וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"דיוויד בלאט הוא פשוט אחד המאמנים הטובים בעולם"

מאמן נבחרת רוסיה סחט מחמאות גדולות ברחבי הגלובוס על הסנסציה מול ספרד, והצהיר: ”מרגיש ראוי לאמן גם ב-NBA”

ערוץ 1 - אולימפיאדה

צפו בתקציר הניצחון של רוסיה על ספרד, באדיבות הערוץ הראשון

טורניר הכדורסל באולימפיאדה היה אמור להיות הצגה של שתי נבחרות, ארצות הברית וספרד, אבל אתמול (שבת) אותתה נבחרת רוסיה ליריבותיה שכדאי להן לספור גם אותה, כשרשמה קאמבק נהדר מול הספרדים בדרך לניצחון מרשים 74:77 ששמר על המאזן המושלם של הרוסים, ועזר להם להימנע ממפגש אפשרי עם הדרים טים עד הגמר.

ההצלחה של רוסיה, שכלל לא העפילה לאולימפיאדת אתונה ב-2004 אך נסקה מאז מינויו של דיוויד בלאט למאמנה ב-2006 והגיעה לשיאה עם זכייה היסטורית באליפות אירופה ב-2007, מושכת לא מעט עניין גם בארצות הברית, ופרשן ה-NBA של YAHOO, אדריאן וויינרובסקי, כתב הלילה: "יום אחד, למישהו ב-NBA יהיה את החזון למנות את דיוויד בלאט, כי הוא פשוט אחד המאמנים הכי טובים בעולם".

בראיון שפורסם עם בלאט בעיתון 'סטאר לדג'ר' בניו ג'רזי, שם למד במכללת פרינסטון, סיפר בלאט על השתלשלות האירועים שהובילה אותו לעמדת מאמן נבחרת רוסיה.

"הדבר המעניין בסיפור שלי הוא איך שטרקאנוב הפך לג'נרל מנג'ר של הנבחרת הרוסית ושכנע את ראשיה שהם צריכים להביא אדם שונה לתפקיד המאמן", אמר בלאט. "בואו נהיה כנים: אמריקאי-יהודי-ישראלי שמאמן את הנבחרת הסובייטית? זו החלטה אמיצה מאוד, אבל הם הבינו שהם צריכים לשנות את התרבות של הענף במדינה. הם בחרו בי כמי שכבר הגיע לרוסיה, עבד שנה באווירה המקומית בדינמו סנט פטרסבורג והוכיח שהוא מסוגל להתאים את עצמו לתרבות ולהוסיף לה משהו".

"בשבע השנים האחרונות יצרנו את הזהות של הכדורסל הרוסי", המשיך בלאט. "אחרי פירוק ברית המועצות לקח לרוסים זמן למצוא את דרכם בענף, ועכשיו אנחנו שוב שם, אני לא אומר שבטופ של עולם הכדורסל, אבל לבטח בצמרת שלו. יש לנו דור משלנו וזהות משלנו".

לגבי האפשרות שיגיע ל-NBA קודם כל בעמדת עוזר מאמן אמר בלאט: "תמיד הייתי בר מזל לאמן ברמות הכי גבוהות באירופה, ועם האישיות שלי אני מרגיש שאני צריך להיות מאמן ראשי. אני מרגיש שאני ראוי לעשות את זה בכל מקום בעולם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully