וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ווימבלדון: רוג'ר פדרר ניצח את נובאק דג'וקוביץ' ועלה לגמר

השוויצרי סיפק טניס פנטסטי מול המדורג ראשון בעולם וניצח 3:6, 6:3, 4:6, 3:6. יפגוש את אנדי מארי בגמר ביום ראשון

רוג'ר פדרר חגג הערב (שישי) רגע היסטורי נוסף בקריירה המפוארת שלו, כאשר העפיל לגמר טורניר ווימבלדון בפעם השמינית, ובכך שבר את שיאו של פיט סמפראס. השוויצרי הנפלא (3) גבר על נובאק דג'וקוביץ' (1) 3:6, 6:3, 4:6, 3:6 תוך שהוא מציג טניס יוצא מהכלל. ניצחון של פדרר בגמר שייערך ביום ראשון אחר הצהריים ישווה את שיא הזכיות של סמפראס אול אינגלנד (7), ולא פחות משמעותי: ישיב את האגדה השוויצרית לפסגת הדירוג העולמי, ממנה נעדר לא מעט זמן.

בשבעת המפגשים האחרונים בין שני השחקנים המצוינים הללו רק פעם אחת היתה ידו של פדרר על העליונה, אלא שאת המשחק הערב השוויצרי פשוט לא התכוון להפסיד. המדורג שלישי בעולם סיפק טניס יוצא מהכלל, ניצח בצדק מוחלט את המפגש הראשון של שני האלופים הגדולים בווימבלדון, וימתין בגמר אול אינגלנד לאנדי מארי, אולם השוויצרי כבר הפך לפייבוריט גדול. פדרר קרוב מתמיד לגרנד סלאם ראשון מזה שנתיים וחצי, וה-17 בקריירה המפוארת שלו.

הטניסאי השוויצרי רוג'ר פדרר. רויטרס
הצגה יוצאת מהכלל. רוג'ר פדרר/רויטרס

מערכה ראשונה: 3:6 לפדרר

שני השחקנים שמרו על משחקוני ההגשה הראשונים שלהם בלי בעיות מיוחדות, ובתום ארבעת המשחקונים הראשונים הראה לוח התוצאות 2:2. במשחקון השישי השיג פדרר את נקודת השבירה הראשונה במשחק, ניצל אותה עם שגיאה בלתי מחויבת של דג'וקוביץ', ועלה ל-2:4. במצב של 3:5 הגיש פדרר לניצחון במערכה ועשה זאת מצוין, כדי לסגור את הסט הראשון על 3:6 תוך 24 דקות.

מערכה שניה: 6:3 לדג'וקוביץ'

במשחקון השני של המערכה השניה צנח פדרר לפיגור 40:0, דג'וקוביץ' שבר, שמר בקלילות על הגשותיו שלו ועלה ל-0:3 משכנע ומהיר. השוויצרי צימק ל-3:1, אך המדורג הבכיר סיפק משחקון הגשה על-האפס ועלה ל-1:4. פדרר עוד הצליח לשמור על ההגשות אך לא התקרב כלל לשבור את דג'וקוביץ', שנראה פשוט מעולה וניצח את המערכה השניה 3:6 תוך 30 דקות.

הטניסאי הסרבי נובאק דג'וקוביץ'. רויטרס
העצבים הכריעו אותו. דג'וקוביץ'/רויטרס

מערכה שלישית: 4:6 לפדרר

פדרר פתח את המערכה השלישית עם שתי אפשרויות שבירה מוקדמות אך לא ניצל אותן, ובמשחקון השישי השיג שלוש נוספות נוספת, אך ביתרון 30:40 קיבלנו את הנקודה היפה והארוכה במשחק בסיומה חגג דג'וקוביץ', ששמר על הגשותיו, ניצח את המשחקון הטוב ביותר במשחק עד כה והשווה את הסט ל-3:3. ביתרון 4:5 עלה פדרר ליתרון 15:40 על ההגשות של דג'וקוביץ' אחרי שגיאה איומה של הסרבי, השיג שתי נקודות מערכה, ניצל אחת מהן וניצח עם 4:6 ענק, כשהמומנטום כולו שלו.

מערכה רביעית: 3:6 לפדרר

פדרר המשיך במומנטום ופתח את הסט הרביעי עם שבירה מוחצת כבר במשחקון ההגשה הראשון של יריבו, כדי לעלות ל-0:2 מרשים למדי. דג'וקוביץ' המשיך להיות עצבני ולא מדויק, וצנח לפיגור 4:1. שפת הגוף של המדורג ראשון בעולם היתה פשוט רעה ברגעים הללו, פדרר ניצל זאת כדי לעלות ל-0:40 במשחקון ההגשה של הסרבי, דג'וקוביץ' הצליח לחזור ולשמור על הגשותיו עם הרבה אופי, ובפיגור 5:2 הוא הגיש כדי להישאר במשחק. דג'וקוביץ' עוד הצליח לדחות את הקץ משחקון אחד נוסף, אך לא יותר. השוויצרי הגיש לניצחון, עשה זאת בסטייל טיפוסי והעפיל לגמר גרנד סלאם 24 בקריירה. מדהים.

טניס בוואלה! ספורט

טניסאי העבר רוד לייבר. Anja Niedringhaus, AP
גם רוד לייבר האגדי נהנה מההצגה של פדרר/AP, Anja Niedringhaus

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully