וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

WHO ARE YOU, סטיב גורי

31.8.2012 / 16:21

מסיבות, הצלחות, פיצוצים, הישגים. מאז שעזב את בני יהודה, סטיב גורי עשה קריירה מרשימה. אז למה הוא מגיע למכבי תל אביב עם סימני שאלה גדולים?

בקיץ 2009 הודיע המנהל הספורטיבי של בורוסיה מינשנגלאדבך מקס אברל כי סטיב גורי לא ימשיך במועדון. המגעים להתרת חוזהו נמשכו חצי שנה ובזמן הזה השחקן נאלץ להתאמן עם קבוצת המילואים. אחרי השחרור מגלאדבך, גורי יצא למבחנים בוויגאן, הרשים את המאמן רוברטו מרטינס וקיבל חוזה עד תום העונה: "יש לו גישה פנטסטי והוא מאוד רוצה לשחק כאן. יש לו ניסיון והוא הראה לנו שיש לו את הפוטנציאל לשחק בליגה הטובה בעולם. הוא אתלט, חזק באוויר, אגרסיבי ובעל טכניקה מצוינת", אמר הספרדי.

עם החתימה בוויגאן, פרסמו אוהדי הקבוצה מכתב שקיבלו ממנהל האתר הרשמי של גלאדבך שהסביר למה השחקן שוחרר: "חבל שסטיב עזב אותנו כי הוא שחקן הגנה מדהים עם לב רחב. תמיד מוכן להילחם עבור המועדון עד שהשופט שורק לסיום וגם הקהל אהב את הלחימה שלו. יחד עם זאת, הוא גם התפרסם בפעילות מחוץ למגרש, כמו לבלות את הלילה בפאב ערב דרבי חשוב או להחמיץ ביקור אצל הרופא כחלק מהליך החלמה. לכן הוא נזרק מהסגל ומצא עצמו על הספסל או בקבוצת המילואים".

זהו מאפיין די גדול של סטיב גורי. כמעט בכל מקום בו שיחק מאז עשה את ההסבה לבלם, הוא זוכה להערכה מקצועית גדולה על ההשקעה והלחימה, אבל ישנה ביקורת על התנהלותו והתנהגותו מחוץ למגרש. גורי מגיע כעת למכבי תל אביב בגיל 31 עם קריירה מאוד מכובדת מאחוריו, אך עם סימני שאלה גדולים לגבי מידת הרצון האמיתית להצליח עם מכבי תל אביב, או שמא זו תחנה נוספת בקריירה, אולי האחרונה שבהן, בכדי להגדיל את חשבון הבנק.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כמעט בכל מקום בו שיחק מאז עשה את ההסבה לבלם, הוא זוכה להערכה מקצועית גדולה על ההשקעה והלחימה, אבל ישנה ביקורת על התנהלותו והתנהגותו מחוץ למגרש. גורי עם קרויף/מערכת וואלה!, צילום מסך

הכל התחיל בשייע

את עונת 1999/2000 התחילה בני יהודה רע מאוד. לאחר מספר מחזורים שייע פייגנבוים דרש חיזוק מיידי והוצע לו לבחון את החלוץ הצעיר מחוף השנהב שהיה אז בן 19 והגיע מפריס סן ז'רמן. שייע התלהב מהשחקן ואחרי מספר ימים החתים אותו.

כבר במשחק הבכורה שלו נגד הפועל חיפה בקרית אליעזר הוא הבקיע שער. שבוע לאחר מכן הגיעה ההכרה האמיתית שלו בבני יהודה. בית"ר ירושלים הגיעה לשכונה, אוהדיה הציפו את גורי בקריאות גזעניות והשחקן היה נראה די המום ממה שעובר עליו. במחצית הראשונה הוא היה עדיין בהלם. במחצית השנייה גורי נכנס לעניינים, עלה בטירוף והבקיע צמד שערים שנתנו לבני יהודה ניצחון 1:2 וגורי קיבל את ההכרה ביציעים, עם ראיון בלתי נשכח לרמי וייץ בסיום המשחק.

פייגנבוים נזכר בשחקן ואומר: "היה היה כישרון גדול, אבל לא מלוטש. הוא לא שיחק כמעט בקריירה פרט למילואים, ואם היה נשאר עוד שנה-שנתיים היה הופך לחלוץ הטוב ביותר בארץ כי היו לו את כל הנתונים. המגבלה של הטכניקה לא הייתה מפריעה כאן, הייתי יכול לעשות אותו 9 שמבקיע 20 שערים כל עונה".

אלא שעם כל הכבוד לבני יהודה, את הפריצה האמיתית עשה גורי בליגה בשוויץ. מיד לאחר חצי העונה בבני יהודה, נחת באיברדון על תקן החלוץ. המאמן לשעבר, פייר אלברט שפויזאט, אביו של החלוץ המפורסם סטפן שפויזאט, אמר לשחקן מחוף השנהב: "תוכל לשחק בשוויץ כחלוץ, אבל אם אשנה לך את התפקיד לבלם תוכל לשחק בכל ליגה בעולם".
גורי ירד עם הקבוצה לליגה השנייה בתום עונתו הראשונה ונשאר בה עד ינואר 2003, אז הושאל לחצי עונה לבולוניה האיטלקית במדיה לא שיחק. לאחר מכן עבר לוואדוז, הקבוצה מליכטנשטיין ששיחקה אז בליגה השנייה בשוויץ ואחרי שנתיים מוצלחות רשם מעבר גדול ראשון בקריירה כשיאנג בויז החתימה אותו לארבע שנים בספטמבר 2005. אחרי עונה וחצי טובות מאוד, בורוסיה מנשנגלאדבך הכניסה יד לכיס ושילמה 2.4 מיליון פרנקים שוויצרים כדי לרוכשו ולהחתימו לשלוש שנים וחצי.

שייע פייגנבוים מאמן עירוני רמת השרון. ברני ארדוב
"הייתי יכול לעשות אותו 9 שמבקיע 20 שערים כל עונה". פייגנבוים/ברני ארדוב

תכשיטים, מסיבות ופיצוצים

יופ היינקס היה המאמן שהביא את גורי לגלאדבך וגם היחיד שנתן לו לשחק בקביעות. גורי נכנס מיידית להרכב, אבל לא מנע את הירידה. ההמשך היה פחות טוב. דקות המשחק ירדו בהדרגה במקביל לעלייה בכמות הפציעות ובעיות המשמעת. גורי עלה עם הקבוצה חזרה תוך עונה ושיחק עונה אחת בבונדסליגה, אבל ידע לא מעט בעיות. הקהל אהב אותו מאוד, אבל מערכת היחסים עם המאמנים הייתה סיפור שונה לחלוטין.

גורי נודע בגרמניה באופיו המוחצן. הוא נהג ללבוש בגדי מעצבים בתוספת תכשיטים יקרים והסתובב במכוניות גדולות ויקרות. בקבוצה סיפרו גם כי היה נוהג לאחר לאימונים על בסיס קבוע עד שלמאמן יוס לוהוקאי נמאס והוא זרק אותו לקבוצת המילואים: "הוא מתנהג בצורה לא מקצוענית. דיברנו איתו כמה פעמים והבהרנו לו שהתנהגות כזו לא תחזיר אותו להרכב".

ההיסטוריה של גורי בגלאדבך כאמור מלאה בפיצוצים. בהזדמנות אחת נצפה מבלה ערב הדרבי עם קלן והושעה מהמשחק, בהזדמנות אחרת לא הופיע לטיפולים ובמחנה האימונים בספרד בינואר 2009 סירב לשחק באחד ממשחקי ההכנה בטענה שהוא פצוע ונקלע לעימות עם המאמן האנס מייר, שצעק עליו לעיני כל השחקנים: "נמאס לי מהגישה שלך". בהזדמנות אחרת טענו שני סטודנטים כי החברה להפקת אירועים שבבעלות גורי חייבת להם 5,000 יורו על מסיבת ענק שארגנו יחד.

סטיב גורי שחקן בורוסיה מנשנגלדבך ב-2009. Joerg Saarbach, AP
בהזדמנות אחת נצפה מבלה ערב הדרבי עם קלן והושעה מהמשחק, בהזדמנות אחרת לא הופיע לטיפולים. גורי/AP, Joerg Saarbach

מספרת אחת מרהיבה, עונה אחת גדולה

כאמור, בקיץ 2009 הודיע המנהל הספורטיבי של גלאדבך מקס אברל כי גורי לא ימשיך במועדון. אחרי חצי שנה במילואים של הקבוצה הגרמנית, גורי יצא למבחנים בוויגאן, הרשים את המאמן רוברטו מרטינס וקיבל חוזה עד תום העונה. אלא שמוקדם יותר, השחקן רשם חוויה לא נעימה. בחודש יוני, במהלך משחק של הנבחרת נגד קמרון, נדבק גורי במלריה טרופית. הוא הספיק לצאת לחופשה בסן טרופז כשהחום החל לעלות והוא הובהל לבית החולים: "הייתי בטיפול נמרץ למעלה משבוע ומסביבי אנשים מתו מכל מיני סיבות. בשלב מסוים שמעתי את הרופא אומר שיש לי אולי שעתיים לחיות. החלמתי, אבל גם אז הרופאים אמרו לי שהכבד נפגע בצורה חמורה ואולי לא אוכל לחזור למגרשים. עבדתי קשה כדי לחזור לכושר. פיתחתי את השרירים והרופא של וויגאן קרא לי: 'החיה'. אנשים אומרים שכשמשהו כזה קורה הכדורגל הופך ללא חשוב, בשבילי ההיפך הוא הנכון".

גורי כמעט ולא קיבל צ'אנס בחצי העונה הראשונה בוויגאן ורק במחזור ה-34, אחרי שהלאטיקס כבר הבטיחו את ההישארות בליגה, הוא זכה להזדמנות בהרכב. שער הבכורה שלו, במספרת מרהיבה בתוספת הזמן, שלח את האל סיטי לליגת המשנה (2:2). במחזור האחרון פגש את החבר הטוב דידייה דרוגבה מנבחרת חוף השנהב וזה נגמר בתבוסה קשה של 8:0 במשחק בו חגגה צ'לסי זכייה באליפות. למרות ההזדמנויות המעטות, הוחלט במועדון להאריך את חוזהו בשנתיים. בעונת 2010/11 גורי נכנס לעניינים עם 27 הופעות בפרמיירליג, אך אז חלה ירידה במעמדו.

העונה שעברה הייתה קשה עבור גורי. הוא סבל מפציעה ושיחק לראשונה רק במחזור השישי כשפתח בעמדת המגן הימני במשחק הביתי מול טוטנהאם. בדקה ה-63, כשוויגאן בפיגור 2:1 ובעיצומו של לחץ על מנת להשיג את השוויון, גורי ביצע עבירה גסה על גארת בייל, ספג צהוב שני והורחק. הוא חזר למספר הופעות, כשמרטינס משנה לו בכל פעם את התפקוד, אבל התקשה להרשים ובכל פעם שפתח וויגאן לא הצליחה לנצח. ההופעה האחרונה שלו הייתה ב-21 בינואר בהפסד 3:1 לק.פ.ר. מאז ועד תום העונה וסיום החוזה, נכלל רק פעמיים בסגל וראה את יתר המשחקים מהיציע.

12 שנה אחרי שהגיע לישראל כחלוץ צעיר ולא מנוסה, גורי חוזר כבלם עם רקורד מרשים על ומחוץ למגרש. מצד אחד, מדובר בשחקן הגנה ורסטילי ששיחק בשנים האחרונות גם כמגן ימני ושמאלי ואוסקר גרסיה יוכל להשתמש בו במספר תפקידים. הספרדי יוכל לעשות כעת רוטציה בין ארבעה בלמים ויש לו הרבה מאוד אופציות גם בעמדת המגנים הבעייתית. מצד שני, לפי תחילת העונה נראה היה שבמכבי תל אביב התפתח מרקם חברתי מעניין. בלי כוכבים גדולים, בלי אגו ועם הרבה צעירים. האם תוספת של טיפוס אקסטרווגנדי כמו גורי יכולה לשנות את יחסי הכוחות? האם אחרי הנפילה מאנגליה ועונה ממנה הוא מגיע חלוד, לבליין המקסים יש עוד כוח כדי להוכיח את עצמו בישראל הקטנה?

הסקאוט הגרמני ג'ראלד מאייר סיכם את היכולות של גורי ואמר: "להביא בלם כזה לליגה הישראלית זה שדרוג גדול. נכון שהיו לו נפילות בקריירה ושנה שעברה הוא כמעט לא שיחק, אבל צריך לזכור שעד לפני שנה הוא היה שחקן הרכב בוויגאן באופן כמעט קבוע. חסרים לו יסודות של בלם, אבל הוא מחפה על זה באתלטיות, אגרסיביות וראיית שלב אחד קדימה, ככל הנראה מהתקופה ששיחק כחלוץ. אם יהיה לו טוב בישראל, הוא ללא ספק ישדרג את מכבי תל אביב".

סטיב גורי במדי וויגאן. GettyImages
לא שיחק מאז ינואר. גורי/GettyImages
  • עוד באותו נושא:
  • סטיב גורי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully