וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלוף העולם בקפיצה לגובה באולם נתפס על שימוש בסמים

המשלחת היוונית ממשיכה לספק שערוריות: דימיטריס חונדרוקוקיס, שנחשב למועמד בכיר למדליה, פרש מהאולימפיאדה

אימג'בנק GettyImages

וידאו: רויטרס
עריכת וידאו: טל רזניק
קריינות: דנה סידי

צרות בצרורות במשלחת היוונית לאולימפיאדה, ובעיקר בקרב חברי נבחרת האתלטיקה של המדינה הים תיכונית. אחרי שאתמול קופצת המשולשת ואלה פפאחריסטו הושעתה בגלל ציוץ גזעני בטוויטר, היום פרש הקופץ לגובה דימיטריס חונדרוקוקיס אחרי שבדיקת סמים שעשה הניבה תוצאה חיובית. "דימיטריס לא ישתתף באולימפיאדה ולא יגשים את החלום שלו", אמר אביו ומאמנו האישי, קיריאקוס חונדרוקוקיס.

מעבר לפגיעה המוראלית והתדמיתית במשלחת היוונית, מדובר כאן במכה קשה גם לתקוות שלה למדליה, שכן חונדרוקוקיס זכה רק לפני כחמישה חודשים באליפות העולם באולם ונחשב לאחד מהקופצים הבולטים השנה - בוודאי כזה שיכול לסיים את דרכו באולימפיאדה על הפודיום. בתחזיות שנעשו באתרי הספורט של FOX וספורטס אילוסטרייטד, האתלט שקבע השנה שיא אישי של 2.33 מטר, הוצב כמי שצפוי לזכות במדליית הארד.

המקרים הללו בוודאי מעלים ביוון זכרונות עגומים מלפני שמונה שנים. יום לפני טקס הפתיחה לאולימפיאדת 2004 הביתית, אקטריני תאנו שנחשבה למועמדת בכירה למדליית זהב בריצה ל-100 מטר, לא הגיעה לבדיקת סמים שגרתית ביחד עם האצן קוסטאס קנטריס בטענה למוערבות של שניהם בתאונת אופנוע. מאוחר יותר התברר שהם ביימו את כל הסיטואציה והשניים ספגו עונשי השעיה והמיטו חרפה גדולה על יוון באותם ימים.

גם המשלחת ההונגרית הספיקה להצטמק בעקבות סמים אסורים, כשהערב נודע כי זורק הדיסקוס, זולטן קובאגו הושעה לשנתיים על ידי בית הדין לבוררות של הספורט באשמת נטילת סמים. קובאגו, שזכה במדליית הכסף באולימפיאדת אתונה 2004, קיבל את העונש לאחר שלא סיפק לרשויות בדיקות בחודש אוגוסט 2011, ועל פי בית הדין, נמנע מכך במכוון. "בכבוד שלי, לא לקחתי סמים", כתב ההונגרי בהודעה רשמית, "לצערי לא ניתנה לי האפשרות להוכיח זאת עם בדיקות שליליות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully