וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפנים האמיתיות של הליגה הלאומית

ניר קפלן, אתר "השישית"

4.9.2012 / 17:20

המחזור השני הזכיר כי הרומנטיקה בליגת המשנה נעלמה. המהומה בהרצליה וזיכויו של אזגי הוכיחו כי האלימות היא עדיין שם המשחק

לאתר "השישית"

זה לא לקח הרבה זמן עד שנזכרנו. נזכרנו למה הליגה הלאומית מעלה קונוטציות חמוצות ולמה כבר לא מתייחסים אליה כליגה מלאת רומנטיקה ושחקני נשמה. את אלה החליפה הכוכבת האמיתית של הכדורגל הישראלי בשנים האחרונות – האלימות.

הלאומית הישנה והרעה 1

כמה סמלי שזה קרה לנו דווקא אחרי משחק כל כך כיפי כמו ה-2:3 של הפועל פתח תקוה על מכבי הרצליה. אחרי המהפכים, המתח והקתרזיס הגדול של האוהדים ממלאבס, כוס קטנה שנזרקה לדשא גרמה למהומה רבתי. אירוע עצוב עבור מנהל האצטדיון שטעה כשהתעקש על עצירת האוהד שזרק כוס. ומה נאמר על אוהדי הפועל פתח תקוה שמנעו מהמאבטחים להוציא את אותו אוהד?

גם המשטרה המהוללת טעתה כשעשתה פיל מעכבר ועצרה בערך חצי מיושבי האצטדיון. הרבה אשמים באירוע המיותר הזה, אבל מי שמפסיד, כרגיל, הם החפים מפשע – אוהדי הכדורגל הנקי והנעים.

אוהדי הפועל פתח תקוה. נמרוד סונדרס
מהאירועים האלה יש רק מפסידים. אוהדי הפועל פתח תקוה/נמרוד סונדרס

הלאומית הישנה והרעה 2

בעיה נוספת שמאפיינת את הליגות הנמוכות בארץ בכלל, ואת הליגה הלאומית בפרט, היא הבלבול בין צבע לבין אלימות. לא מעט אנחנו שומעים על דמויות "צבעוניות" במחוזותינו – הם מדברים בלשון עממית, משחררים מטבעות לשון לאוויר העולם ומקבלים חיקוי משעשע ב"בובה של לילה". אבל את כל האידיליה הזו שוברת מדי פעם המציאות.

כך היה המקרה עם פרוספר אזגי ועם ההקלטה המגעילה והמזעזעת שנחשפה בוואלה! ספורט, בה נשמע מאיים על שחקן זר בקבוצתו ועל סוכנו, משתמש במילים בוטות וגזעניות ובסופו של דבר אף משתמש באלימות פיזית. כן, מדובר באותו פרוספר אזגי ה"צבעוני" שעליו מבוססת דמות ה"ווסחאב" של אסי ישראלוף, שכל ילד בישראל מעריץ. זיכוי אזגי השבוע צובע את הליגה הזו בצבע אחד ויחיד - שחור.

כמה סמלי שהרבה כדורגל לא ראינו מהקבוצה שלו כאשר אשקלון סיימה ב-0:0 משמים מול עירוני ראשון לציון.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
הבעלים של הפועל אשקלון פרוספר אזגי. קובי אליהו
הזיכוי שלו צובע את הליגה בצבע שחור וקודר. פרוספר אזגי/קובי אליהו

משחק קצוות

לפני שמכבי פתח תקוה ואחי נצרת עלו לכר הדשא, ניתן היה להגדיר את המשחק כמפגש קצוות בין מועמדת לעליה לבין קבוצה שקיימת בנס.

כזכור, אחי נצרת זכתה לנס השבוע, כשאיכשהו הצליחה להציג בפני הבקרה התקציבית את הערבויות הנדרשות ושרדה בליגה הלאומית. על כר הדשא הפערים הללו לא נראו לעין, כשהמלאבסים השיגו ניצחון דחוק 2:3. אמנם ניצחונות דחוקים הם דרך הכרחית להשיג את הכרטיס הנכסף חזרה לליגה של הגדולות, אך אם הקבוצה של הלוזונים לא תתחיל להראות גם יכולת בנוסף לתוצאות, יכול להיות שבקרוב הם ימצאו את עצמם בקוטב הפחות נעים של הליגה השנייה.

עומר גולן שחקן מכבי פתח תקוה. מגד גוזני
מכבי פתח תקוה צריכה להראות גם יכולת בנוסף לתוצאות. עומר גולן/מגד גוזני

ירוק יורד

שיקום מי שזוכר איך רק לפני שתי עונות נראה היה שהפועל כפר סבא תעשה עלייה בסטייל שלא נראה כבר הרבה שנים בליגה הלאומית. אז, הקבוצה של תומר קשטן דרסה את הליגה וקריסה לא ברורה במאני-טיים הובילה להישארות טראומטית בליגה. בעונה שעברה נראה שהטראומה לא חלפה. העונה נראה שמדובר בפוסט-טראומה קטלני. הירוקים, הפעם תחת שרביטו של המאמן אסי דומב, רשמו הפסד שני משני משחקים (1:0 לסקציה נס ציונה) וכרגע לא דומים לשום דבר שבכלל מעז לשאוף להשתלב בליגה הבכירה. אם המגמה הזו תימשך, יהיה מעניין לראות בסוף העונה כמה מזל יש לכפר סבאים במאבקי התחתית.

דידי אונגר שחקן הפועל כפר סבא. קובי אליהו
לאן הולכת כפר סבא הנוכחית? דידי אונגר/קובי אליהו

הכל נשאר במשפחה

בני לוד ידועה כקבוצה של משפחת אזברגה. היו"ר אבו סובחי ואחיו המאמן סלימאן הגיחו לאור הזרקורים בעונה שעברה בזכות ניצחון בגביע על בית"ר ירושלים, קמפיין מרשים בלאומית שכמעט הסתיים בעלייה, ואיך לא, גם קטטה מכוערת מול הפועל רמת גן.

בעקבות אותה קטטה הורחק סלימאן מהמגרשים ובתחילת העונה הובא בהג'ת עודה כמחליפו. עד כאן הכול יחסית תקין, בסטנדרטים של הלאומית. הטוויסט הגיע השבוע כשעודה נדהם לגלות שהרכבה של הקבוצה לקראת המשחק מול הפועל ירושלים (1:1) כבר נקבע על ידי קודמו בתפקיד. לאחר המשחק הגיש עודה את התפטרותו. מחליפו הזמני הוא המנכ"ל, שיקבל הוראות מסלימאן המורחק. טלנובלה מצחינה כמיטב המסורת של הליגה הלאומית.

בשבוע הבא – בבקשה, רק צבע.

בהג'ת עודה מאמן בני לוד. מגד גוזני
לא הסכים להיות בובה של אף אחד. בהג'ת עודה/מגד גוזני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully