וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנדי מארי עלה לגמר ווימבלדון

הבריטי הפך לראשון מאז 1938 שמייצג את הממלכה בגמר הטורניר, אחרי 3:6, 4:6, 6:3, 5:7 על ג'ו ווילפריד צונגה

בפעם האחרונה שטניסאי בריטי שיחק בגמר טורניר ווימבלדון, למלך קראו ג'ורג' השישי, השנה הייתה 1938 והשחקן עצמו היה באני אוסטין, שלא הצליח לשחזר את הזכייה של חברו הבריטי פרד פרי ב-1936. מאז ועד היום (שישי), אף טניסאי לא ייצג את הממלכה בטורניר הביתי, טורניר הגרנד סלאם הגדול ביותר. היום כאמור, הרצף הארוך הזה נשבר כשאנדי מארי (4), גבר על המדורג חמישי בטורניר, הצרפתי ג'ו ווילפריד צונגה בארבע מערכות, 3:6, 4:6, 6:3, 5:7.

מארי, שיודע היטב שכל הממלכה מאחוריו, עלה חד מאוד למגרש המרכזי, בו ראה קודם לכן את רוג'ר פדרר עובר את נובאק דג'וקוביץ'. הבריטי ניצח את שתי המערכות הראשונות תוך שהוא מפגין טניס נהדר, אבל דווקא אז נעצר קצת, איבד שליטה וגם את המערכה השלישית. המערכה הרביעית הייתה הצמודה מכולן ומלאה בנקודות נהדרות, עד שלבסוף, במשחקון ה-12, מארי השיג את השבירה המיוחלת, שגם הביאה לו את הניצחון. ביום ראשון הוא ינסה להפתיע את פדרר ולהניף גביע לעיני הממלכה כולה.

אנדי מארי טניסאי בריטי. רויטרס
שינה את ההיסטוריה. מארי/רויטרס

מערכה ראשונה: 3:6 למארי

מארי איבד שתי נקודות, אבל שמר על ההגשה ומיד לאחר מכן, ניצל את נקודת השבירה השנייה שלו במשחק כדי לקחת עוד משחקון ולהשלים פתיחה מצוינת של 0:2. צונגה סופסוף עלה על הלוח עם משחקון הגשה טוב במשחקון הרביעי. במשחקון הבא מארי נקלע לצרות ושתי נקודות שבירה עמדו כנגדו, אבל הוא חזר בגדול וקינח עם שני אייסים בדרך ל-1:4. חבטת העברה נפלאה של מארי סידרה לו יתרון 2:5. עוד כמה נקודות טובות מצידו של הבריטי והוא הכריע את המערכה הראשונה לטובתו, 3:6.

מערכה שנייה: 4:6 למארי

צונגה שוב עבד קשה, אבל שמר על ההגשות בפתיחת המערכה. השניים המשיכו לשמור על ההגשות, כשמארי מציג משחק הגשה מצוין בדרך ל-2:2. טעות של צונגה במשחקון הבא סידרה למארי את השבירה בניסיון השלישי שלו והוא עלה ל-2:3 מבטיח במערכה השנייה. צונגה גירד משחקון הגשה והשאיר את עצמו בתמונה, אבל מארי לא התרגש והמשיך לשלוט בקצב, כשהוא מתקרב לניצחון במערכה השנייה. הניצחון הזה, 4:6, הגיע לבסוף עם עוד טעות של צונגה. מארי מתקרב לגמר. המספרים של הבריטי במערכה השנייה: 94 אחוזי זכייה על סרב ראשון (15 מ-16) ו-80 אחוזים על סרב שני מול 0 של צונגה (0 מ-11). הצרפתי גם ביצע 10 טעויות לא מחויבות.

הטניסאי הצרפתי ג'ו ווילפרד צונגה. רויטרס
נכנס למשחק מאוחר מדי וזה לא הספיק. צונגה/רויטרס

מערכה שלישית: 3:6 לצונגה

המערכה רק התחילה, אבל מארי כבר נרדם, נקלע לפיגור 40:0 והפסיד את המשחקון השני בדרך לבעיה מוקדמת. מארי הסתבך שוב במשחקון ההגשה הבא שלו, אבל הצליח איכשהו להישאר במערכה עם כמה נקודות טובות וצימק ל-3:1. עוד משחקון ארוך הלך הפעם לצונגה, שהציל צמד נקודות שבירה של מארי. צונגה לא נעצר והמשיך לשמור על ההגשות, כשנגיעה רכה העלתה אותו ל-2:5 מבטיח. הגשה טובה של צונגה לא השאירה למארי סיכוי והצרפתי חזר בגדול עם 3:6 במערכה השלישית.

מערכה רביעית: 5:7 למארי

הלחץ עבר למארי, אבל אחרי 30:30, הוא הצליח לקחת את המשחקון הראשון ולעלות ליתרון. מארי נטל שליטה על המערכה, החזיר את ההגשות של הצרפתי ושבר כדי לעלות ל-1:3. אלא שצונגה לא נבהל ומיד השיג שבירה בחזרה, שהשאירה אותו במשחק. אחרי שצונגה איזן את המערכה, מארי הציג משחקון טוב ושב ליתרון, 3:4. מארי עבד קשה מאוד ולקח את המשחקון התשיעי כדי להגיע ל-4:5, מרחק משחקון אחד מהגמר. צונגה עמד בלחץ ואיזן שוב. אחרי שמארי שוב עלה ליתרון, הוא הגיע חד למשחקון ההגשה של צונגה והשיג שתי נקודות משחק. הוא ניצל את הראשונה ועלה לגמר, הבריטי הראשון שעושה זאת מאז 1938.

אנדי מארי טניסאי בריטי ג'ו ווילפריד צונגה טניסאי צרפתי. רויטרס
יופי של הצגה מצד שני הטניסאים. צונגה מברך את מארי/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully