וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כדורגל אולימפי: בריטניה עפה, ברזיל בחצי הגמר

המארחת בחוץ אחרי 5:4 מול דרום קוריאה בפנדלים, הסלסאו עבדו קשה, אבל גברו 2:3 על הונדורס. גם יפן ומקסיקו העפילו

טורניר הכדורגל האולימפי מתקרב לרגעי השיא שלו, כשהערב (שבת) קיבלנו את ארבע הנבחרות המאושרות שהעפילו לחצי הגמר. לאחר הדחתה המפתיעה של ספרד כבר בשלב הבתים, הפייבוריטית הברורה לזהב נותרה ברזיל, שהסתבכה, אך גברה לבסוף 2:3 על הונדורס. הברזילאים יפגשו בחצי הגמר את דרום קוריאה, שהדיחה את המארחת בריטניה בפנדלים עם 4:5, אחרי 1:1 בתום 120 דקות. בחצי הגמר השני יפגשו יפן ומקסיקו. היפנים הביסו 0:3 את מצרים ואילו המקסיקנים ניצחו 2:4 אחרי הארכה את סנגל, לה כבש מוסא קונאטה את שערו החמישי בטורניר.

שחקן נבחרת ברזיל, לאנדרו דמיאו. רויטרס
הצגת יחיד. דמיאו/רויטרס

ברזיל - הונדורס 2:3

הברזילאים ממש לא ציפו לזה, אבל הם נאלצו להקיז דם לפני שעלו לחצי הגמר. אחרי שהיממה את ספרד והדיחה אותה מהטורניר כבר בשלב הבתים, הונדורס הפתיעה גם את הסלסאו עם שער של מריו מרטינס כבר בדקה ה-12. לצערה של הנבחרת ממרכז אמריקה, בדקה ה-33 ספג וילמר כריסטאנו את הצהוב השני שלו תוך דקה אחרי עבירה על ניימאר ונשלח למקלחת מוקדמת. ברזיל לא חיכתה הרבה וחמש דקות אחרי ההרחקה לאנדרו דמיאו השווה אחרי בישול של הולק.

הונדורס לא נבהלה מהשוויון, גם לא מפיגור השחקן שלה ושלוש דקות מפתיחת המחצית השנייה היא היממה את הברזילאים בשנית, עם שער מצוין של רוג'ר אספינוסה. כאן זה נגמר וברזיל השתלטה על העניינים. בדקה ה-51 ניימאר השווה בפנדל, אותו סחט דמיאו אחרי טעות בהגנת הונדורס. דמיאו המשיך להיות כוכב המשחק, עם שער שני בדקה ה-60, כשהפעם ניימאר על תקן המבשל. מכאן הונדורס כבר לא הצליחה לחזור, בדקה ה-90 גם אספינוסה ראה את הצהוב השני והברזילאים, עם הרבה מאוד קשיים, עלו לחצי הגמר.

בריטניה - דרום קוריאה 1:1 (4:5 בפנדלים)

המארחת קיוותה להצטרף לרביעייה האחרונה, אבל ג'י דונג וון הדהים את יושבי אצטדיון המילניום עם שער בדקה ה-29. הבריטים חזרו במהרה, עם פנדל מוצלח של ארון ראמזי בדקה ה-36. ראמזי יכול היה לקנות את עולמו ולהשלים צמד כעבור שלוש דקות בלבד, אבל דניאל סטארידג' הוכשל ברחבה והפנדל השני של ראמזי נהדף על ידי השוער הקוריאני. הבריטים החזיקו בכדור, אבל המשחק היה שקול והלך לפנדלים, שם הבריטים, כמו הבריטים, נפלו. סטארידג' החמיץ את הפנדל החמישי וסונגיונג קי השלים פנדל חמישי ללא החטאה לקוריאנים ושלח אותם לחצי הגמר.

דניאל סטארידג' כדורגלן בריטי. GettyImages
איזה כישלון. סטארידג'/GettyImages

יפן - מצרים 0:3

הסמוראים הכחולים, שסיימו את שלב הבתים עם שבע נקודות (כולל ניצחון מדהים על ספרד) וללא שערי חובה, לא התקשו לגבור על מצרים ושוב לשמור על רשת נקייה. כבר בדקה ה-14 קנסוקה נגאי ניצל טעות קשה בהגנת הפרעונים, שם השוער התנגש עם הבלם שלו, וכבש את הראשון באולד טראפורד. מצרים איבדה את סעד סמיר בכרטיס אדום בדקה ה-41, ובדקה ה-78 גם נפרדה מסיכוייה למדליה בעקבות שער נגיחה של הקפטן היפני מאיה יושידה. יוקי אוצו חתם את התוצאה עם נגיחה נפלאה בדקה ה-83 ויפן מריחה מדליה אולימפית היסטורית בכדורגל.

מקסיקו - סנגל 2:4 (לאחר הארכה)

ההופעה המופלאה של מוסא קונאטה במשחקים האולימפיים הגיעה לסיומה לא לפני שחלוץ מכבי תל אביב רשם שער חמישי בטורניר וכעת, נראה שבמכבי תל אביב יקבלו עוד לא מעט הצעות רשמיות על היהלום שהפך לאחת הסנסציות של הטורניר. אלא שקונאטה, כאמור, לא עזר לסנגל לעלות לחצי הגמר. חורחה אנריקס העלה את המקסיקנים ליתרון בדקה ה-10 וחאבייר אקינו הכפיל בדקה ה-62. סנגל לא אמרה נושא. קונאטה צימק כעבור שבע דקות ואיברהימה באלדה שלח את המשחק להארכה עם השוויון בדקה ה-76. אלא שבהארכה אל טרי סגרו את הסיפור עם שערים של ג'ובאני דוס סנטוס (98) והקטור הררה (109). מקסיקו תפגוש את יפן בחצי הגמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully