וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיכום מחנה אימונים, מכבי חיפה: קרב התשה

26.7.2012 / 16:03

עטר רוצה הנעת כדור כדי להתיש את היריב, בקישור יש מלחמה על מקום בהרכב. איציק יצחקי עם סיכום המחנה של הירוקים

קובי אליהו

צפו ביניב קטן מסכם את מחנה האימונים של מכבי חיפה, עם נחיתת הקבוצה לאחר שובה ממחנה האימונים

במהלך מחנה האימונים באוסטריה הבהיר ראובן עטר לשחקני מכבי חיפה שהקבוצה צריכה להתבסס יותר על הנעת כדור. באחת ההזדמנויות המאמן הסביר לשחקנים: "כשאתם חוטפים כדור, לא צריך לחשוב ישר על התקפה. אני רוצה שתהיו סבלניים, תנו ליריבה לרוץ ולהתעייף". זאת רק דוגמא אחת מתוך כמה שממחישות את השינוי שהמאמן מנסה להנחיל בחיפה: שינויים בהנעת כדור, בטקטיקה ובחשיבת המשחק. השינויים הללו הם לא טובים יותר או פחות ביחס לשיטת המשחק של אלישע לוי. לכל מאמן יש את תורת המשחק שלו, אבל השינוי שהוא מנסה להנחיל מסקרן מאוד מבחינת הצורה שבה הוא יתפתח, לטובה או לרעה.

העובדה שהמאמן תרגל חלוץ בודד בחוד, הזכירה לחלק מהשחקנים את השיטה של נבחרת ספרד ביורו האחרון – הרבה שחקני התקפה, פחות חלוצים. הצטרפות של הרבה שחקנים איכותיים קדימה, הנעת כדור מסודרת וחלוקת המסה בין מספר רב של שחקנים בחלק הקדמי. השינוי הזה בא לידי ביטוי גם בצורה בה עטר מעביר את האימון. המאמן כמעט ולא עוצר כדי לתקן ומעדיף לזמן שחקנים לשיחות אישיות כדי להבהיר להם מה הנקודות שחשובות לו. השחקנים שהתרגלו בשנים האחרונות לאימון קפדני של רוני לוי או לעצירות של אלישע לוי, ישנו את ההרגלים שלהם.

ראובן עטר (ראובן כהן). מכבי חיפה
המטרה: לעייף את היריבות. ראובן עטר במחנה האימונים/מכבי חיפה

גם השיטה של עטר שונה (בפועל, אלישע לוי שיחק עם מערך שונה של 4:5:1, אבל הוא מזכיר במעט את זה של עטר). עטר תרגל בנתניה מערך של 4:2:3:1, שיכולה להפוך בקלות לכל שיטה אחרת, במעבר בין ההגנה להתקפה. במחנה תרגל המאמן שיטה שבה יש קשר אחורי דומיננטי אחד, תמיר כהן במקרה הזה, כשאייל גולסה ועידן ורד משחקים במרכז המגרש עם נטיה לשמאל ולימין, בהתאמה. קטן שיחק מתחת לחלוצים ועזרא הדינמי תופקד כשחקן חופשי כדי שיוכל להביא את היכולות הטכניות שלו לידי ביטוי. החלוץ היה שלומי אזולאי.

ההרכב שתורגל ברוב שלבי האימון היה: ניר דוידוביץ'; אייל משומר, אדין צוצאליץ', אנדריי פיליאבסקי, שמואל שיימן; תמיר כהן, אייל גולסה, עידן ורד, חן עזרא, יניב קטן ושלומי אזולאי. עודד אלקיים, טאלב טואטחה ואלון תורג'מן תורגלו לסירוגין.

לשחקני הקבוצה ברור שהתמונה הזאת תשתנה ברגע שיגיע קשר אחורי זר, שיתחרה עם תמיר כהן על חולצת ההרכב, ועוד יותר כאשר דינו אנדלובו יצטרף לקבוצה. הסיבה פשוטה – רוב השחקנים מאמינים שעטר יעבור למערך שכולל שני חלוצים ואז התמונה תשתנה: ארבעה שחקני הגנה, קשר אחורי זר או תמיר כהן יחד עם אייל גולסה, חן עזרא ויניב קטן, אנדלובו וויאם עמאשה. במקרה כזה, ההערכה היא שורד עשוי לשלם את המחיר ולרדת לספסל, אבל מכיוון שעטר רואה במערך משהו שניתן לשינוי באמצעות תרגול במשחקונים פנימיים, העניין הזה עשוי להשתנות מדי פעם, בהתאם לסוג המשחק ואופי היריבה. אם אזולאי יישאר בסופו של דבר בקבוצה, תראו אותו לא פעם פותח בהרכב לצד אנדלובו או עמאשה, משום שסגנון המשחק שלו מתאים יותר לשחק על יד אחד מהם. גם אלון תורג'מן מתאים לורסיה הזאת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
שחקן מכבי חיפה עידן ורד. אדריאן הרבשטיין
עלול לשלם את המחיר ולרדת לספסל. עידן ורד/אדריאן הרבשטיין

הדוגמא הכי הטובה למערך של עטר בחוליית הקישור היא השיטה שהטמיע במכבי נתניה. עטר אוהב שכל שחקני הקישור משתתפים בהתקפה ולכן קובי דג'אני שתופקד על הנייר כקשר אחורי שימש גם כפליימייקר. כלומר, קשר שלא עומד במחצית המגרש אלא בונה מסירות ומגיע לטווח בעיטה מהשער. אצל עטר לא תראו שחקנים בסגנון של ג'ון קולמה והוא לא אוהב שחקנים מהסוג של סיידו יאיא. תמיר כהן הוא הדוגמא הקלאסית לשחקן שעטר אוהב לטפח, וזה בדיוק מה שעשה עם הקשר כששיחק בנתניה. הוא גרם לו לפרוח ותוך שנה וחצי להגיע לפרמיירליג. עוד משהו שעטר אוהב: להפוך שחקנים התקפיים כביכול לשחקני קישור 50/50. גולסה מתופקד בעמדה הזאת כרגע, אבל אל תתפלאו אם תראו את דלה ימפולסקי במשחק בעמדה הזאת. עטר כבר הבהיר שהוא רוצה יותר חופש פעולה מהשחקנים בעמדה הזאת.

אחד הנושאים שעטר שם עליהם דגש הוא שיפור המספרים בחלק ההתקפי. וכאן, שימו לב לנקודה המרכזית – ההגעה של חן עזרא אמורה לווסת את ההשתתפות של קטן בחלק הקדמי. הקשר הגיע מנתניה כדי לחלק את העומס ולמעשה להחזיר לקבוצה את מה שהיה חסר לה בעונה שעברה – שחקן על תקן ליאור רפאלוב. ממוצע השערים בעונה החולפת היה הנמוך ביותר מבין שלוש השנים האחרונות ונראה כי העזיבה של שחקני מפתח כמו רפאלוב, ולדימיר דבאלישווילי, שלומי ארבייטמן ותומר חמד השפיעה רבות על הקבוצה.

דבר אחד לא ישתנה: קטן ימשיך להיות השחקן הדומיננטי בבעיטות חופשיות מטווח סביר, כשמטווחים ארוכים יותר עטר ירצה לראות הגבהות לרחבה, ולא בעיטה סתמית לשער. קטן יהיה אחראי על הרמת הקרנות ועבודת המגנים לא תשתנה והם ירבו לעלות למעלה. עטר שם דגש על עבודת המגנים ועל החיפוי של הבלמים צוצאליץ' ופיליאבסקי בזמן התקפה כדי להימנע ממבוכה בחלק האחורי. "אין משמעות לשיטה של 4:2:3:1, 4:3:2:1 או 4:4:2 כל עוד אתה יודע לעבוד בשיטה הזאת ומפנים אותה", מסביר שחקן בקבוצה. "לפי השיטה שלו, עטר יכול לשחק בשיטה שכוללת שלושה קשרים התקפיים, אבל אחד מהם יתפקד למעשה יותר כחלוץ. רוצה לומר, מה שחשוב הוא מה הקבוצה עושה בפועל בזמן התקפה ולא מה כתוב על הנייר". אותם שחקנים יצטרכו להתרגל גם לדפוסים חדשים בפן החברתי-משמעתי: בלי טלפונים בחדר ההלבשה, בלי קרובי משפחה באזור המתחם ומגורים לרווקים באזור הצפון ובעיקר – כרטיס אדום לכל שחקן שיצהיר שהוא רוצה לעזוב.

מכבי חיפה נחתה, קטן טוען: אין בעיות חברתיות בקבוצה

סארי פלאח לא זומן לאימוני הקבוצה

מכבי חיפה בוואלה! ספורט

קטן מניף יד (ראובן כהן). מכבי חיפה
ימשיך להיות הפקטור הכי משמעותי בקבוצה. יניב קטן/מכבי חיפה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully