וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת: ליון ניצחה את מונפלייה וזכתה בסופרקאפ

הוגו לוריס עצר שתי בעיטות בדו קרב הפנדלים וסידר למחזיקת הגביע ניצחון 2:4 על האלופה, אחרי 2:2 בתום 90 דקות נפלאות

בזמן שכולם בצרפת מזילים ריר לקראת הופעת הבכורה של זלאטן איברהימוביץ' בוושינגטון במדי פריס סן ז'רמן היומרנית, עונת 2012/13 יצאה לדרך באופן רשמי, גם כן בארצות הברית, כשהאלופה מונפלייה פגשה את מחזיקת הגביע ליון בסופרקאפ (או תואר האלופים, כפי שאוהבים לכנותו הצרפתים) ברד בול ארינה בניו יורק. אחרי משחק קצבי, איכותי וחם, הייתה זו השיאנית ליון שניצחה 2:4 בפנדלים (2:2 ב-90 דקות) והניפה את גביע אלוף האלופים בפעם השמינית בתולדותיה.

הוגו לוריס שוער ליון. רויטרס
תואר לפני פרידה? הוגו לוריס/רויטרס

לאחר שקיימו את האירוע בשנים האחרונות במונטריאול, טוניסיה ומרוקו, בליג 1 העזו ללכת צעד אחד רחוק יותר ובחרו יעד בו לא מדברים צרפתית. ההימור על ניו יורק לא הוכיח את עצמו, כשכ-15 אלף צופים בלבד הטריחו עצמם למשחק. מי שלא הבא - הפסיד. מונפלייה הגיעה לניו יורק אחרי משחקי הכנה מוצלחים בהם השתלב נהדר הרכש הארגנטינאי עמנואל הררה, שצריך להיכנס לנעליו הגדולות של הסקורר אוליבייה ז'ירו (נמכר לארסנל). מנגד, המציאות הכלכלית החדשה של ליון מובילה לשינוי במועדון שגרם כבר לקים קלסטרום לעזוב ואחרים עוד ילכו בעקבותיו. הקבוצה נראתה רע בתקופת ההכנה וגם כוכבה ליסנדרו לופס שוב נפצע.

הוגו לוריס, שעשוי לעבור לאנגליה בתקופה הקרובה, פתח בין הקורות של ליון, אך סרט הקפטן בהיעדרו של ליסנדרו עבר לידי מקסים גונאלון. לוריס נראה בהתחלה חסר חשק, ובדקה ה-13 לא אמד נכון את מעוף ההגבהה של ג'ון אוטקה משמאל, אלא שלמזלו הכדור נחת על המשקוף ויצא. בדקה ה-27 גם אלילת המזל כבר לא סייעה לשוער הטריקולור, כשאוטקה עבר בין שלושה שחקנים וירה לרשת הגבוהה את ה-0:1. עונה חלפה, אבל ההגנה של ליון עדיין מחוררת. לשמחתו של רמי גארד, יוהאן גורקוף מראה סימנים מעודדים אחרי שנתיים מאכזבות, ובדקה ה-45 הוא הרים כדור מצד שמאל ובפטימבי גומיס השווה בנגיחה. בסיום, אגב, הפליימייקר גם נבחר ל-MVP של המשחק.

הקצב המרשים נמשך גם במחצית השנייה, כשמונפלייה חזרה ללחוץ בהופעת הבכורה שלה במעמד וגם קיבלה מתנה מהשופט האמריקאי בדקה ה-56. בעיטה חופשית של מרקו אסטרדה נעצרה בחומה וספק פגעה בידו של גומיס. השופט הצביע על הנקודה הלבנה, והררה התכבד בשערו הרשמי הראשון במדי מונפלייה. גם כאן ליון ידעה להגיב, ובדקה ה-77 אלכסנדר לקאזט העביר כדור רוחב משמאל וג'ימי בריאן המשיך בנגיעה אלגנטית מהאוויר אל הרשת. המומנטום עבר סופית לצד של ליון שתי דקות לאחר מכן, כשאסטרדה העצבני פגע בצורה ברוטאלית במחליף הצעיר יאסין בנזיה והורחק. לקאזט החמיץ בדקה ה-84 מול שער ריק, בריאן מצא בחצי מספרת את הקורה וליון ישבה על שערה של האלופה, שמצידה הגיבה במתפרצת בדקה ה-89 ונתקלה בהצלה גדולה של לוריס מול סולימאן קמארה.

רצף ההחטאות המטורף נעצר רק עם שריקת הסיום של השופט, שבהתאם לחוקי המפעל דילג על ההארכה ושלח את הקבוצות ישירות לדו קרב פנדלים. ז'ופרה ז'ורדרן עצר את הפנדל הראשון החלש של גיידה פופאנה, אבל לוריס הגיב עם הדיפה לבעיטה של גאיטן שרבונייה וזינק נהדר כדי לעצור גם את הנרי בדימו בבעיטה השלישית ולהפוך לגיבור המשחק. עלי סיסוקו, בקארי קונה, בנזיה הצעיר ובריאן בבעיטה המכרעת, דייקו עבור ליון מול שני פנדלים מוצלחים בלבד של קמארה ומאפו יאנגמביווה בשורות האלופה. 2:4 לליון בדו קרב מהנקודה ותואר ראשון לחבורה של רמי גארד בעונה החדשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully