וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כשיותר מדי גולשות מריחות מדליה

מעיין דוידוביץ'

5.8.2012 / 20:22

המתחרות שבמקום השלישי והרביעי לא ברמה של קורזיץ. מצד שני, שיוט המדליות פתוח לגמרי. מעיין דוידוביץ’ מנתחת

לי קורזיץ שייטת ישראלית. רויטרס
"במהלך השיוט, לצערנו, קיבלנו את התנאים הפחות מועדפים על קורזיץ, והיא נאלצה להסתפק רק במקום ה-11 באותו שיוט, כאשר הפינית וגם הגרמנייה, שתי יריבות האימונים שלי, הצליחו לסיים במקום הראשון והשני ורק פתחו את הקרב עוד יותר". לי קורזיץ/רויטרס

יום השיוטים שיכול היה להבטיח מדליה ללי קורזיץ ואולי אף לקרב אותה לזהב, נפתח בזינוק מוקדם שגרר מיד זינוק חוזר. זה רק לימד על רמת הערנות של המתחרות והלחץ שבו הן נתונות: כולן הבינו אז את מה שניתן להבין טוב יותר בסיום שני השיוטים, בואך שיוט המדליות: זה קרב פתוח לגמרי. כולן יכולות עדיין להפתיע ולקחת מדליה. כולן רוצות לנצל את ההזדמנות.

למרות שלא ניצחה את השיוט התשיעי, שהיה הראשון היום, אפשר כבר היה לזהות בו מי מתכננת לשנות את התמונה ולהיות אולי הסוס השחור שאף אחד לא חזה: הפינית טולי פאטיה, שהתייצבה בסיום היום האחרון לפני שיוט המדליות במקום השלישי. הגולשת הפינית כנראה לא מוכנה לוותר על מדליה גורלית והזדמנות שעשויה לא לחזור על עצמה. היא פתחה מההתחלה צמוד לקורזיץ, כאשר היא משאירה אותה מאחור וטסה קדימה. לקראת המצוף הראשון קורזיץ הצליחה להתברג רק במקום השביעי, כאשר קלפאצ'קה הפולניה צמוד מאחוריה ואלאבאו הספרדיה רק במקום השלושה עשר.

מי שניצחה את השיוט הראשון היתה דווקא שואו הבריטית, עוד אחת שלא מוכנה להיכנע בינתיים. כרגע, לפני שיוט המדליות, היא במקום השביעי. למי שלא יודע, מדובר במדליסטית הארד מבייג'ינג, שפשוט לא מוכנה לוותר. היא הצליחה לנצח את הקרב ההפכפך שהיה בשיוט הראשון של יום ראשון, אחריה הגיעה הברזילאית הצעירה והמוכשרת, ואת המקום הרביעי תפסה הפולניה שנראה שהתעוררה ולא מוכנה לתת לאולימפיאדה לחמוק מידיה.

מרינה אלבאו גולשת רוח ספרדיה. Mark Dadswell, תאגיד כאן
היחידה שיכולה לבוא באופן רגוע לשיוט הפתוח הזה היא הספרדיה במקום הראשונה, מרינה אלבאו, שרק תוצאה מתחת למקום השביעי תדחוק אותה ותגרום לה לרדת ממדליית הזהב שמעשית כמעט מובטחת. אלבאו/תאגיד כאן, Mark Dadswell

זה לא יהיה שיוט טקטי, קורזיץ תצטרך לנצח בשיוט

גם הספרדייה הצליחה לחזור ולסיים במקום השישי את השיוט, כאשר היא מקדימה את קורזיץ בשלושה מקומות ומגדילה את הפער לשש נקודות, פער קטן וזניח באותם רגעים. בשיוט העשירי כבר ראינו את הפינית בשיאה. היא התחילה מצוין, השיגה את הניצחון ועלתה למקום השלישי ערב שיוט המדליות עם אותו ניקוד כמו של קורזיץ. במהלך השיוט, לצערנו, קיבלנו את התנאים הפחות מועדפים על קורזיץ, והיא נאלצה להסתפק רק במקום ה-11 באותו שיוט, כאשר הפינית וגם דלה הגרמנייה, שתי יריבות האימונים שלי, הצליחו לסיים במקום הראשון והשני ורק פתחו את הקרב עוד יותר.

כרגע, לקראת שיוט המדליות ואחרי סיכום היום, ניתן לראות שהספרדיה עם 24 נקודות הצליחה לעמוד בלחץ ורק להגדיל את הפער מהמקום השני בו נמצאת קורזיץ עם 38 נקודות. אלא שמתחת לקורזיץ מסתתר הסיפור האמיתי לקראת היום הגורלי בשלישי: הרבה מאוד גולשות נושפות בעורפה. הרבה מדי.

מה ניתן ללמוד על זה לקראת היום הגורלי בשלישי? זה לא הולך ולא יכול להיות שיוט טקטי. קורזיץ לא תוכל להיצמד למתחרות שלה ולסמוך על טעויות של מתחרותיה. היא תהיה חייבת לקבוע את הגורל של עצמה, ולנצח בשיוט. היא חייבת לכוון אך ורק לניצחון. היחידה שיכולה לבוא באופן רגוע לשיוט הפתוח הזה היא הספרדיה במקום הראשונה, מרינה אלבאו, שרק תוצאה מתחת למקום השביעי תדחוק אותה ותגרום לה לאבד את מדליית הזהב שמעשית כמעט מובטחת. לקרב המטורף והצמוד שמחכה לקורזיץ בשלישי, אפשר להוסיף את תחזית מזג האוויר, שכרגע לא מבשר טובות לישראלית: ככל הידוע, אמורות להיות רוחות חלשות ובינוניות, לא מהתנאים המועדפים עליה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
הגולשת הישראלית לי קורזיץ. AP
קרב חייה. קורזיץ/AP

אבל יש עוד כמה נתונים שחשוב לקחת בחשבון: קודם כל, קורזיץ היא גולשת אדירה, מהסוג שלא שמוותרות כל כך בקלות, והיא מסוגלת להצליח גם בתנאים כאלה. יתרה מזו, חלק מרכזי מהמתחרות שלה לא מוכנות ולא רגילות למעמד זה. מהיכרות קרובה עם הגולשת הפינית (מקום שלישי ערב שיוט המדליות) והגרמנייה (מקום רביעי), איתן העברתי את שנת האימונים האחרונה שלי, אפשר בהחלט לומר שזה מפתיע אותי ובטח גם אותן להיות בעמדה כזו בשלב כזה. הן לא רגילות לזה, בחלומות הכי מתוקים שלהן זה אפילו לא עלה – אולי זה ישחק לטובת לי, שרגילה כבר למעמדים הגדולים.

לכן, אם קורזיץ תהיה חדה ביום שלישי, אין סיבה שמישהי מהן תעקוף אותה. הסכנה שמהווה יותר איום מבחינתי תבוא דווקא מהפולניה שבמקום החמישי, כיוון שהיא מתמחה בכל סוגי הרוחות ומסוגלת לנצח בכל יום נתון. ראו כמה רצון לתקן היא הביאה היום, ולכן חייבים לעקוב אחריה. לפולניה אין מה להפסיד והיא תלך על כל הקופה. לי חייבת לזנק טוב. הפולניה היתה פייבוריטית גדולה לפני האולימפיאדה, ועכשיו היא מנסה לתקן ולסיים לפחות עם מדליה. גם האוקראינית שבמקום השישי יכולה לבלוט בכל סוגי הרוח.

כל זה אומר שלקורזיץ מצפה קרב חייה, שבו היא חייבת לכוון לניצחון, לפני שהיא צריכה לדאוג שאף אחת מאלו שמתמודדות איתה לא תסיים לפניה. היא צריכה ולהוביל כבר מההתחלה ולא להשאיר מקום לטעויות. זה ללא ספק הולך להיות קרב מטורף שאסור להפסיד. קרב שיקבע את הקריירה ואת החיים של חמש הספורטאיות האלה.

זוחה קלפצקה גולשת רוח פולניה. Clive Rose, GettyImages
הסכנה עלולה להגיע מכיוונה. קלפאצ'קה הפולנייה/GettyImages, Clive Rose

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully