וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנגלדש: השיאנית האולימפית השלילית מחפשת היסטוריה

בנגלדש היא המדינה הגדולה בעולם שמעולם לא זכתה במדליה: המתעמל, שהגיע ללונדון בגלל טעות, חולם לשנות לה את המאזן

בנגלדש עושה היסטוריה. המדינה האסיאתית היא הגדולה בעולם שמעולם לא זכתה במדליה אולימפית, וסביר להניח שכך זה יישאר גם בתום המשחקים האולימפיים בלונדון. בנגלדש, עם 152 מיליון תושבים, היא המדינה עם האוכלוסייה השמינית בגודלה, אבל לא רק שהיא מעולם לא זכתה במדליה אולימפית - היא גם לא קרובה לזה.

יש לציין שבבנגלדש אוהבים ספורט ומצטיינים בעיקר בקריקט, אבל גם בקריקט (שכמובן לא נכלל במשחקים האולימפיים) הם מדורגים במקום התשיעי בין תשע הנבחרות הבכירות בעולם.

לשם המחשה למצבה הלא מרשים של בנגלדש, יש לציין שהוועד האולימפי כולל 204 מדינות, ורק 80 מהן מעולם לא זכו במדליה. רוב המדינות ברשימת ה-80 הן מדינות קטנטנות, אבל שתי מדינות די גדולות אחרות כלולת ברשימה: מיאנמר (במקום ה-25 מבחינת אוכלוסיה) ונפאל (מקום 45).

לעומת זאת, טונגה (במקום ה-195 מבחינת אוכלוסיה) מחזיקה במדליית כסף אולימפית, לברבאדוס (מקום 181) יש מדליית ארד ולאיסלנד (178) יש שתי מדליות ארד. לבהאמאס, מדורגת 177 בעולם, יש 10 מדליות - ארבע מהן מזהב.

ובנגלדש? מעולם לא היה לה אתלט שבכלל ראוי היה להיכנס למשחקים האולימפיים, ואלה שכן נכנסו עשו זאת בזכות "כרטיסי וויילד קארד" מטעם הוועד האולימפי שנועדו להכניס ספורטאים ממדינות נחשלות.

בלונדון יהיו לבנגלדש ארבעה ספורטאים, כולם כמובן ב"וויילד קארד". הבכיר ביניהם הוא סיקה קאייסר, מתעמל שנולד בארה"ב עם אזרחות בנגלדשית, שזכה בתחרות במכשירי המקבילים בתחרויות ה-NCAA עם מכללת מישיגן. אבל גם הוא הגיע ללונדון במקרה: מאחר שהוועד האולימפי ההודי לא רשם בזמן את המתעמל אשיש קומאר, וקאייסר היה אחריו ברשימה.

"בבנגלדש אוהבים ספורט", אומר קאייסר, "אבא שלי שיחק בנבחרת הכדורגל הלאומית, כשהכדורגל היה הענף המוביל, אבל עכשיו זה בעיקר קריקט. מנסים להשקיע פה בספורט, אבל אין הרבה משאבים. התעמלות זה גם ככה לא ענף פופולרי מדי בעולם, אבל אני מקווה שאהיה זה שיפתח אותו עבור האזרחים בבנגלדש". על פי הסטטיסטיקה עד עכשיו, הסיכויים קלושים.

אולימפיאדה לונדון 2012 בוואלה!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully