וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שאלה של סגנון

27.8.2012 / 23:38

שלום תקווה שם את האצבע על ההבדלים בין מכבי ת"א של העונה לזו הישנה, ומסביר מדוע צריך לצמצם עוד את ליגת העל

רצינו, הליגה רצתה, ציפינו מקבוצות מהסוג של מכבי תל אביב ומכבי חיפה שייתנו הצגה, קצת כדורגל מלהיב, והערב אין ספק שקיבלנו. כשמגיע משחק כזה רואים כמה הוא היה חסר ולכן אני אפתח ואומר שזו אחת מהסיבות לדעתי לכך שצריך לצמצם את הליגה. ככל שיהיו יותר משחקים מהסוג הזה, כך היכולת תעלה. אין ספק שמפגשים כאלו תורמים לא רק לאווירה, אלא גם משפרים את היכולת של השחקנים.

אני חושב שמכבי תל אביב הרוויחה הערב יותר מניצחון יוקרתי ושלוש נקודות. רואים במכבי קו עלייה, רואים כמה המאמן מקדם את היכולת שלה ממשחק למשחק. היא לא מסתמכת רק על יכולת אישית של שחקנים בחלק הקדמי כמו במשחקים הראשונים בגביע הטוטו, אלא מנסה – עדיין לא בצורה מושלמת – להניע כדור בצורה מסודרת.

בנוסף, וינסנט אניימה נותן את השקט ועוזר להנעת הכדור מאחור וגם אם לפעמים מכבי נלחצת, היא צריכה להמשיך ולהתעקש על אותו סגנון. אנחנו יכולים לראות את השינוי שעשה אוסקר גרסיה למשל עם מואנס דאבור. הוא ראה את היכולת הטכנית שלו, שיחרר אותו מהעבודה בקו והציב אותו בחוד, חופשי לנוע ולהביא את היכולת האישית לידי ביטוי. הערב זה הסתיים עם צמד.

נקודה שמכבי עדיין צריכה לשפר היא הירידה בקצב ובדינמיות. לאחר הבקעת השערים שלה הערב, הייתה נסיגה דרסטית ביכולת וברצון להמשיך באותם דברים יפים שנעשו עד אותם שערים. זה יכול היה לא להספיק אם מכבי חיפה הייתה מרוכזת יותר.

ניתן לומר שמכבי תל אביב עדיין זקוקה לשיפור, אבל אין ספק שרואים ממנה דברים טובים ושהיא נמצאת בכיוון מאוד נכון מבחינתה. לא מעט שחקנים שהיו שם בעונה שעברה, עדיין נמצאים בסגל ומשחקים בקבוצה, אבל מה שהשתנה הם החשיבה, הסגנון והדרך.

מכבי חיפה הפסידה, אבל צריך לזכור שגם היא הייתה שותפה לתצוגת הכדורגל היפה היום בבלומפילד. היא הניעה את הכדור, הגיעה למצבים, לא ויתרה על השאפתנות שלה במשחק חוץ קשה וחשבה אך ורק על כדורגל התקפי. ככה הליגה וכולנו רוצים לראות אותה, ככה ראובן עטר רוצה לראות אותה.

יחד עם זאת, כדי לתת שקט לאותם שחקנים יצירתיים בחלק הקדמי, כדי שהיא תוכל לתקוף עם כמות גדולה של שחקנים, מכבי חיפה חייבת להתחזק במרכז הקישור. השחקנים בעמדות הללו צריכים להיות יותר אגרסיביים ויותר חזקים כדי לתת שקט לחלק הקדמי, לשבור התקפות של היריבה ולשחרר שחקנים קדימה. בשביל להיות חזק למעלה, צריך להיות חזק באמצע ולפי דעתי זו הנקודה המשמעותית ביותר מבחינת מכבי חיפה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully