וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך לי קורזיץ תזכה במדליה? כל התסריטים

ניצחון בשיוט המדליות לא מבטיח זהב, מקום שלישי עלול כלל לא להספיק. מה צריך לקרות כדי שקורזיץ תביא מדליה ראשונה לישראל?

קובי אליהו

צפו בראיון מיוחד עם לי קורזיץ לקראת רגע האמת

צילום ועריכת וידאו: קובי אליהו, שליחנו ללונדון

מדינה שלמה תעצור היום (16:00, ערוץ 1) את נשימתה במהלך שיוט המדליות של דגם הניל פרייד בווימות', שם לי קורזיץ תנסה להיות הספורטאית הישראלית הראשונה שזוכה במדליה באולימפיאדת לונדון 2012. קורזיץ, אלופת העולם למי ששכח, נמצאת כרגע במקום השני בדירוג הכללי ועדיין תלויה בעצמה. מה צריך לקרות כדי שנראה אותה מחר על הפודיום? הנה כל התרחישים.

הדירוג לפני שיוט המדליות:

1. מרינה אלאבאו ניירה (ספרד) 24 נקודות
2. לי קורזיץ (ישראל) 38 נקודות
3. טולי פטאיה (פינלנד) 38 נקודות
4. מואנה דלה (גרמניה) 39 נקודות
5. זופיה נוצ'טי קלפאצקה (פולין) 41 נקודות
6. אולגה מסליבץ (אוקראינה) 44 נקודות

לי קורזיץ גולשת ישראלית אחרי שזכתה באליפות העולם. קובי אליהו
אחרי מדליית הזהב באליפות העולם, רוצים לראות אותה עם מדליה אולימפית. לי קורזיץ/קובי אליהו

1. בדרכו של גל פרידמן - מדליית זהב

התסריט האולטימטיבי נראה כרגע בלתי ניתן להשגה, אבל תמיד מותר לחלום. כרגע נמצאת הספרדיה מריה אלאבאו ביתרון משמעותי של 14 נקודות על פני קורזיץ ויתר המתחרות על המדליות. כדי לעקוף אותה על קו הסיום חייבת קורזיץ לסיים שבעה מקומות לפני אלאבאו, וליהנות מהניקוד הכפול המוענק בשיוט המכריע. לדוגמה, אם קורזיץ תנצח את שיוט המדליות והספרדיה תסיים שמינית, לשתיהן יהיו 40 נקודות והעדיפות תינתן לקורזיץ' שניצחה בשיוט המכריע ותוכל לחגוג עם המדליתה המוזהבת כמו גל פרידמן באתונה 2004. לעומת זאת, אם קורזיץ תסיים שנייה ויריבתה מספרד תשיעית, לשתיהן יהיו 42 נקודות אולם היתרון יהיה של הספרדיה, שרשמה יותר ניצחונות במהלך התחרות.

לי קורזיץ שייטת ישראלית. רויטרס
זקוקה לרוח חזקה כדי להגשים את התסריט האולטימטיבי. לי קורזיץ/רויטרס

2. בדרכה של יעל ארד - מדליית כסף

20 שנה עברו מאז המדליה הראשונה של ישראל, שהיא גם המדליה הנשית היחידה שלנו בהיסטוריה. יעל ארד עשתה זאת עם מדליית כסף בענף הג'ודו באולימפיאדת ברצלונה, וכדי להשוות את ההישג צריכה קורזיץ לשמור על מקומה ערב שיוט המדליות. משמע, קורזיץ תלויה בעצמה וצריכה לדאוג לסיים לפני הרודפות אחריה, דוגמת פטאיה הפינית, דלה הגרמניה וקלפאצקה הפולניה. אם קורזיץ תנצח במירוץ ואלאבאו תסיים במקומות 2-6, הזהב יילך כאמור לספרדיה והכסף לקורזיץ. תסריט ריאלי למדי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
הפייבוריטית הברורה לזהב. מרינה אלאבאו, משמאל לצד לי קורזיץ/מערכת וואלה, צילום מסך

3. בדרכו של שחר צוברי - מדליית ארד

ירידה למקום השלישי תהווה אכזבה מסוימת עבור מי שדורגה שנייה, אבל במצב המדליות העגום של ישראל, קורזיץ וכל מי שמאחוריה יקחו גם את האפשרות הזו בשתי ידיים, בדיוק כמו שחר צוברי בבייג'ינג. תסריט כזה יתממש במידה שקורזיץ תסיים את שיוט המדליות כסגנית של פטאיה או דלה המדורגות כרגע אחריה. אם קורזיץ תסיים את שיוט המדליות במקום השלישי, היא תקווה כי אלאבאו המוליכה ועוד אחת מהיריבות מהמקומות הנמוכים יותר בדירוג תסיימנה לפניה. גם מקום רביעי ואפילו חמישי יכולים בקונסטלציה מסוימת להעניק לקורזיץ את הארד, אך זה יקרה רק המתחרות שלה תסיימנה בדירוג נמוך ממנה.

בדרכה של כל המשלחת - ללא מדליה

תסריט האימים מבחינתה של המשלחת הישראלית. הגולשת הישראלית תעזוב את ווימות' בידיים ריקות, אם תסיים אחרי פטאיה הפינית ודלה הגרמניה, הצמודות אליה בדירוג. המשמעות היא שגם מקום שלישי בשיוט המדליות יותיר את קורזיץ מאוכזבת, אם פטאיה ודלה תהיינה השתיים שהקדימו אותה. כל עוד קורזיץ תדאג להיות לפני פטאיה ודלה, מצבה טוב והפודיום קרוב. אחרת, זה עלול להסתיים שוב במפח נפש.

לי קורזיץ מחוייכת לפני היציאה לאולימפיאדת לונדון 2012. קובי אליהו
הכל תלוי בה. לי קורזיץ/קובי אליהו
  • עוד באותו נושא:
  • לי קורזיץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully