וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסון הילסבורו: "בדיקות דם מהרוגים בני 10"

אפשר היה להציל 41 מ-96 ההרוגים, עדויות שקריות, הכפשה בוטה של האוהדים ושורת מחדלים. הדוח חושף פרטים מזעזעים

אנגליה סוערת בעקבות גילויים חדשים בעניין אסון הילסבורו. למעלה מ-23 שנה לאחר ש-96 בני אדם נמחצו למוות באצטדיון בשפילד במהלך חצי גמר הגביע, נחפשו 450 אלף מסמכים וכותרות העיתונים זועקות. "הילסבורו: כל האמת", נכתב הבוקר ב"סאן". "הטיוח סופסוף נחשף", נכתב ב"גרדיאן". עוד נטען כי בעקבות הגילויים החדשים על מחדלים חמורים של כוחות המשטרה וההצלה, משפחות ההרוגים עשויות לדרוש פתיחה בחקירה פלילית וקבלת פיצויים והתובע הכללי יחליט בקרוב האם להגיש כתבי אישום .

כאמור, דוח של "הפאנל העצמאי של הילסבורו" בראשות הבישופ של ליברפול ג'יימס ג'ונס, פורסם אתמול לאחר כשלוש שנים של חקירה. הפאנל קיבל גישה ל-450 אלף מסמכים שהיו חסויים והממצאים זעזעו את הממלכה. על פי הדוח, גם ממצאי ועדת הלורד טיילור שחקרה את האירוע מצאה כי הסיבה לאסון הייתה כשלון משטרתי.

עוד על פי המסמכים שנחשפו, ניתן היה להציל 41 מ-96 ההרוגים לו כוחות ההצלה היו פועלים מהר יותר. טענות חריפות מופנות כלפי המשטרה. על פי הדוח, קצינים בכירים ניהלו קמפיין שמטרתו להאשים את האוהדים ההרוגים בטרגדיה. השוטרים טענו כי האוהדים היו שיכורים, הגיעו למשחק ללא כרטיס ונכנסו בכוח ליציעים. על פי הממצאים, השוטרים לקחו דגימות דם מההרוגים כולל ילדים בני 10 על מנת להוכיח שהיו שיכורים. עוד נטען כי במשטרה עשו בדיקות רקע להורגים וחיפשו עבר פלילי. 116 מתוך 164 ההצהרות שנגבו מאנשי משטרת דרום יורקשייר שהיו באירוע היו שקריות או שונו במטרה להסיט את האשמה מהשוטרים לאוהדים.

"מדהים כמה הרוגים אפשר היה להציל. אלך הביתה ואתהה האם בני היה אחד מהם", אמרה מרגרט אספינל, שבנה ג'יימס בן ה-18 נהרג באירוע. "הם שקרנים ואנחנו אמרנו אמת כל הזמן. אנחנו היינו חפים מפשע. ההתנצלויות לא גורמות לנו להרגיש טוב יותר. תמיד נהיה המפסידים של הילסבורו".

ראש ממשלת בריטניה דייויד קמרון פרסם אתמול התנצלות: "עם המשקל של הראיות החדשות שהגיעו, אני חושב שהכי נכון יהיה שאני כראש הממשלה של בריטניה אתנצל היום בפני המשפחות של 96 הקורבנות. בשם הממשלה, אני מצטער שחוסר הצדק הכפול הזה לא תוקן במשך זמן כל כך ארוך".

אסון הילסבורו, ליברפול. AP, AP
"מדהים כמה הרוגים אפשר היה להציל". אסון הילסבורו/AP, AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully