וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה עומר לא פרץ

19.7.2012 / 14:26

כאשר מכבי נתניה הודיעה על החתמתו של עומר פרץ, לא מעט אנשים נדהמו מההימור של טל בנין על שחקן שלא בלט אפילו בלאומית אחרי האפיזודות במכבי והפועל תל אביב, ואף שקל לפרוש. כיצד הדרדר הבן של ויקי פרץ ולמה בנין מאמין שיפתור את החידה

ברני ארדוב

צפו במסיבת העיתונאים של מכבי נתניה לפני המשחק מול קופס (21:00, 5+ לייב)

את הקריירה הישראלית בליגת העל החל עומר פרץ כאשר חזר מקבוצת הנוער של שטרסבורג הצרפתית להפועל תל אביב (נאלץ לשוב לארץ עקב הגיוס לצה"ל), עם הרבה מאוד ציפיות. הבן של, שחקן שהתחנך באירופה – מה צריך עוד. אבל עונה מוזרה הייתה לפרץ בהפועל תל אביב. כמה משחקים גדולים היו שם, אך חוסר היציבות דחק מהר אותו לספסל.

כשביקשנו השבוע מאחד משחקני הפועל תל אביב באותה עונה להגדיר את עומר פרץ, הוא אמר: "עד היום הוא בשבילי תעלומה. הוא היה צריך להגיע רחוק עם הנתונים שהיו לו. היה לו את הגוף לשחק בחוד ולהבקיע גולים, שזה משהו שאין כאן הרבה. מה שעוד יותר לא מסתדר זה שהוא לא ראובן עובד או כאלה עצלנים. הוא בא ממחלקת נוער של שטרסבורג ואוהב לעבוד על כח ולהשקיע. זה יותר פיוז קצר בראש או בעיות באישיות, כי זה לא המקרה הקלאסי של כישרון שנעלם בגלל עצלנות".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לא מקרה קלאסי של כישרון שנעלם בגלל עצלנות. עומר פרץ/מערכת וואלה!, צילום מסך

"טל בנין עשה מעשה אצילי"

מקצועית, עומר פרץ (26) לא הרוויח את הזכות לחזור לליגת העל. שתי עונות של דשדוש בליגה הלאומית, אפס הצעות מליגת העל עד לפנייה של מכבי נתניה, ובעיקר תווית של כישרון שכבר אבד עליו הכלח. אפילו האב ויקי פרץ יודע להעריך את ההחלטה של טל בנין להמר על בנו. פרץ: "טל בנין עשה מעשה אצילי. הצעות אמיתיות לא היו לו ובאמת היו לא מעט שקיטלגו אותו כשחקן שלא ראוי, על אף שהאיכויות שלו הן טובות והוא שחקן לגיטימי בליגת העל. טל עקב אחריו, ראה אותו מספר פעמים וכמובן שההתסכלות של טל על שחקן היא ברמה של מכלול אחר. מכלול שכולל את הפיזיות ההשקעה והיכולת להרים אותו מלמטה. זה מה שהוא מנסה לעשות במקרה של עומר".

אחד הדברים שמשך את בנין בנוגע לפרץ זאת העובדה שהשחקן עבר את כל גילאי הנערים ונוער בשטרסבורג הצרפתית. בנין מאמין במנטאליות המקצועית ששאב פרץ בחו"ל. החזרה לארץ רק עיכבה אותה ופגעה בה, אך היא עדיין קיימת. אליבא דה בנין, את המנטליות האירופית הזו צריך פשוט לעצב מחדש. כשבנין דיבר עם הנהלת נתניה על פרץ, הוא אמר להם: "אנחנו לא מוצפים כאן בכישרונות, אבל הוא אחד שאם נעצב אותו כמו שצריך, ניתן לו את הפינה החמה ואת הביטחון, יכול בקלות להפוך לאחד השחקנים הטובים בארץ בתפקידו".

כשנתניה הוציאה הודעה לתקשורת על החתמתו של פרץ לשלוש שנים, מרבית העיתונאים היו משוכנעים כי מדובר בשחקן הצעיר של המועדון עומר פרץ והתקשרו לברר. "אין עיתונאי אחד שלא בדק את זה", אמרו בנתניה. אחרי שאנשים הבינו שזהו אכן עומר פרץ ההוא, "הבן של ויקי", כפי שכולם רצו לאשר, כולם הביעו פליאה וניסו לדעת מה פשר העניין. התשובה שקיבלו מהנהלת נתניה הייתה: "טל בנין חושב שמדובר בחומר גלם שאפשר ללטש אותו למשהו יקר ערך. אנחנו הבאנו את בנין בשל הדברים האלה, ומבחינתו זה אולי סמלי שבנין יתחיל את מסע הרכש שלו עם שחקן שאף אחד כבר לא מאמין בו. זה יצביע על הדרך שלנו לשנים הבאות".

מאמן מכבי נתניה טל בנין. ברני ארדוב
סמלי שיתחיל את מסע הרכש עם שחקן שאף אחד לא מאמין בו. טל בנין/ברני ארדוב

"בהפועל לא העריכו אותו"

כשעומר פרץ סיים את העונה הראשונה בהפועל תל אביב ככישרון עולה ונראה היה כשחקן שיוחתם על חוזה ארוך טווח, הוא קיבל הצעה לחוזה של 45 אלף דולר לעונה למספר שנים. אביו של השחקן ויקי התאכזב מאוד מהסכום והכעס הגדול ביותר של המשפחה היה שסוכנו של השחקן, שחר בן עמי, הפך להיות חלק מקבוצת הניהול של הפועל תל אביב ובשל ניגוד האינטרסים, לגרסתם, לא באמת דאג לשחקן, מה שיצר קרע והחלטה לא להמשיך בהפועל תל אביב.

פרץ המשיך מכאן למכבי תל אביב, אבל אחרי שהיה בהפועל תל אביב והקניט את אוהדי מכבי, הקהל בצהוב לא שכח והעביר את פרץ מסע עינויים. "התעללו בי במכבי", צוטט פעם פרץ והסביר כי הדבר הכי קשה לו במכבי היה עם הקללות והגידופים שלא פסקו מהרגע שהגיע. האב ויקי לא מקבל את זה ואומר: "זה חלק מהכדורגל, זה לא כל הקהל וצריך לדעת להתמודד גם עם הדברים האלה. זה חלק ממכלול וכנראה שלבוא למכבי תל אביב מהפועל ועוד בגיל כזה צעיר, זה לא צעד נכון ויכול להיות שזה היה גדול עליו. אבל זה משהו ששחקן צריך לדעת להתמודד איתו ולא להשתמש בו כתירוץ".

אחרי שנתיים של דשדוש בצהוב, פרץ המשיך לקרית שמונה, שם עיקר הבעיה שלו הייתה הקישור המשפחתי לאלי כהן ה"שריף". קישור שהביא למצב שבו פרץ עצמו יצא בהתבטאויות לפיהן "ההחלטות שמתקבלות אינן מקצועיות", תוך רמיזה כי כהן אינו משתף אותו בשל הייחוס והוא משלם על כך מחיר. אחרי עוד שנה עבר פרץ לעונתו האחרונה בליגת העל במדי הפועל רמת גן, אך אחרי פתיחה צולעת נכנס פרץ לעניינים ודווקא אחרי צמד נגד מכבי נתניה קרע את רצועות הברך ונעדר כמעט שנה מהמגרשים.

מאמנו בהפועל רמת גן יובל נעים אמר: "עד היום אני לא יודע איך לקרוא את עומר פרץ. מבחינת נתונים פיזיים, הוא לא שחקן לארץ אלא לאירופה. גם האימונים שלו מצויינים וברמה בלתי רגילה. במשחקים הדברים שונים. אין לי הסבר למה, אבל ברור לי שהכל בראש. עבדתי עם הרבה שחקנים על קטע מנטאלי ושינוי, אבל אותו לא הצלחתי לפענח. אני חושב שזאת הבעיה של הרבה מאמנים שעבדו איתו. מי שיצליח לפענח ולמצוא את הדרך להגיע אליו, יוציא ממנו את אחד החלוצים הכי טובים בארץ. טל בנין הימר עליו כמו גדול ואם זה יצליח, עומר פרץ יהיה חייב לו את הקריירה".

יובל נעים מודיע על התפטרותו מבית"ר ירושלים במסיבת עיתונאים. קובי אליהו
מי שיפענח את עומר פרץ יוציא ממנו את אחד החלוצים הכי טובים בארץ. יובל נעים/קובי אליהו

מאירופה לאום אל פאחם? לא פשוט

בשנתיים האחרונות בילה פרץ בליגה הלאומית, בהרצליה ובנס ציונה. בשני המועדונים מדברים על עוד שחקן, כזה שלא מצליח לבלוט או לייצר מספרים משמעותיים ולמצות משהו מהכישרון הגדול שדיברו עליו. יתרה מכך, הרבה מאוד נתקלו בכך שפרץ מרגיש רע עם העובדה שנפל ללאומית והתקשה מאוד להתמודד מנטאלית עם המכה, כפי שלא ידע להתמודד עם לא מעט החלטות אחרות שלו.

האב ויקי פרץ מסביר: "צריך להבין שהילד היה בשטרסבורג. היו לו חלומות שנקטעו בגלל הגיוס לצה"ל וכאן היה צירוף של מקרים שחלקם באשמתו וחלקם לא, אבל השורה התחתונה היא ילד שהתחיל קריירה אירופאית צריך לרדת לליגה הלאומית עם כל מה שמתלווה אליה וזה לא נעים. מנטאלית היה קשה לו מאוד להתמודד עם הרבה עליות וירידות, וגם מחשבות פרישה, ולכן אני חושב שכרגע הוא מקבל את ההזדמנות הכי גדולה שיכולה להיות לו. הוא מקבל מתנה שאפילו לא ציפה לה".

לאן זה יילך? ממחנה האימונים של נתניה מספרים כי "פרץ במוטיבציית שיא. מתחילת האימונים הוא בגישה של להילחם על הקריירה שלו. הוא יורק דם באימונים ובמשחקים ומתנהג כמו אחד שזאת ההזדמנות האחרונה שלו וכנראה שהוא יודע למה. חברתית? עד עכשיו מצויין. הוא עוזר לכולם, מציע עזרה, באמת אחד שמשתלב בנתניה עד עכשיו כמו כפפה. יחד עם זאת, הכל טוב ויפה והעונה הזאת תהיה קריטית עבורו ועבור הקריירה שלו. יש פה צוות שחקנים וצוות מקצועי שייתנו לו את כל הגב להצליח".

- שחקני מכבי נתניה אורי שטרית, עומר פרץ, השוער לואיג'י צ'נאמו, הקשר הסרבי דרגאן צ'ראן, עלי חטיב. קובי אליהו
מתחיל בחיוכים. איך זה ייגמר? פרץ/קובי אליהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully