וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אתלטיקו מדריד זכתה בסופר קאפ עם 1:4 על צ'לסי

רדאמל פלקאו התעלל באלופת אירופה עם שלושער נדיר וסחף את הקולצ'ונרוס לזכייה בתואר. טורס הושפל מול קבוצת נעוריו

עונת הכדורגל רק החלה, אבל כבר עכשיו אנחנו יכולים לציין את אחת מהופעות היחיד הנדירות שנזכור לא רק בסופה, אלא במשך שנים. רדאמל פלקאו, חלוצה הקולומביאני של אתלטיקו מדריד, רמס הערב (שישי) לבדו את צ'לסי כשהבקיע שלושער מרהיב כבר במחצית הראשונה (7, 19 ו-45) וסחף את זוכת הליגה האירופית לעונת 2011/12, לניצחון מוחץ 1:4 על אלופת אירופה צ'לסי במסגרת הסופר קאפ במונאקו. הבלם מירנדה הוסיף את השער הרביעי בדקה ה-60 ואתלטיקו השלימה את אחד ממשחקי הסופר קאפ היותר חד צדדיים בהיסטוריה, למרות השער המצמק של גארי קייהיל רבע שעה לסיום. עבור הקולצ'ונרוס היה זה סופר קאפ שני בתולדות המועדון, כשגם בהופעה הקודמת ב-2010 הם זכו אחרי ניצחון 0:2 על אלופת אירופה דאז אינטר, וזהו סופר קאפ רביעי ברציפות שהולך לספרד.

רדאמל פלקאו שחקן אתלטיקו מדריד מניף את הסופר קאפ. רויטרס
הצגת יחיד פנומנלית. רדאמל פלקאו מניף את הגביע/רויטרס

צ'לסי, שהייתה הראשונה לזכות בסופר קאפ מאז המעבר למתכונת של משחק יחיד במונאקו ב-1998, קיוותה לסגור מעגל לפני שהמפעל מתחיל לנדוד ברחבי אירופה והציגה את אדן הזאר ופרננדו טורס שפגש לראשונה בקריירה את קבוצת נעוריו. אלא שטורס סיים את תפקידו כסיפור המרכזי של המשחק כבר בדקה השביעית, לאחר שפלקאו הקפיץ את הראשון פנימה, שלוש דקות לאחר שהדביק כדור למשקוף.

צ'לסי אמנם החזיקה בכדור כ-60 אחוזים מהזמן במחצית הראשונה, אך כל התקפה מתפרצת של הספרדים היוותה סכנה על שערו של צ'ך, במיוחד כשהדברים תלויים בפלקאו. 'אל טיגרה' סובב כדור נפלא לחיבורים בדקה ה-19 והשלים שלושער נדיר בדקה ה-45, לא לפני שנעץ עוד כדור בקורה. הצגת יחיד נדירה שלבטח מפחידה את שחקני הגנת הפועל תל אביב. מישהו רואה אותם עוצרים את פלקאו באמצע ספטמבר?

שחקני צ'לסי מאוכזבים: ג'ון אובי מיקל, פרנק למפארד, פרננדו טורס. Antonio Calanni, AP
הופעה עלובה של אלופת אירופה. ג'ון אובי מיקל, פרנק למפארד ופרננדו טורס המאוכזבים/AP, Antonio Calanni

רוברטו די מתאו, שהיה שותף כשחקן לזכייה של צ'לסי בסופר קאפ ב-1998, הכניס לאחר ההפסקה את אוסקר במקום ראמירס במטרה לחזור למשחק, אבל לא יכול היה למנוע את ההפסד הראשון של צ'לסי ליריבה ספרדית לאחר 13 מפגשים, בטח ביום בו אדן הזאר מפגין יכולת חלשה וחואן מאטה כלל לא מורגש. פלקאו, שהיה על הכוונת של צ'לסי בקיץ שעבר וגם בזה הנוכחי, הציג פעם נוספת את כישוריו הבלתי נלאים, בדיוק כפי שעשה במדי פורטו, בגמר הליגה האירופית אשתקד ואפילו בשלושער לרשת בילבאו ביום שני האחרון. אחד החלוצים הטובים באירופה העלה את מאזן שעריו הנדיר במפעלי אופ"א ל-37 ב-40 משחקים ובעיקר העמיד באור מגוחך את טורס.

במחצית השנייה פלקאו נרגע, אבל הבלם הברזילאי מירנדה היה שם כדי לכבוש את הרביעי אחרי שעה של משחק, כשמנגד קייהיל דחק מקרוב את שער הכבוד של הכחולים בדקה ה-75. צ'לסי מפסידה תואר שני העונה, אחרי שנוצחה בידי מנצ'סטר סיטי במגן הקהילה האנגלי. לנו רק נותר להצטער שגם העונה לא נזכה לראות את פלקאו והחבורה המצוינת של דייגו סימאונה על הבמה המרכזית של ליגת האלופות. לפחות נקבל אותם 'בלייב' כאן בבלומפילד.

שחקקני אתלטיקו מדריד חוגגים זכייה בסופר קאפ, גבי מניף. Claude Paris, AP
מגיע להם. גבי מניף את הסופר קאפ/AP, Claude Paris

מהלך המשחק

דקה 4: איזו הזדמנות לאתלטיקו. פיליפה לואיס פרץ בשמאל והעביר כדור רוחב, פלקאו שהקדים את קול פגש את המשקוף מחמישה מטרים. אדריאן נפל לאחר מכן וטען לפנדל, אך השופט לא שרק.

דקה 7: גול! הפעם פלקאו לא פספס. החלוץ הקולומביאני קיבל כדור נהדר מהקפטן גבי, ומול צ'ך הקפיץ לקורה ופנימה כשגם גלישה של לואיז לא הועילה. שער מספר 35 לפלקאו ב-40 משחקים באירופה, 0:1 נהדר לאתלטיקו מדריד.

דקה 12: הזאר השאיר בעקב ללמפארד, אבל הבעיטה של הקשר נבלמה בשחקן הגנה של אתלטיקו. מהלך לאחר מכן הבלגי ניסה בעצמו מחוץ לרחבה, אך החטיא את המסגרת.

דקה 16: אדריאן המהיר ברח בקלות לאיבנוביץ', אבל צ'ך יצא טוב ועצר אותו עם הרגל. טוראן הטורקי נגח החוצה בהמשך המהלך.

דקה 19: גול! איזה ביצוע של פלקאו. 'אל טיגרה' קיבל כדור ברחבה מקוקה, קול השאיר לו יותר מדי מרחב ונענש כשהקולומביאני סובב באומנות מ-14 מטרים בצד ימין היישר לחיבורים ומעל ידיו המושטות של צ'ך. שער חמישי לפלקאו השבוע, 0:2 לאתלטיקו מדריד.

דקה 28: אדריאן הוציא את אתלטיקו לעוד מתפרצת, גבי קיבל כדור בצד ימין והחטיא ממצב טוב מול צ'ך שהדף לקרן.

דקה 35: טוראן קיבל כדור בנבדל ברחבה, אבל השופט נתן למהלך להמשיך, הטורקי העביר רוחב ואדריאן פספס איכשהו את הכדור מול שער ריק. פלקאו הגיע לריבאונד ונגח לקורה, צ'לסי שוב ניצלה בנס.

דקה 45: גול! עוד מתפרצת קטלנית של אתלטיקו. טוראן הוביל את התקפת הקולצ'ונרוס והעביר שמאלה לפלקאו, שגלגל בין רגליו של צ'ך. שלושער עצום לחלוץ הקולומביאני, 0:3 מוחץ לאתלטיקו על צ'לסי.

דקה 50: טורס התקדם, הטעה את השומר שלו ובעט מזווית אלכסונית כדור שטוח שחלף מטר מהקורה השמאלית.

דקה 54: צ'לסי יצאה לעוד התקפה, הזאר סיים בקול ענות חלשה עם בעיטה שהתגלגלה לידי קורטואה.

דקה 60: גול! זו כבר השפלה יוצאת דופן מבחינתה של אלופת אירופה. הכדור החופשי של סוארס מצא ברחבה את מירנדה, והבלם הברזילאי הכניע את צ'ך, כשקייהיל רק מסייע לכדור להיכנס פנימה. 0:4 גדול לאתלטיקו מדריד.

דקה 68: הגנת אתלטיקו הרחיקה רע, אוסקר המחליף בעט החוצה מ-20 מטרים.

דקה 69: קוקה סובב כדור חופשי מצד שמאל, הכדור עבר את כולם וצ'ך הצליח להדוף לקרן ממש ברגע האחרון.

דקה 75: גול! צ'לסי משיגה שער ניחומים. למפארד הגביה קרן לרחבה, הגנת אתלטיקו הסתבכה וקייהיל דחק מקרוב בין רגליו של קורטואה. 1:4 לאתלטיקו מדריד.

דקה 81: הזאר העביר שמאלה למאטה, אבל הספרדי המשיך את המשחק החלש ובעט מעל השער.

דקה 85: פיליפה לואיס הגיח מעמדת המגן השמאלי ובעט כדור חזק, צ'ך קלט.

דקה 88: סימאונה העניק לפלקאו הזדמנות לקבל את התשואות האדירות המגיעות לו מהקהל. איזו הופעה של הקולומביאני. אמרה הטורקי נכנס במקומו.

דקה 90: אמרה מצא עצמו חופשי ברחבה והעביר כדור רוחב לעבר טוראן, לואיז הקדים אותו וכמעט כבש שער עצמי עם כדור לקורה.

הרכב צ'לסי: פטר צ'ך, ברניסלב איבנוביץ', גארי קייהיל, דויד לואיז, אשלי קול (ריאן ברטראנד, 90), ג'ון אובי מיקל, פרנק למפארד, ראמירס (אוסקר, 46), חואן מאטה (דניאל סטארידג', 82), אדן הזאר, פרננדו טורס.

הרכב אתלטיקו מדריד: טיבו קורטואה, חואנפראן, מירנדה, דייגו גודין, פיליפה לואיס, גבי, מריו סוארס, ארדה טוראן, אדריאן (כריסטיאן רודריגס, 56), קוקה (ראול גרסיה, 81), רדאמל פלקאו (אמרה בלוזוגלו, 88).

רדאמל פלקאו שחקן אתלטיקו מדריד חוגג עם החברים. רויטרס
בקרוב בבלומפילד. רדאמל פלקאו עם החברים/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully