וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרלוס גרסיה: "הטכניקה כאן טובה, אולי זהה לספרד"

בלמה החדש של מכבי תל אביב מרוצה: "בלי ג'ורדי קרויף היה קשה להביא אותי". מהראן ראדי: "לא אחד שיגיד 'רוצה אליפות'"

קובי אליהו

צילום ועריכת וידאו: קובי אליהו

מכבי תל אביב מתכוננת לעונה מרתקת עם הצוות המקצועי הספרדי החדש שלה. הצהובים יצאו אמש (שני) למחנה האימונים שלהם בספרד, לאחר שצירפו עד כה שלושה שחקנים חדשים. גונסאלו גרסיה, קרלוס גרסיה ומהראן ראדי. לאחר טיסה למדריד וטיסת המשך לאליקנטה שבדרום ספרד, הגיעה הקבוצה למלון 'לה מנגה קלאב' ב-3 לפנות בוקר.

שני האחרונים דיברו במסיבת עיתונאים ערב היציאה למחנה. גרסיה, הבלם שהגיע למכבי מאלמריה מהליגה הראשונה בספרד אמר: "ידעתי שזה מועדון גדול ועכשיו אני יודע את זה בוודאות. אני מאוד שמח להיות כאן. היחסים עם כל השחקנים טובים מאוד ועבורי זה קל יותר, כי גונסאלו כאן ואנחנו מדברים ספרדית, גם עם גל אלברמן ורוברטו קולאוטי. אני יודע 6-7 מילים בעברית, אבל אם אני מחייך ואתה מחייך זה אומר שהכל בסדר".

שחקן מכבי תל אביב קרלוס גרסיה. קובי אליהו
רוצה שכולם יתקיפו ויגנו. קרלוס גרסיה/קובי אליהו

השחקן נשאל על המעבר מספרד לישראל ועל השוני בין מועדונים בשתי הליגות: "בספרד הכל נראה טוב, כי המשחק נראה טוב, אבל המועדונים עצמם לא תמיד באותה רמה של מקצוענות. פה יש מועדון טוב ומקצועני, יש דברים שצריך לשפר ויש דברים טובים מאוד. אני צריך עוד זמן כדי ללמוד על ההבדלים בין ספרד לישראל".

"כאן כולם אוהבים לגעת בכדור ורוב השחקנים חושבים בעיקר על איך לכבוש שער, בספרד המשחק יותר טקטי וזה אחד ההבדלים העיקריים. הטכניקה כאן טובה ואולי זהה לטכניקה בספרד. בספרד אתה עובד קשה על טקטיקה מהילדות וכאן עובדים יותר עם הכדור. אבל לאחר מכן צריך להבין שהחלוצים לא רק מתקיפים ושחקני ההגנה לא רק מגנים".

"אנחנו קבוצה ועל המגרש 11 שחקנים עובדים בשביל לנצח. 11 עושים הגנה ו-11 שחקנים מתקיפים. אם אני יכול לעזור בהתקפה, אעשה הכל כדי שהכדור יגיע בצורה טובה לשחקני ההתקפה ואחר כך אם אנחנו מאבדים את הכדור, החלוצים יהיו הראשונים שיעשו הגנה. נתחיל לאט לאט, נצטרך לעבוד כקבוצה. אנחנו עובדים רק 10 ימים וקשה לי להגיד לאיזה קבוצה בספרד אנחנו דומים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
שחקני מכבי תל אביב קרלוס גרסיה, גונסלו גרסיה. קובי אליהו
לא מודאג מקשיי השפה. קרלוס גרסיה עם גונסאלו גרסיה/קובי אליהו

גרסיה נשאל למה הוא בחר דווקא בצהובים: "קודם כל בגלל ג'ורדי קרויף. אני חושב שאם ג'ורדי לא היה מגיע לכאן, היה הרבה יותר קשה להביא אותי. שוחחתי עם אשתי, היו לי הצעות מהליגה הראשונה בספרד ושיחקתי כבר מול ריאל מדריד או ברצלונה. שיחקתי בקבוצות שעלו ליגה וקבוצות שירדו ליגה. רציתי שינוי ואתגר חדש".

לבסוף הוא נשאל האם ג'ורדי קרויף והמאמן אוסקר גרסיה יכולים לבנות קבוצה לאליפות: "אנחנו קבוצה גדולה וצריכים לחשוב כמו קבוצה גדולה, אבל אם לא ננצח את המשחק הראשון והשני והשלישי, יהיה קשה להגיד שאנחנו רוצים לזכות באליפות. טוב להציב בהתחלה מטרות קטנות ואז מטרות גדולות יותר. אבל אם ההתחלה לא טובה, ההמשך קשה יותר. אני מאמין שיש לנו צוות מקצועי טוב מאוד, שמתאים לעבוד אפילו במועדון גדול בספרד".

בהמשך הגיע תורו של ראדי לענות על שאלות והוא נשאל על החזרה לקבוצת נעוריו: "התחלתי במסגרת של מכבי תל אביב, למרות שזה היה בגיל יחסית מאוחר, אבל בשבילי זו סגירת מעגל ואין שמח ממני. בקשר להבדלים בין סכנין ומכבי תל אביב, מדובר במועדון גדול וזה כבוד גדול להיות חלק מהמערכת הזאת. אני מקווה להיות בורג חשוב במערך הקבוצתי".

הרכש המקומי היחיד של מכבי השנה אמר: "אני לא מצטער על שום דבר ואומרים שהגעתי בגיל מאוחר למכבי תל אביב. אני חושב שיש לנו צוות מקצועי, עם מנטליות אירופאית ואני שמח שאני השחקן הראשון שאותו הם בחרו בליגה הישראלית. זה גורם לי להרבה סיפוק. הם יודעים מה הם בחרו ואני מקווה להחזיר להם במהלך השנה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
מאושר מהחזרה לקרית שלום. מהראן ראדי והקבוצה במחנה בספרד/מערכת וואלה, צילום מסך

ראדי נשאל על הצוות המקצועי המורחב (8-9 מאמנים על הדשא) ועל קשיי השפה: "זה מוסיף הרבה לכל שחקן ושחקן. אני חושב שהשיטה שבה הם עובדים עדיין לא הייתה בארץ, הם עובדים נקודתית עם כל שחקן והם יודעים מה כל שחקן צריך לשפר. האימונים בקצב גבוה מאוד ורק נוכל להשתפר איתם. יש לנו מתרגם, גם מספרדית לעברית וגם מאנגלית לעברית. אני לא חושב שהשפה תהיה מכשול להתקדמות שלנו". לגבי הכושר הגופני הוא הוסיף: "בצוות המקצועי יודעים מה כל שחקן צריך. הם עשו את מבדקי הכושר בתחילת הדרך".

הקשר גם נשאל האם המילה אליפות נשמעת במועדון אחרי עשר שנים עקרות: "מעולם בחיי לא שמתי יעדים. הדרך האישית שלי היא לבוא ולעבוד קשה, להיות מחויב ושייך למקום ולתת את המקסימום. אני בטוח שצריך הרבה כישרון ולכן יש לנו צוות שנותן לנו את כל התנאים בשביל להצליח. הגיעו כמעט 1,500 אוהדים לאימון הפתיחה. זה יפה ונחמד, אבל הייתי מעדיף שהחגיגה תהיה בסוף חודש מאי. אני לא אחד שיגיד 'אני רוצה אליפות', לא מתוך פחד או משהו כזה, אני פשוט חושב שאם אתה עובד קשה ונכון, אתה יכול להגיע להרבה יעדים".

גם גונסאלו גרסיה דיבר אמש

מכבי תל אביב בוואלה! ספורט

מואנס דאבור שחקני מכבי תל אביב. עופר רונן,
אולי הפעם זה יצליח? אוסקר גרסיה/עופר רונן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully