וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל: "זה לא גוטמן. אנחנו נבחרת מדרג שלישי או רביעי"

12.9.2012 / 9:12

אחרי התבוסה לרוסיה אמש, גם השחקנים מבינים את מעמדם: "נקבל ביקורת ונסתום". שכטר: "אנחנו השחקנים צריכים להבין שאנחנו לא ברמות הגבוהות". גוטמן הסיק מסקנות (פחות שחקנים שאינם בכושר משחק יזומנו), ובהתאחדות ישנו גישה: בקמפיין הבא לא לדבר על עלייה

צילום וידאו: קובי אליהו וטל אנגלנדר. עריכה: טל רזניק

אכזבה והלם. כך אפשר להגדיר את האווירה בנבחרת ישראל לאחר התבוסה אמש (שלישי) 4:0 לנבחרת רוסיה. את חדר ההלבשה אתמול היה ניתן לשייך בקלות לקבוצה שזה עתה ירדה ליגה. השחקנים התכנסו בתוך עצמם והיחיד שדיבר איתם היה אלי גוטמן. בשלב מסוים נכנס המאמן לחדר, הסתכל על השחקנים ואמר להם: "תרימו את הראש, אני לוקח את כל הביקורת עליי. עברתי את הגיל שבו הייתי מתרגש מביקורת".

"כל הביקורות מוצדקות, אעשה את החישובים שלי, שיהיה חג שמח לכולכם", הוסיף המאמן. עוזרו יוסי אבוקסיס ישב בצד ושתק והשחקנים סיפרו כי הוא קיבל בצורה קשה מאוד את התבוסה. בהמשך הוסיף המאמן ואמר לשחקנים: "נבחרת רוסיה היא נבחרת ברמה מעלינו. יש הבדלי רמות, אבל לא ברמה של 4:0". מיד לאחר מכן פנה המאמן לאלמוג כהן, והודיע כי הוא נאלץ להחליף אותו בשל שינוי שיטת המשחק.

אלי גוטמן, מאמן נבחרת ישראל. ברני ארדוב
עברנו את הגיל שבו הייתי מתרגש מביקורת". גוטמן על רקע החגיגה הרוסית/ברני ארדוב

בנבחרת סיפרו כי גוטמן כעס מאוד על ההפסד והוא שוקל לזמן פחות שחקנים שאינם נמצאים בכושר לנבחרת. בהקשר הזה ראוי לציין כי בכירים בהתאחדות לכדורגל, המתווה בין היתר את המדיניות בנוגע לנבחרות, אמרו אתמול: "הדבר הנכון לעשות החל מהקמפיין הבא, הוא לא לדבר יותר במושגים של עלייה. אולי כך התקשורת תרד מאיתנו". השיחות המעטות שהתקיימו בין השחקנים אתמול קלעו בדיוק לדבריו של גוטמן.

"כנראה שאנחנו לא מסוגלים להתמודד ברמה הזאת, אולי גם השיטה לא התאימה לנו", אמר אחד מהם. "לא יכול להיות שנעלה למשחק עם שלושה קשרים אחוריים ורוסיה תשלוט באמצע. לא היה לנו חלוץ תשע, אבל גם לא הגענו למספיק מצבים. כולנו מתוסכלים ומקבלים את כל הביקורת. עכשיו אנחנו צריכים לסתום ולקבל את כל הביקורת. הכל מגיע לנו. לא הוכחנו שמגיע לנו יחס שונה מהתקשורת".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
טל בנין מאמן מכבי נתניה בכדורגל. ברני ארדוב
"במשך שנה האשימו את לואיס פרננדס בהכול, אימצתי את זה". טל בנין/ברני ארדוב

חלק מהשחקנים הודו כי שיטת המשחק לא הייתה 4:3:3, כפי שגוטמן הסביר במסיבת העיתונאים, אך ניקו את המאמן מאשמה. "לא פרננדז, לא קשטן ולא גוטמן. כנראה שהגיע הזמן שיכירו בנו כנבחרת מהדרג השלישי או הרביעי". אגב, בהקשר הזה ראוי לציין כי עוזר מאמן הנבחרת לשעבר טל בנין צייץ אתמול: "במשך שנה שלמה האשימו את לואיס בהכל, אימצתי את העניין, כשהעלו את מחירי הדלק האשמתי אותו, כשהפיצה הגיעה באיחור האשמתי אותו, אז גם עכשיו". עוד קודם הבהיר: "אנשים שליליים חושבים שלילי ויכול להיות שקיימת גם בעיה בהבנת הנקרא, מה הקשר בין מה שכתבתי לשמחה לאיד ועוד כשמדובר בנבחרת ישראל?".

כזכור, הביקורת אמש התמקדה בבלם טל בן חיים, שגרם לעבירה בשער הראשון, נתקל ביואב זיו בשער השני ולא נכח במגרש בזמן השער השלישי. בסיום הוא פונה לבית החולים איכילוב וערך בדיקות מקיפות יותר. בנבחרת היה גם מי שגונן על הבלם וטען: "אם הוא הבלם הבכיר בכדורגל שלנו, זה אומר הכל, וזאת גם לא בעיה שלו. צריך להשלים עם המצב, רמת שחקני ההגנה של הנבחרת נמוכה מאוד. אולי מהנמוכות בבית. לטיבי היה משחק טוב יותר אתמול, אבל כמו שרובכם מבינים זה לא ממש משנה".

אגב, לפני המשחק חולקו דפי ההרכב ובהם בן חיים רשום כשחקן פורטסמות', ממנה שוחרר. המשחק האחרון שלו במדיה היה בחודש מרץ, בתבוסה 1:5 לבארנלי. ללא קשר לבן חיים, גוטמן שוחח עם דקל קינן עוד לפני המשחק ואם הבלם יחתום במכבי חיפה הוא יוזמן לצמד המשחקים מול לוקסמבורג בחודש הבא.

ביבראס נאתכו, שחקן נבחרת ישראל. ברני ארדוב
קיבלו פרופורציות. ביבראס נאתכו/ברני ארדוב

החלוץ איתי שכטר, שהיה חלש והוחלף במחצית, הודה הבוקר בגל"צ: "אנחנו מתוסכלים. היו רגעים קשים. זה לא נכון שלא הייתה מחויבות. ברגע שמפסידים והקבוצה לא משחקת נכון, זה נראה כאילו אין מחויבות. נכנסנו להלם בהתחלה, הם לחצו אותנו נכון. זה לא בגלל מחויבות, אלא כי לא שיחקנו טוב. כשנותנים להם את השטח ומאפשרים לנו לשחק, אנחנו נראים אנמיים".

שכטר הודה ש"הבעיה היא לא במאמנים. אנחנו השחקנים צריכים להבין שאנחנו לא ברמות הגבוהות. אנחנו כל הזמן מפשלים. קשה לי לדבר על זה. אני בשדה התעופה, ואני שומע אנשים אומרים שזו בושה, והם פשוט צודקים. אלי מאמן מצוין, הוא עובד קשה כדי להכין אותנו, אבל זה כדורגל, דברים מתפקששים. אי אפשר להגיד שאלי הוא הבעיה של הנבחרת".

"רוסיה הייתה גדולה עלינו"

הקשר חן עזרא סיכם את הדעה הרווחת בקרב השחקנים. "רוסיה נבחרת טובה מאיתנו, היא הייתה גדולה עלינו היום", אמר הבוקר. "ברגע שהם הבקיעו את שני השערים הראשונים תוך קצת יותר מרבע שעה, נגמר הסיפור. אנחנו צריכים לעבוד קשה ולהשתפר כדי שנוכל להתמודד ברמות האלה. קשה מאוד לעלות מבית כזה. הם היו טובים יותר וניצחו. המשחק יכל להתפתח אחרת. אפשר לנצח נבחרות יותר טובות ממך, אבל פתחנו את המשחק לא טוב, שני הגולים המוקדמים האלה גמרו את המשחק".

השחקנים הסתגרו בסיום המשחק כ-45 דקות בחדר ההלבשה ורק אחרי פרק זמן ממושך הם הגיעו לעמדות התקשורת. אוהדי הנבחרת ביקשו לשוחח עם יוסי בניון, שסימן להם לשלום ועזב את המקום. בניון זכה אתמול לאהדה גדולה מהקהל גם לאחר שהוחלף. ביברס נאתכו זכה להתעניינות בקרב אוהדי נבחרת רוסיה, שביקשו להצטלם עם שחקנה של רובין קאזאן לאחר המשחק. "הוא שחקן גדול ומוכר מאוד ברוסיה", סיפרו.

חן עזרא שחקן נבחרת ישראל. ברני ארדוב
"קשה מאוד לעלות מבית כזה". חן עזרא/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully