וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברצלונה הודיעה רשמית על רכישת אלכס סונג ב-19 מ' יורו

בארסה צירפה את קשר ארסנל שיחתום ל-5 שנים, והפך לשחקן השמיני שעושה את הדרך מהתותחנים לבארסה מאז שנת 2000

ברצלונה הודיעה היום (שבת) באופן רשמי על רכישת אלכס סונג. קשרה הקמרוני של ארסנל סיכם לחמש עונות בשורות סגנית אלופת ספרד, כשהתותחנים יקבלו בתמורה 19 מיליון יורו. סעיף השחרור של סונג יהיה 80 מיליון יורו, וביום שני הוא יגיע לקבוצה, יעבור את הבדיקות הרפואיות ויצטרף לחבריו החדשים.

סונג הוא השחקן השמיני שעושה את הדרך מארסנל לברצלונה מאז שנת 2000. הראשונים להתחיל ב"טרנד" היו מארק אוברמארס ועמנואל פטי, כשאליהם הצטרפו בהמשך ג'ובאני ואן ברונקהורסט, סילביניו, תיירי הנרי, אלכסנדר חלב וססק פברגאס.

אלכס סונג, ארסנל. Victor Fraile, GettyImages
יותר טוב בחלק ההתקפי מאשר בהגנתי. סונג/GettyImages, Victor Fraile

סונג הקמרוני בן ה-24 הגיע לארסנל מבאסטיה הצרפתית כבר ב-2005 לעונת השאלה, כשסופה הוא נרכש על ידי ארסן ונגר תמורת מיליון ליש"ט. אחרי אותה עונה הושאל לצ'רלטון, שם רשם 12 הופעות. בעונת 2008/9 הפך סונג לשחקן הרכב אצל התותחנים, כשהוא רושם 31 הופעות בליגה ו-11 הופעות באירופה. העונה האחרונה, 2011/12, הייתה הטובה ביותר שלו במדי ארסנל ובה הוא הפך לשחקן השני הכי משמעותי בהרכב של ארסנל, לצידו של רובין ואן פרסי (שגם הוא כזכור עזב את התותחנים הקיץ, לטובת מנצ'סטר יונייטד), כשהוא הופך את שיתוף הפעולה עם החלוץ ההולנדי למצוין כולל כמה בישולים יפים.

בסך הכל, 2011/12 הייתה העונה בה הוכיח סונג שבנוסף ליכולות ההגנתיות שלו, מדובר בשחקן עם איכויות התקפיות טובות והוא סיים את העונה עם 14 בישולים בכל המסגרות, ביניהם אחד לשער הניצחון הנהדר של ואן פרסי באנפילד מול ליברפול ואחד נוסף בשער הבכורה של תיירי הנרי מול לידס בגביע האנגלי.

גם חאבייר קלמנטה הספרדי, שעבד עם סונג כמאמן נבחרת קמרון, אמר עליו השבוע ש"הוא שחקן מאוד מרשים, מאוד פיזי, ובחור נהדר. הוא לא דומה לשום שחקן אחר. לדעתי, הוא הרבה יותר איכותי בחלק ההתקפי מאשר בהגנתי".

אלכס סונג שחקן ארסנל (שמאל) בריאן רואיס. רויטרס
ממשיך את המסורת של ברצלונה וארסנל. סונג/רויטרס

במרץ האחרון אמר אלכס אוקסלייד צ'מברליין כי סונג מזכיר לו את ססק פברגאס, איתו שיתף פעולה בעבר בארסנל וישוב לשתף איתו פעולה כעת. "אני לא יכול להיזכר במשחק האחרון שלא ראיתי אותו על המגרש, הוא תמיד שם", אמר קשר נבחרת אנגליה, "לפעמים אתה לא שם לב לעבודה המצוינת שהוא עושה במיוחד בצד ההגנתי, אבל הוא מוסיף גם הרבה בישולים. מבחינה טכנית הוא מזכיר לי את פברגאס. אי אפשר לבקש יותר מקשר אחורי. גם בחדר ההלבשה מדובר בדמות חיובית מאוד. הוא תמיד מאושר ומחייך, הוא חלק חשוב מאוד לסגל שלנו".

לאחר ה-0:0 מול סנדרלנד במחזור פתיחת הפרמיירליג, התייחס ונגר לעזיבתו של סונג ואמר: "יש לנו את ווילשר שחוזר בקרוב, אני מאמין שבעוד חודש וחצי בערך. יש לנו את אבו דיאבי שחזר ויש לנו את רוזיצקי שעשוי לחזור בקרוב ואנחנו עשויים להביא קשר נוסף. תצטרכו להיות מעט יותר סבלניים לגבי ההחתמות", ניסה ארסן ונגר להסביר את המכירה של שחקן משמעותי נוסף, "מתסכל ששחקנים עוזבים אותנו בשיאם, אבל למדנו להתמודד עם זה. אני מאמין שהפוטנציאל הכלכלי של חלק מהמועדונים הוא עצום וזה עושה את ההבדל. סונג עצמו הביע תשוקה לעבור לשחק בברצלונה". עכשיו, אחרי שהמעבר הושלם, יהיה מעניין לראות אם ההתקדמות של סונג תימשך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully