וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא קובאן: "יוגב אוחיון שייך לנו"

13.9.2012 / 19:30

נלחם עד הסוף, נשתמש בכל הנשקים. מכבי טעתה, אנחנו בסדר. נשיא קובאן, אנדריי ודישצ'ב, בראיון בלעדי לקראת פרסום הבוררות

אנדריי ודישצ'ב, נשיא לוקומוטיב קובאן, מבקש לשלוח מסר ברור לראשי מכבי תל אביב: "נילחם איתם עד הסוף על יוגב אוחיון", הוא אומר בשיחה עם וואלה! ספורט.

ודישצ'ב, שנחשב בשנים האחרונות לאחד האנשים החזקים בכדורסל הרוסי – בכובעו הנוסף מחזיק בתואר מ"מ יו"ר התאחדות הכדורסל הרוסית – סירב, עד כה, להתראיין בפרשת אוחיון. כשהחלטת פיב"א בעניין גורלו של השחקן תלויה ועומדת, מבקש הנשיא לפרוש את עמדתה של קובאן, שנחשפת בפעם הראשונה.

יוגב אוחיון שחקן נבחרת ישראל. קובי אליהו
רגע לפני ההכרעה. אוחיון/קובי אליהו

"בתחילת הקיץ הוצע לנו להחתים את יוגב", מספר ודישצ'ב. "בדקנו את ההיתכנות המשפטית של המהלך והבנו שיוגב יכול לנצל את סעיף היציאה שלו ממכבי תחת תנאים מסוימים. לאורך כל הדרך פעלנו ברוח טובה, תחת חוקי פיב"א הקשורים להעברת שחקנים. עמדנו בכל התנאים של סעיף היציאה, העברנו למכבי את דמי השחרור בזמן, וחתמנו על החוזה עם יוגב. מבחינתנו, אנחנו מחזיקים בחוזה תקף עם השחקן ורואים ביוגב שחקן ששייך לנו.

"לפי חוקי פיב"א, טופס השחרור של השחקן צריך להתקבל דרך איגוד הכדורסל הישראלי", ממשיך ודישצ'ב. "פנינו לאיגוד הישראלי, הראינו להם את החוזה שלנו עם יוגב וביקשנו את טופס השחרור. האיגוד הישראלי פנה למכבי, ומכבי סירבה להעביר את הטופס. לא הייתה ברירה ונאלצנו ללכת לפיב"א כדי שתורה למכבי להעביר את טופס השחרור הרשמי של יוגב.

לא ברור עדיין כיצד תפסוק פיב"א בעניין. מה תהיה תגובתכם אם פיב"א תחליט שלא לחייב את מכבי להעביר את טופס השחרור, היינו לקבוע כי מבחינתה אוחיון עדיין שייך למכבי?

"חשוב לי לומר שאנחנו מכבדים את פיב"א ואת חוקיה. מילאנו את כל מה שהיה מוטל עלינו. שילמנו למכבי את דמי הפיצוי. אין למכבי שום סיבה לעכב את העברת טופס השחרור. אבל אם, מסיבה כלשהי, ההחלטה של פיב"א תהיה שלילית מבחינתנו, נבדוק היטב את המניעים שעמדו מאחורי ההחלטה. מבחינתנו זה לא מקרה מסובך, ואם משום מה ההחלטה תהיה אחרת, אני מודיע לך שנערער לבית הדין לספורט בלוזאן. נילחם על השחקן הזה, שאנחנו חושבים ששייך לנו. חוץ מזה אני יודע שיוגב לא רוצה לשחק במכבי. נילחם עד הסוף, בכל האמצעים העומדים לרשותנו, כי מבחינתנו פעלנו בדיוק בהתאם להוראות פיב"א, ויוגב הוא שחקן חופשי".

דייויד פדרמן הבעלים של מכבי תל אביב. קובי אליהו
"למכבי תל אביב אין סיבה לעכב את השחרור". פדרמן/קובי אליהו

***

שהרי אם מכבי רוצה לשמור את אוחיון בשורותיה, מקשה ודישצ'ב, מדוע קיבלה ולא החזירה את 200,000 הדולרים שקיבלה מקובאן כדמי פיצוי?

"מכבי שמרה את הכסף אצלה, וזה דבר שסותר את הטענות שלה. אם הביי-אאוט משולם במלואו, מכבי צריכה לנפק את טופס השחרור. הכסף שולם ומכבי אישרה שהוא נמצא בחשבון הבנק שלה. הם מעולם לא ביקשו להחזיר את הכסף, ולכן אנחנו לא מבינים למה השחרור של השחקן עדיין לא כאן. צר לי שהסיפור עבר לפסים משפטיים, אבל אנחנו מרגישים חובה להיאבק על האמת שלנו".

נשיא קובאן רואה באוחיון חלק משמעותי מאוד מהקבוצה החזקה שבנה הקיץ: גם אלכס מאריץ', ניק קלאת'ס, סימאס יסאיטיס ושמות גדולים אחרים הצטרפו הקיץ לקבוצה.

"צירפנו הרבה שמות גדולים, ומבחינתי גם יוגב הוא שם גדול", מחמיא ודישצ'ב. "הוא סיים את העונה החולפת במכבי בצורה נהדרת. הוא היה מצוין בפלייאוף היורוליג, וגם הקיץ עם נבחרת ישראל הוא היה טוב מאוד. ישראל עלתה ליורובאסקט מהמקום השני, לפני נבחרת כמו סרביה, גם בזכותו. אגב, אני מאחל לישראל הצלחה ביורובאסקט הבא.

"אני רואה ביוגב פוינט גארד מאוד מוכשר, אחד הפרוספקטים הכי מבטיחים באירופה. הוא אחד השחקנים הישראלים הטובים ביותר, ולכן מובן למה מכבי מנסה להילחם עליו. אם באמת לשחקן לא הייתה אופציית יציאה, היינו מחכים לקיץ הבא ואז מציעים לו חוזה. אבל השחקן ניצל את האופציה לצאת מהחוזה, ומבחינתנו העסקה נעשתה".

ודישצ'ב מדגיש כי "אנחנו מאוד מכבדים את מכבי, כמועדון עם היסטוריה גדולה ומוניטין בכל אירופה. אבל אין להיסטוריה של המועדון הזה קשר למקרה הנוכחי. אולי מכבי מנסה למנוע מיוגב לעזוב, אבל הדרך שבה מכבי פעלה תמנע מהשחקן להישאר במועדון. כי במקום למצוא פיתרון, מכבי ניסתה להשאיר אצלה את יוגב בכוח. זה הרי לא יגרום לו לאהוב את המועדון. הקשרים של מכבי בפיב"א? אני לא יכול לומר שום דבר על זה. אנחנו סומכים על פיב"א שתקבל את ההחלטה ללא השפעה של מי מהצדדים. הם קיבלו את כל המסמכים מאיתנו, ואנחנו מקווים שיפסקו לטובתנו. אבל כמו שאמרתי, לא משנה מה תהיה ההחלטה של פיב"א, נילחם על יוגב עד הסוף".

ניק קלאתס שחקן פנאתינייקוס (ימין) מול תומאס דלינינקאיטיס שחקן ז'לגיריס קובנה. Mindaugas Kulbis, AP
בונים קבוצה חזקה. קלאת'ס/AP, Mindaugas Kulbis

***

רק לעתים נדירות נחשף ודישצ'ב בתקשורת. לכן הייתה זו הזדמנות ראויה לדבר איתו על חזונו בקובאן, שהפכה הקיץ לאחת הקבוצות המסקרנות ביבשת.

ראשית, מעט היסטוריה קרובה: עד לא מזמן נקראה הקבוצה בשם לוקומוטיב רוסטוב. אלא שבשל סיבות כלכליות, בסיום עונת 2008/9 עבר המועדון לעיר קרסנודאר בת 750,000 התושבים, והשתקע שם. העיר שוכנת לצד נהר קובאן, והקבוצה קרויה על שמו.

"אחת הסיבות הייתה האולם הנהדר שנבנה בעיר, מה שאפשר לנו לשחק בגביעי אירופה השונים ולהצטרף לליגה המזרח-אירופאית", מספר ודישצ'ב. "בקרסנודאר מאוד רצו לפתח קבוצת כדורסל וראש העיר עוזר לנו מאוד. הייתה כאן פעם קבוצת כדורסל, אבל לא מוצלחת מדי. הספונסרית הראשית שלנו היא חברת הרכבות של רוסיה, שהיא שותפה מאוד יציבה ואפשר לסמוך על התמיכה שלה. המאמצת שלנו אפשרה לנו לגדול צעד אחד צעד".

הפרויקט של קובאן, אומר ודישצ'ב, נבנה באופן המקצועי ביותר, מהיסודות; "צעד אחר צעד אומר שהתחלנו מיצירת בסיס חזק, שזו מחלקת נוער מצוינת שבשנתיים האחרונות הביאה אליפויות ותארים. בניגוד לקבוצות אחרות, אנחנו לא מתבססים רק על שחקנים זרים, אלא מגדלים שחקנים משלנו. קיבלנו הרבה תמיכה מהקהילה בעיר, שמאוד אוהבת כדורסל והפכה אותנו לאחת ממושכות הקהל המובילות בליגה הרוסית. יש באולם שלנו אווירה טובה. מטרות? ברור שנרצה ליצור כאן מועדון שלטווח הרחוק יאבק בצמרת היורוליג. אבל המטרה היא לא להצליח רק ברמה הספורטיבית, אלא גם ברמה החברתית: אנחנו רוצים לראות כמה שיותר ילדים משחקים כדורסל בעיר. יש למועדון שלנו עוד לאן להתקדם, אנחנו מבינים שיש לנו עוד הרבה עבודה לעשות, אבל המטרה של כולם היא להצליח. וזה אומר שכולנו רוצים להפוך בקרוב למועדון יורוליג משמעותי".

זה לא יהיה פשוט. הליגה הרוסית – אולי הליגה התחרותית ביבשת אחרי הליגה הספרדית – מקבלת בקושי שני כרטיסים ליורוליג. נאבקים אתכם מועדונים כמו צסק"א, חימקי, טריומף, ספרטק סנט פטרסבורג, קאזאן.

"ברור. יש בליגה הרוסית 5-6 מועדונים שבהחלט נמצאים ברמה של יורוליג. הרישיון ליורוליג ניתן בהתבסס על ההצלחות בזירה המקומית, אז מה שאנחנו יכולים לעשות זה רק להמשיך ולהתפתח כמועדון, להמשיך לפתח את חיי הספורט בעיר, ולנסות להתחרות ברמות הכי גבוהות, נגד הקבוצות האירופאיות הטובות ביותר. אני מקווה שזה יביא לנו הצלחות בליגה הרוסית, ומשם נעשה את הצעד הבא ליורוליג. אם אתה מסתכל על הסגל שלנו, אנחנו מוכנים ליורוליג כבר עכשיו. זה סגל שיכול היה גם להצליח ביורוליג. אבל נצטרך להרוויח את הכרטיס לשם דרך הליגה. נצטרך להוכיח את עצמנו עונה אחר עונה על המגרש, ומחוץ למגרש לחזק את הפרנצ'ייז שלנו. אנחנו חולמים בגדול, ואני חושב שאנחנו בדרך הנכונה להפוך למועדון משמעותי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully