וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרך המלך

24.7.2012 / 22:08

המערכת שמרה על הקיים, המאמן ידע להתחבר ובמקום התפרקות, קרית שמונה עשתה הישג שיקדם אותה גם בליגה. שלום תקווה מנתח

לעירוני קרית שמונה מגיעות כל המחמאות. לשחקנים, על ההופעה, ולמערכת שידעה לשמור ולשמר את מה שנעשה בעונה שעברה. קרית שמונה עשתה הערב עוד היסטוריה. המועדון לא מסתפק רק בעצם ההשתתפות במוקדמות ליגת האלופות ואני מתאר לעצמי שהם רק בתחילת הדרך. התרגלנו בשנים האחרונות לראות את מכבי חיפה, הפועל תל אביב ומכבי תל אביב מייצגות אותנו בכבוד באירופה והאמת, קצת מוזר לראות את קרית שמונה בנוף של ליגת האלופות, אבל במקום קבוצה שמתפרקת ומביישת את הכדורגל הישראלי, ראינו קבוצה מסודרת שמגיעה למצבים ועושה מה שצריך לעשות במשחק בית – לנצח בצורה משכנעת.

אין ספק שמבחינת יחסי הכוחות, הקבוצה הטובה יותר, המאורגנת, המחוברת והראויה העפילה לשלב הבא. קרית שמונה ידעה להביא את עצמה למצבי הבקעה וליצור הזדמנויות. היא אמנם לא ניצלה אותן בדקות הנכונות, אבל ידעה לאזן לקראת הסוף ועשתה עוד היסטוריה.

המחמאות מגיעות גם לגילי לנדאו. לא פשוט להגיע לקבוצה בסיטואציה כזו, אחרי אליפות היסטורית, עם שחקנים שעבור רובם מדובר בתואר ראשון, לנחות לתוך מערכת ולהנחית את כולם לקרקע. אבל לנדאו, בזכות אופיו, נכנס למערכת בצורה שקטה והנחיתה עבורו הייתה רכה. הוא נתן לאותן יכולות להן התרגלנו בעונה שעברה – במיוחד בכל הקשור להנעת הכדור – לבוא לידי ביטוי. לנדאו לא עשה שינויים גדולים וזה היה נכון עבורו. הוא לקח את הקבוצה מהיתרונות שלה, ידע להתחבר ולא להפריע וזה השתלם לו.

למרות זאת, גם הוא יודע שיש מה לשפר. התיאום בהגנה לא היה מושלם, חוליית הקישור צריכה להתחזק וגם התנועה בחלק הקדמי טעונה שיפור. לקראת המשך המאבקים הקשים בליגה ובאירופה קרית שמונה צריכה להתחזק בחלקים הנכונים. אסור לשכוח ששני השערים הובקעו כתוצאה מטעויות בהגנת ז'ילינה. ברוב דקות המשחק, שחקני הקריה התעקשו לחדור דרך האמצע וזה מאוד הקל על ההגנה הצפופה של הסלובקים, שרק רצו לסיים את המשחק ב-0:0.

מאמן עירוני קרית שמונה גילי לנדאו. ברני ארדוב
ידע להתחבר ולא להפריע. לנדאו/ברני ארדוב

מכיוון שאנחנו רק בתחילת העונה, הדרך הנכונה היא לא לעשות שינויים גדולים מיד. יש ללנדאו עוד מספיק זמן למקצה השיפורים לו הוא זקוק. הוא יצטרך לחזק את הסגל ובעיקר לרענן אותו ואני מאמין שכשזה יקרה, נראה את הקבוצה ממשיכה להיות גורם משמעותי בצמרת של הכדורגל הישראלי כשלנדאו עצמו יכול לקחת אותה רחוק גם השנה. בסופו של דבר, ראינו את קרית שמונה ממשיכה את היכולת שלה מהעונה שעברה וזה טוב כי אחרי אליפות היסטורית, ובמיוחד במעמדים כאלה, אפשר גם היה לראות התפרקות.

בסיבוב הבא מחכה לקרית שמונה אלופת אזרבייג'אן, אבל זה לא צריך לשנות את המטרות המקוריות של המועדון. מפעל כמו ליגת האלופות הוא חוויה לשחקנים ובונוס גדול על התואר מהעונה שעברה. גם בקרית שמונה יודעים שעבורם יהיה כמעט בלתי אפשרי להגיע רחוק במפעל, אבל המטרה החשובה והמשמעותית לא פחות היא להיות שותפים למעמדים כאלה בחודשים הקרובים, לרכוש ניסיון ולשפר את השחקנים.

ההעפלה לשלב הבא חשובה וטובה עבור קרית שמונה. השחקנים שלה חוו אירוע שכמעט אף אחד מהם לא היה רגיל אליו או שותף לו. זה יעניק לקבוצה המון ביטחון וניסיון ויכול להיות משמעותי גם לשיפור בליגה. אירופה? קרית שמונה צריכה להמשיך בדרכה, לשמור על השקט, לא לצאת בהצהרות ולהמשיך להיות מודעת ליכולות שלה. בינתיים, היא נראית בדרך הנכונה.

הבעלים של עירוני קרית שמונה איזי שירצקי חוגג. ברני ארדוב
בדרך הנכונה. שרצקי חוגג עם השחקנים/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully