וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדליסט מגוואטמלה התחנן: תעשו ספורט, לא מלחמה

אריק ברונדו הביא לגווטמאלה מדליה ראשונה בתולדותיה: "עזבו את האקדחים, שימו מכנסי ספורט". יפן נרגשת מפליט פוקושימה

אריק ברונדו זכה אתמול (שבת) במדליה האולימפית הראשונה אי פעם של גוואטמלה, כשהשיג מדליית כסף בתחרות הליכה ל-20 ק"מ. ברונדו, שהיה רץ והפך להלך לאחר שסבל מפציעה בברך, ניצל את ההזדמנות, ויצא בבקשה להפסיק את האלימות הפנימית במדינתו ממרכז אמריקה.

"זה ידוע שבגוואטמלה יש בעיה קשה של סכינים ואקדחים", אמר ברונדו, "אני מקווה שהמדליה הזאת תעורר השראה לילדים במדינה, ושייפטרו מהאקדחים והסכינים, וייקחו במקומם מכנסי התעמלות. אם הם יעשו את זה, אהיה האיש המאושר בעולם".

גם נשיא גוואטמלה התקשר לברונדו, ובישר לו שתושבים רבים במדינה יצאו לרחובות לחגוג את הזכייה. "הפכת לכוכב שלנו", אמר לו הנשיא בשיחת טלפון.

ניצול הצונאמי מעורר השראה

יפן עוקבת בהתרגשות אחר מעלליו של רוכב האופניים מפוקושימה. קזונארי ווטאנאבה, שמתחרה בנבחרת המסלול היפנית, הוא בן לאזור המוכה, שבשנה שעברה זועזע בעקבות רעידת האדמה.

כזכור, תחנת הכוח הגרעינית בעיר סבלה מפגיעה קשה במהלך רעידת האדמה בשנה שעברה, בעוצמה 9.0 בסולם ריכטר, ובמיוחד בעקבות הצונאמי שבא בעקבותיה. לאחר מכן כל התושבים בטווח של כ?20 ק"מ מהכור פונו מהעיר.

ביום שישי האחרון פליטים מהעיר התגודדו בעיר צוקובה, וצפו ביחד, על מסכי ענק בפארק העירוני, בבן עירם שמככב בלונדון. אומנם הנבחרת היפנית סיימה רק במקום השמיני, ובכל זאת, הנוכחות של ווטאנאבה רוממה את רוחם ועוררה השראה בתושבי העיר המוכה. "בזמן שהתחריתי, כל הזמן עבר לי בראש כמה כולם חושבים עליי", הודה הרוכב בן ה-28, שכל משפחתו, כולל אשתו, הוריו וסבתו פונו מעירם ומתגוררים באזורים שונים ברחבי יפן. "רק לראות אותו שם נותן לכולנו תקווה", אמרה אחת הפליטות, שאיבדה חלק ממשפחתה באסון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully