית שלנו בליגת האלופות בעונה שעברה", אמר מנג'ר האדומים, אלכס פרגוסון, תוך שהוא מתייחס ל-3:3 אחר של הקבוצה, הפעם עם באזל, לאחר שהשדים האדומים הוליכו כבר בשני שערים. "אנחנו חייבים לללמוד לסגור משחקים, זה צריך להיות אחד הכוחות המרכזיים אצלנו. אני מקווה שהיכולת שלנו בבית, שהיתה טובה לאורך שנים ארוכות תימשך גם העונה".

רובין ואן פרסי יחזור להרכב של השדים האדומים, כשלהיט החדש אלכסנדר בוטנר ימשיך לאייש את עמדת המגן השמאלי במקום פטריס אברה הסובל מפציעה קלה. ווין רוני, אשלי יאנג, כריס סמולינג ופיל ג'ונס ייעדרו, כשנמניה וידיץ' וריו פרדיננד יתמודדו בכדורי הגובה מול יוהאן אלמנדר השבדי, שמצידו יקווה להיות הראשון שמכניע את אנדרס לינגארד באולד טראפורד. "אסור לנו למעוד שוב", הבהיר השוער הדני. "היינו שאננים מדי במשחקי הבית בעונה שעברה וזה היה מרגיז. המשחק הביתי מול באזל (3:3) היה בידיים שלנו ונתנו לו לברוח. אנחנו חייבים לתקן".

בראגה - קלוז

על הנייר, נדמה כי המקום הראשון שייך למנצ'סטר יונייטד ואילו הקרב על המקום השני פתוח לחלוטין. שתיים שרואות עצמן ראויות להעפיל לשלב הבא מבית ח' הן בראגה וקלוז', שיספקו מפגש פיקנטי למדי: שישה פורטוגלים יש בסגל של אלופת רומניה, מתוכם שלושה שחקני בראגה לשעבר (מריו פלגייראס, דיוגו ולנטה ורפאל באסטוס). בראגה תקווה להימנע מפתיחה דומה לזו ב-2010/11, אז החלה עם תבוסה 6:0 לארסנל והפסד 3:0 לשחטאר, לפני שהתאוששה עם התקדמות למקום השלישי והגעה עד לגמר הליגה האירופית.

אלכס פרגוסון מאמן מנצ'סטר יונייטד. Jamie McDonald, GettyImages
לא מוכן לטראומה נוספת. אלכס פרגוסון/GettyImages, Jamie McDonald

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully