וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כדורסל בלונדון: רוסיה הדהימה את ספרד 74:77

הנבחרת של דיוויד בלאט השלימה ניצחון ענק, שמרה על מאזנה המושלם וככל הנראה תימנע ממפגש עם ארצות הברית עד הגמר

ערוץ 1 - אולימפיאדה

התקציר באדיבות הערוץ הראשון, עריכה: טל רזניק

נבחרת רוסיה השלימה את אחד ההישגים הגדולים ביותר שלה בשנים האחרונות, כאשר גברה על ספרד 74:77 בשלב הבתים של הטורניר האולימפי בלונדון. בכך שמרו דיוויד בלאט ושחקניו על המאזן המושלם שלהם ועשו צעד ענק אל עבר הבטחת בית ב', שככל הנראה יבטיח להם להימנע ממפגש עם נבחרת ארצות הברית האימתנית עד הגמר. הטורניר המופלא של רוסיה נמשך ואי אפשר שלא להוריד את הכובע בפני המאמן הישראלי, שכבר ניצח פעם אחת את ספרד בתום דרמה גדולה - אז זה נגמר בנקודה הפרש בגמר יורובאסקט של 2007.

במשחק נוסף ניצחה צרפת את טוניסיה 69:73. נבחרת ברזיל חזרה לעצמה והשיגה ניצחון שלישי בארבעת משחקיה כשדרסה את סין 59:98, בזמן שבריטניה הבכיה את עצמה עם התפרקות מטורפת מול אוסטרליה, שהביסה אותה 75:106. ארגנטינה לא התקשתה לנצח את ניגריה 79:93.

מאמן נבחרת רוסיה דיוויד בלאט חוגג ניצחון דרמטי. רויטרס
הישג יוצא מהכלל. בלאט/רויטרס

בית ב'

רוסיה - ספרד 74:77

פאו גאסול הוליך את הספרדים לפתיחה מצוינת, ובפיגור 7:0 נאלץ דיוויד בלאט לקחת פסק זמן. אלא שגם זה לא עזר. אלופת אירופה המשיכה לטוס קדימה, נראתה פשוט מעולה ועלתה ל-2:20 מדהים עם הגאסול הצעיר, רודי פרננדס וסרחיו יול, כשהרבע הראשון הסתיים ב-11:28 מוחץ לספרד. ויטאלי פריזדון ואנטון פונקרשוב היו היחידים שתפקדו ברוסיה ברבע השני, אותו ניצחה 12:21 והצליחה לרדת לחדרי ההלבשה בפיגור מינימלי של 40:32. המומנטום הרוסי נמשך גם ברבע השלישי, כששלשה של ויקטור חריאפה צימקה ל-47:45 בלבד. המהפך הושלם עם פריזדון וטימופיי מוזגוב, רוסיה הוליכה 49:53 ועלתה לרבע המכריע ביתרון 53:56.

חואן קרלוס נבארו, שהיה בספק, הגיב עם ריצה משלו וקבעו 60:69 לספרד, חמש דקות לסיום, אך אנדרי קירילנקו שהיה חלש למשך מרבית המשחק לא ויתר, ושלשה מדהימה של ויקטור חריאפה השוותה ל-73:73, דקה לסיום. אסיסט גדול של פונקרשוב למוזגב סידר לרוסיה יתרון גדול של 73:75, 18 שניות לסיום, ומנגד פאו גאסול נשלח לקו, החטיא פעם אחת, וצימק ל-74:75. אלופת אירופה קיבלה כדור אחרון בפיגור 77:74 אחרי קליעות עונשין של פריזדון המצוין, אך מארק גאסול נתקע איתו על מחצית המגרש, לא הצליח למסור, ורוסיה חגגה ניצחון פשוט ענק.

פריזדון, שעלה מהספסל של בלאט, היה ענק עם 24 נקודות (7 מ-11 ל-2, 2 מ-4 ל-3), פונקרשוב הוסיף 14 ו-11 אסיסטים ומוזגוב וחריאפה תרמו 11 כ"א, וחיפו של 8 נקודות של קירילנקו. מנגד, ספרד קיבלה 20 מפאו גאסול, 10 מרודי פרננדס ומגאסול הצעיר. אם כך, בלאט ממשיך את הטורניר החלומי שלו, וניצחון על אוסטרליה הבינונית במשחק האחרון של שלב הבתים יבטיח לו את ראשות הבית, ומפגש צפוי עם ליטא ברבע הגמר. ספרד, מנגד, רושמת הפסד מאוד מפתיע, וביום שני היא תיפגש עם ברזיל למשחק שככל הנראה יהווה את הקרב על המקום השני.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

ברזיל - סין 59:98

הברזילאים, שרשמו את ההפסד הראשון שלהם במשחק הקודם כשנכנעו לנבחרת רוסיה, חזרו לעצמם עם תצוגת תכלית מרשימה כשדרסו ללא רחמים את הסינים החלשים, והפכו את המשחק האחרון שלהם מול ספרד לקרב ישיר על המקום השני בבית. המשחק נגמר כבר ברבע הראשון, שהסתיים בתוצאה 9:25 לברזילאים, כשהפער במחצית עמד על 21. עד לסיום, המשיכה ברזיל להגדיל את יתרונה, תוך שהיא מעניקה לשחקנים המרכזיים שלה מנוחה. ויירה סוסה הוליך את קלעי ברזיל עם 14, ברבוסה וג'יובאנוני הוסיפו 13 כל אחד. לסין: פנגיו ז'יו 13.

אוסטרליה - בריטניה 75:106

הבריטים השתוקקו להשיג ניצחון ראשון בטורניר, ודווקא פתחו טוב, כשפרילנד ודנג הטיסו את המקומיים ליתרון 10 מבטיח בהפסקה. אלא שאז הגיעה ההתפרקות הבריטית, ואיזו התפרקות זו היתה: 29:70, זו היתה תוצאת המחצית השניה לזכותם של האוסטרלים, או יותר נכון, לזכותו של פטריק מילס. הגארד האוסטרלי פשוט להט עם 39 נקודות ענקיות (5 מ-7 לשלוש), והימם את הבריטים האומללים בדרך לניצחון, שמבטיח לאוסטרלים את המקום הרביעי. דייויד אנדרסן קלע 13 והוריד 5 ריבאונדים, פרילנד הוליך את קלעי בריטניה עם 16.

בית א'

צרפת - טוניסיה 69:73

הנצחונות המצוינים על ליטא וארגנטינה השכיחו את ההפסד הגדול של צרפת לארצות הברית בפתיחת הטורניר האולימפי, וכעת נראה שהטריקולור יתחרו עד הרגע האחרון עם ארגנטינה על המקום השני בבית א'. צרפת פתחה לא רע והוליכה כמעט לכל אורך המשחק, כשהבריחה הגדולה שלה החלה בסוף הרבע השני והגיעה לשיא בשלישי, בו כבר הוליכו 40:60. אלופת אפריקה לא ויתרה ועם ריצת 2:16 צימקה ל-64:58 בלבד, שש דקות לסיום, אך לא הרבה יותר מזה. טוני פארקר סיים עם 22 נקודות למנצחים, שקיבלו גם 18 מניקולה באטום.

ארגנטינה - ניגריה 79:93

אחרי שספגו את ההפסד הגבוה ביותר בתולדות האולימפיאדה, 83 הפרש מול ארצות הברית, קיוו הסופר איגלס מניגריה לא לעשות שוב בושות. ברבע הראשון זה דווקא היה נראה הכיוון, כשארגנטינה טסה ל-19:37 מהיר, בזכות 11 נקודות של אנדראס נוצ'יוני. הניגרים הצליחו להשאיר את הפער על כנו, בניגוד למשחק מול ארצות הברית וארגנטינה שייטה לניצחון הקליל. לואיס סקולה הוביל עם 22 נקודות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully