וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אל תזלזלו בכדורגל הבלארוסי

קרית שמונה רצתה את באטה בוריסוב, אבל תפגוש קבוצה מנוסה ומצליחה שמוכרת שחקנים במיליונים. הכירו את היריבה

באטה בוריסוב הייתה השם הפחות גדול בין היריבות האפשריות של עירוני קרית שמונה, הקבוצה שאנשי האלופה הישראלית בוודאי רצו לקבל בהגרלת פלייאוף העלייה לשלב הבתים של ליגת האלופות, וכך קרה, אבל אל לה לאלופה הישראלית לזלזל באלופת בלארוס.

שחקני באטה בוריסוב חוגגים. רויטרס
מוניטין בעלייה חדה ומתמדת. באטה בוריסוב/רויטרס

באטה בוריסוב היא אמנם קבוצה לא גדולה, אבל הניסיון שלה באירופה גדול מזה של קרית שמונה. הבלארוסים הופיעו בשלב הבתים של ליגת האלופת פעמיים (2008/9 ו-2011/12) ורשמה בקמפיינים הללו תוצאות תיקו נגד מילאן, יובנטוס וזניט סט. פטרסבורג, וכן פעמיים בשלב הבתים של הליגה האירופית (2009/10 ו-2010/11), כשבשנה שעברה צלחה את שלב הבתים ונעצרה על ידי פריס סן ז'רמן רק בשלב הנוק אאוט (2:2 בבלארוס, 0:0 בצרפת).

באופן כללי, באירופה למדו בשנים האחרונות שהכדורגל הבלארוסי נמצא בהתקדמות משמעותית. הנבחרת הצעירה העפילה לאליפויות אירופה ב-2004, 2009 ו-2011, כשבזו האחרונה היא אף סיימה במקום השלישי - מה שהבטיח לה את המקום באולימפיאדת לונדון.

הביטוי להצלחה ברמת הנבחרות הצעירות החל להגיע גם אצל הנבחרת הבוגרת בתקופה האחרונה. בלארוס ניצחה את צרפת 0:1 בפריס ומאוחר יותר נפרדה ממנה ב-1:1 ביתי במוקדמות יורו 2012, ובנוסף כפתה על רומניה 2:2 בבוקרשט - כל אלו תוצאות שבעבר היו יכולים רק לחלום עליהן בכדורגל המקומי. לכך אפשר כאמור להוסיף את ההצלחה של באטה עצמה במפעלים האירופים בשנתיים האחרונות.

כשהנבחרת הצעירה החלה להבריק באירופה, הסקאוטים התחילו להתדפק על דלתות הליגה המקומית, כשהקבוצה המובילה מייצאת לא מעט שחקנים. באטה מכרה בשנים האחרונות את המגן הימני אנרי קאגוש לרובין קאזאן (רוסיה) תמורת כ-700 אלף יורו, את הקשר סרגיי קריבטס ללך פוזנאן (פולין) תמורת כ-400 אלף יורו, את הקשר מיכאיל סיבקוב לקליארי (איטליה) תמורת כ-450 אלף יורו ואת השוער סרגיי ורמקו לסבטספול (אוקראינה) תמורת כ-300 אלף יורו.

לפני שנה עשתה עסקת ענק עם מכירתם של הקשר פאבל נחאיצ'יק והמגן הימני איגור שיטוב לדינמו מוסקבה תמורת סכום כולל של למעלה מארבעה מיליון יורו. על הכנסות קבועות כאלו בכל קיץ, כל קבוצה ישראלית הייתה חותמת בשמחה.

שחקן נבחרת בלארוס, איגור שיטוב. Laurence Griffiths, GettyImages
ההצלחה של הנבחרות הצעירות לפני כמה שנים, החלה לקבל ביטוי בנבחרת הבוגרת ובבאטה עצמה. איגור שיטוב, שנמכר מבוריסוב לדינמו מוסקבה/GettyImages, Laurence Griffiths

באטה כבר נמצאת בעיצומה של העונה ואחרי 17 מחזורים היא מדורגת במקום הראשון בליגה הבלארוסית. במדינה הסובייטית לשעבר זה לא מפתיע אף אחד לאור העובדה שהקבוצה זכתה בשש האליפויות האחרונות ונחשבת למועמדת הכמעט יחידה לעשות זאת גם השנה.

האלופה הבלארוסית משחקת בליגה באצטדיון קטן שבו פחות מ-6,000 מקומות, אבל מארחת משחקים בליגת האלופות בבירה מינסק, שם היא תשחק גם נגד קרית שמונה. את הקבוצה מאמן ויקטור גונצ'רנקו בן ה-35, שעומד על הקווים מאז 2007 ועוד לפני כן שימש כעוזר. גונצ'רנקו, ששיחק בקבוצה ופרש בגיל צעיר אחרי פציעה, נחשב לאחד מהדברים הבאים בכדורגל המקומי ואמור להגיע בשנים הקרובות גם לנבחרת.

השם הבולט בין השחקנים הוא כמובן אלכסנדר חלב, שחזר לפני כחודש וחצי לקבוצה בה החל את הקריירה המקצוענית שלו, אחרי שנים ארוכות בשטוטגרט, ארסנל, ברצלונה ואחרות. הקשר בן ה-31 נטל חלק בשני משחקי המוקדמות נגד דברצן ההונגרית ואף בישל ב-0:2 של הבלארוסים בחוץ לפני שלושה ימים.

יחד עם זאת, השחקן הטוב ביותר של הקבוצה הוא הקשר רנאן ברסאן, ברזילאי בן 23 שקיבל אזרחות בלארוסית, מייצג את הנבחרת המקומית ואף שיחק לאחרונה עם הנבחרת האולימפית במשחקים בלונדון, שם הבקיע נגד ברזיל בשלב הבתים. הקשר ההתקפי נחשב לכובש מחונן וכבר נמצא על הכוונת של לא מעט קבוצות מליגות בכירות באירופה.

הבלם הסרבי מרקו שימיץ' נחשב לאחד מעמודי התווך בחלק האחורי והחלוץ המצטיין דימטרי מוזולבסקי כבש העונה תשעה שערים ובישל שלושה נוספים ב-15 משחקים בכל המסגרות. שמות בולטים נוספים הם שלושת שחקני נבחרת בלארוס, החלוץ ויטלי רודיונוב, המגן השמאלי מקסים בורדצ'ב והבלם איגור פיליפנקו שנרכש מספרטק מוסקבה תמורת כחצי מיליון יורו.

החלוץ הברזילאי מייקון, שהגיע מיאגיילוניה ביאליסטוק הפולנית, פצוע וצפוי להיעדר לפחות מהמשחק הראשון. הקשר הכשרוני דימיטרי באגה (22) נפצע נגד דברצן במשחק ביום שלישי וההערכות הן שגם הוא לא ישחק.

רנאן ברסאן (ימין) שחקן באטה בוריסוב מול אוגניין ורנייש שחקן שריף טירספול. AP
עם כל הכבוד לאלכסנדר חלב, זה הכוכב הגדול. רנאן ברסאן מימין/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully