וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אליפות ארה"ב: ברדיך הדהים את פדרר, רודיק הפסיד ופרש

הצ'כי העיף את המדורג 1 עם 6:7, 4:6, 6:3, 3:6 ברבע הגמר. האמריקאי נכנע לדל פוטרו בשמינית. ניצחונות למארי ודג'וקוביץ'

היום הגשום אתמול (שלישי) בניו יורק השבית את חגיגת משחקי שמינית ורבע הגמר באליפות ארצות הברית. גם הלילה הגשם דחה בשעתיים את תחילת המשחקים, אבל בסופו של דבר הם יצאו לדרך, ואף סיפקו כמה סיפורים מרתקים. הראשון שבהם היה הדחתו המדהימה של הפייבוריט רוג'ר פדרר כבר ברבע הגמר אחרי הפסד 7:6 (1), 6:4, 3:6, 6:3 לתומאס ברדיך, וגם פרישתו הסופית של אנדי רודיק, שהודח בשמינית הגמר כשנכנע לחואן מרטין דל פוטרו 6:7, 7:6, 6:3, 4:6 אחרי פייט גדול, לקול תשואות הקהל בארצות הברית שנאלץ להיפרד מהטניסאי האמריקאי הגדול ביותר מאז אנדרה אגאסי ופיט סמפראס.

במשחק השני של רבע הגמר ראינו את אנדי מארי חוזר מפיגור מול מארין סיליץ' בדרך ל-6:3, 6:7 (4), 2:6, 0:6 שסידר לו מפגש עם ברדיך. בינתיים בשמינית הגמר נובאק דג'וקוביץ' המשיך הלאה בעקבות פרישתו של סטניסלס ואווינקה במהלך המשחק ביניהם, וינקו טיפסרביץ' עלה לרבע הגמר אחרי ניצחון על פיליפ קולשרייבר.

אצל הנשים יש לנו כבר ארבע עולות לחצי הגמר, ויקטוריה אזרנקה עשתה זאת אתמול, והיום הצטרפו אליה מריה שראפובה שגברה על מריון ברטולי, שרה אראני שגברה על רוברטה וינצ'י בדרבי איטלקי ולסיום גם סרינה וויליאמס שלא התקשתה עם 1:6, 3:6 על אנה איבנוביץ'.

תומאס ברדיך טניסאי צ'כי. רויטרס
לא ספר את הפייבוריט. ברדיך/רויטרס

גברים:

עם כל הכבוד לרודיק, הסיפור הגדול של הלילה היה הפסדו של פדרר. המדורג ראשון זכה למנוחה ארוכה לפני רבע הגמר שלו מול תומאס ברדיך (6) בעקבות פציעתו של מרדי פיש בסיבוב הקודם, אבל הצ'כי עלה נחוש לרשום סנסציה וקיבל את מבוקשו בענק. אחרי שנשבר במשחקון הפתיחה התעשת ברדיך והציג טניס נפלא במשך כמעט שעה וחצי ברציפות, כשניצח 6:7 (1) במערכה הראשונה וסגר את השנייה על 4:6 בתוך 38 דקות. במערכה השלישית פדרר עצר את הסחף כשחזר מפיגור של שבירה ווניצח 3:6, אבל ברדיך לא נרתע, הגיע דרוך למערכה הרביעית בה השיג שבירה מכריעה במשחקון השמיני והגיש לניצחון בדרך ל-3:6 שהיה שווה מקום בחצי הגמר.

יריבו הבא של ברדיך יהיה אנדי מארי (3), שנזקק לקאמבק לא קטן מול מארין סיליץ' (12) ברבע הגמר. האלוף האולימפי, שנעצר בשנה שעברה בחצי הגמר בטורניר וב-2008 דהר עד לגמר, נמתח לראשונה בטורניר הנוכחי כשפתח רע והפסיד 6:3 את המערכה הראשונה, אבל אחרי קרב של שעה ורבע במערכה השנייה הוא ניצח 6:7, עם 4:7 בשובר השוויון, ומשם המשחק הפך לחד צדדי, עם 2:6 ו-0:6 לסקוטי בשתי המערכות הבאות.

רודיק (20) ודל פוטרו (7) המשיכו את המשחק שהופסק במצב של 6:6 במערכה הראשונה, כשרודיק יצא חד יותר מחדרי ההלבשה, ניצח את שובר השוויון ואיתה את הסט. הקהל האמריקאי החל להתרגש ולפנטז על כך שהאליל שלו ימשיך את הטורניר האחרון בחייו עוד שלב אחד, אלא שבמערכה השניה שוב שמרו השניים על הגשותיהם המצוינות והגיעו לשובר שוויון. הפעם הגיע תורו של דל פוטרו לנצח ולאזן ל-1:1, ומשם המומנטום כולו עבר לארגנטינאי המצוין. המדורג שמיני בטורניר הגיש שבעה אייסים בסט השלישי אותו ניצח 2:6, הציל שתי אפשרויות שבירה קריטיות בפתיחת המערכה הרביעית, שבר בעצמו במשחקון החמישי ועלה ל-3:5. עם הגב לקיר הציל רודיק נקודת משחק לקול תשואות הקהל המשולהב והצליח לצמק ל-5:4, אך לא יותר. אלוף הטורניר מ-2003 נפרד מהענף עם פייט גדול, לאחריו הודה בבכי לאלפי האוהדים שביציעים. אנחנו כבר מתגעגעים.

ברבע הגמר יפגוש דל פוטרו את נובאק דג'וקוביץ' (2), שהספיק לשחק אתמול דקות ספורות מול סטינסלאס וואוינקה (19), וכשנפתחו ארובות השמיים הסרבי הוליך 0:2. האלוף המכהן של הטורניר לא נזקק ליותר מדי זמן כדי להשלים את העבודה. אחרי שהוא ניצח בשתי המערכות הראשונות 4:6, 1:6, השוויצרי פרש בשלישית בגלל פציעה כשהוא פיגר 3:1. נולה, שממש לא רוצה לסיים את העונה עם תואר גרנד סלאם אחד, ממשיך להסתמן כפייבוריט לזכייה בניו יורק.

במשחק נוסף בשמינית הגמר, ינקו טיפסרביץ' (8) ניצח את פיליפ קולשרייבר (19) 3:6, 6:7, 2:6 ושיחזר את הישגו מהשנה שעברה שהוא גם הישגו הטוב בקריירה - רבע גמר טורניר גרנד סלאם. טיפסרביץ' יתמודד ברבע הגמר נגד דויד פרר הספרדי (4).

נשים:

אחרי שויקטוריה אזרנקה תפסה את הכרטיס הראשון לחצי הגמר, שעברה את האלופה המכהנת, סמנתה סטוסור, התקיימו היום שלושה משחקים נוספים ברבע הגמר. אזרנקה תפגוש בחצי הגמר את מריה שראפובה (3), שניצחה את מריון ברטולי (11) 6:3, 3:6, 4:6. הרוסיה שנמצאת בכושר מעולה חולמת לשחזר את הזכיה באליפות ב-2006, ולזכות בתואר גרנד סלאם חמישי בקריירה ושני העונה. כמו בשמינית הגמר, גם במשחק הזה היא שמטה את המערכה הראשונה מול ברטולי, שמעולם לא ניצחה אותה בסבב המקצועני. הצרפתיה הוותיקה שהייתה בעיצומו של הישג השיא שלה באליפות ארצות הברית הפתוחה נראתה טוב, אבל במערכה השניה הכל התהפך והשליטה עברה לשראפובה, שניצחה 3:6 והשוותה ל-1:1 במערכות. במערכה השלישית והמכרעת, שראפובה הצליחה להשיג שבירה במצב קריטי של 4:4, מה שאפשר לה להגיש למשחק ב-4:5 לטובתה, ומכאן דרכה כבר הייתה סלולה למפגש נגד ויקטוריה אזרנקה בחצי הגמר.

סרינה וויליאמס (4) עדיין לא נתקלה במשוכה רצינית בטורניר, וגם ברבע הגמר היא שייטה בקלות מול אנה איבנוביץ' (12) עם 1:6, 3:6. האמריקאית הוותיקה שמחפשת תואר רביעי בגרנד סלאם הביתי שלה ו-15בסך הכל המשיכה בתנופה מהדאבל בייגל המוחץ שלה על אנדראה הלבאקובה בשמינית הגמר ודרסה את הסרבית האומללה 1:6 בתוך 25 דקות במערכה הראשונה. איבנוביץ' המתקמבקת המתיקה את הגלולה במקצת במערכה הבאה אבל גם בה לא הצליחה להוות יריב לעוצמות ולדיוק של סרינה, שסגרה הפעם עניין ב-33 דקות עם 3:6, כשהיא רושמת 12 אייסים לאורך המשחק הקצר.

יריבתה הבאה של סרינה תהיה שרה אראני (10 בעולם), שרשמה את הישג השיא שלה בקריירה רק לפני מספר חודשים כשהעפילה לגמר ברולאן גארוס, הצליחה להמשיך את השנה החלומית שלה. אחרי שבסיבוב הקודם היא שיכנעה נגד אנג'ליק קרבר הגרמניה, האי טיילה בקלילות מול וינצ'י המדורגת 19 בעולם בדרך לניצחון 2:6, 4:6. אראני נהנתה מ-85 אחוזי הצלחה בהגשות הראשונות שלה, לעומת 45 בלבד של יריבתה, וזה הנתון שעשה את ההבדל העיקרי במשחק.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully