וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יפן חוגגת את "נס גלאזגו": "הדהמנו את העולם"

יפן נסערת מהניצחון על ספרד באולימפיאדה: נציג הממשלה התרשם, העיתונים יצאו מגדרם, והקפטן עוקץ את נבחרת הנשים

עוד לפני טקס הפתיחה של האולימפיאדה, כבר יש לנו נס בלונדון. התקשורת היפנית מהללת הבוקר (שישי) את נבחרת הכדורגל המקומית, שהפתיעה אמש את כולם עם ניצחון 0:1 על ספרד בטורניר הכדורגל. העיתון "ניקאן" תיאר את הניצחון כ"נס גלאזגו", כשאחרי הזכייה של נשות יפן באליפות העולם בשנה שעברה - השנה גם הגברים מוכיחים שיש כדורגל בארץ השמש העולה.

"סאנקיי ספורט" יצא בכותרת שבה נכתב ש"יפן הדהימה את העולם", בעוד כובש שער הניצחון יוקי אוצו יצא מגדרו ואף אמר ש"אנחנו כאן כדי לזכות במדליית הזהב". העיתון "אמיצ'י" כתב ש"אוטסו הטביע את הצבא הבלתי מנוצח", כשגם מזכיר הממשלה היפנית הודיע רשמית ש"מדובר בפתיחה מהממת למשחקים, עם ניצחון מרשים מול אלופת העולם".

השחקנים, לעומת זאת, שומרים על פרופורציות. "זה לא נס, זו תוצאה של עבודה קשה והכנה מצוינת", אמר אוצו, בעוד הקפטן מיה יושידה יודע כמה הניצחון הזה חשוב עבור נבחרת הגברים. כזכור, רק לפני מספר שבועות זעמו ביפן שנבחרת הגברים טסה ללונדון במחלקת עסקים, בעוד הנשים - אלופות העולם - טסו במחלקת תיירים. "זה באמת מזל שניצחנו", אמר הקפטן, "אם היינו מפסידים אחרי שהנשים ניצחו, אתם יודעים מה הן היו אומרות עלינו".

בברזיל מודים: "נבהלנו קצת"

ברזיל כמעט הסתבכה, כשיתרון בן שלושה שערים מול מצרים הפך לפתע לאחד בלבד. הסלסאו כמעט ספגו גם את השוויון, אבל פתחו לבסוף את הטורניר עם ניצחון 2:3.

רפאל דה סילבה, מגן מנצ'סטר יונייטד, סיפר: "במחצית הראשונה הראנו את האיכויות שלנו, שיחקנו כדורגל נהדר ויצרנו המון הזדמנויות. כשהם כבשו את השער הראשון נבהלנו קצת, אבל בסוף השגנו את התוצאה הרצויה".

דה סילבה אף כבש את שערו הראשון בנבחרת, כשהרשית בדקה ה-16: "לכבוש במשחק הבכורה בנבחרת זה חלום. אני כל כך שמח. כיף להיות כאן, בגלל שבברזיל האולימפיאדה חשובה מאוד. זה התואר היחיד בו לא זכינו מעולם ואנחנו לוקחים את זה בשיא הרצינות".

  • עוד באותו נושא:
  • נבחרת יפן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully