וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קמרון: "מתנצל בפני משפחות הרוגי אסון הילסבורו"

23 שנים לאחר הטרגדיה, חשפה ממשלת בריטניה מעל 400,000 מסמכים חסויים, בהם נתגלה כי אוהדי ליברפול לא גרמו לאסון

23 שנים, ארבעה חודשים ו-28 ימים בדיוק חלפו מאז אירע אסון הילסבורו, אחד האסונות הגדולים והמזעזעים בהיסטוריה של הספורט, והיום (רביעי) נחשפה בריטניה לגילויים חדשים בפרשה הכואבת. כזכור, במהלך משחק חצי גמר הגביע בשנת 1989, נפגשו ליברפול ונוטינגהאם פורסט באיצטדיון הילסבורו שבשפילד, ובמהלכו נמחצו 96 אוהדי ליברפול למוות, לאחר שנלחצו עקב איכלוס יתר של היציעים. בדו"ח שפורסם כשנה לאחר האירוע, הוטלה האחריות בעיקר על המשטרה המקומית, אולם התקשורת הצביעה דווקא על האוהדים כאשמים.

היום, כל כך הרבה שנים לאחר האירוע, ששאלות רבות בהקשר שלו נותרו פתוחות, התפרסמו בבריטניה אלפי מסמכים רשמיים ובכללם מסמכים מ-80 רשויות שונות שחקרו ובדקו את נסיבות האסון. בין היתר, התפרסמו מסמכים מממשלת בריטניה, שלא נוהגת לפרסם מסמכים רשמיים מטעמה כ-30 שנים לאחר הזמן בו התרחשו, וכן מסמכים מעיריית שפילד ושירותי הכבאות שהגיעו למקום.

אסון הילסבורו, ליברפול. AP, AP
23 שנים לאחר האסון, המשפחות קיבלו מענה לשאלות רבות שנותרו פתוחות. אוהדי ליברפול לאחר האסון/AP, AP

ממשלת בריטניה התירה לפרסם את המסמכים באופן סופי, רק לאחר שנפתחה עצומה מקוונת, שקראה להבהרות מהאירוע, ונחתמה על ידי מעל 100,000 אנשים בממלכה. העצומה, אגב, ממשיכה לגדול, ועומדת כעת על 156,000 אנשים.

בהמשך היום פורסם כי המסקנות שפורסמו קבעו כי האסון נבע מכישלון בשליטה המשטרתית, אבל גם קבעה כישלון בארגונים אחרים וניסיונות טיוח של משטרת דרום יורקשיר ושירותי האמבולנס.

ראש ממשלת בריטניה דייויד קמרון אמר: "עם המשקל של הראיות החדשות שהגיעו, אני חושב שהכי נכון יהיה שאני כראש הממשלה של בריטניה אתנצל היום בפני המשפחות של 96 הקורבנות. בשם הממשלה, אני מצטער שחוסר הצדק הכפול הזה לא תוקן במשך זמן כל כך ארוך".

בינתיים, שפילד וונסדיי, שאיצטדיון הילסבורו היה שייך לה בזמן האירוע, פרסמה הבוקר הודעת התנצלות למשפחות הקורבנות: "אנחנו רוצים, בהזדמנות זו, להביע תנחומינו ולהתנצל בפני כל משפחות שסבלו כתוצאה מהאירוע הטרגי שאירע ב-15 באפריל, 1989. שפילד יונייטד מברכת על ההחלטה לפרסם את המסמכים, ואנחנו מקווים שיהיה בפרסומם משהו בכדי לסגור מעגל עבור המשפחות".

אסון הילסבורו, ליברפול. AP, AP
אפילו שפילד יונייטד פרסמה התנצלות. אסון הילסבורו/AP, AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully