וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוג'ר פדרר: "לא חושב על השיא"

השוויצרי רוצה לגבור על ד'גוקוביץ' בחצי גמר וויבמלדון ולהתקרב להשוואת שיאו של סמפראס. מארי בלחץ מהקהל לקראת צונגה

לאחר שסרינה וויליאמס ואגניישקה רדוואנסקה הבטיחו הערב את מקומן בגמר ווימבלדון, גם בגברים ייערכו מחר (שישי) חצאי הגמר, והם צפויים להיות לא פחות מסקרנים. במוקד כמובן יעמוד העימות הסופר לוהט בין המדורג 1 בעולם ואלוף ווימבלדון המכהן, נובאק דג'וקוביץ', מול שיאן תארי הגראד סלאם ומי שניצח את הטורניר בלונדון שש פעמים בעבר, רוג'ר פדרר (3). עבור השוויצרי מדובר באפשרות לשכתב שוב את ההיסטוריה ולהשוות את שיא הזכיות בווימבלדון של פיט סאמפרס עם שבע, אבל כאמור, לשם כך הוא יצטרך להתגבר על הסרבי המאיים.

"זה מעניין שזהו המפגש הראשון שלנו על דשא", אמר פדרר. "אני מצפה לזה בקוצר רוח. לא חשבתי יותר מדי על השוואת השיא. אם להיות כן, אני פשוט שמח להגיע רחוק יותר מאשר מה שהגעתי בשנתיים האחרונות". זכייה בטורניר אף תחזיר את השוויצרי אל המקום הראשון בעולם, עוד מקום אליו היה שמח לחזור. "אני יודע שזה אפשרי. אין ספק שזה יהיה מסובך, ואני אצטרך להתכונן טוב, כי זה הולך להיות משחק קשה מאוד".

פדרר אמנם מוליך על הסרבי 12:14 במפגשיהם עד כה, אבל מאז תחילת 2011, ניצח דג'וקוביץ' שש פעמים לעומת פעם אחת של השוויצרי. הסרבי בינתיים עסוק בהורדת לחץ. "אני לא מנסה להגן על התואר שלי כאן", אמר דג'וקוביץ', שהדיח את אותו פדרר בחודש שעבר בחצי גמר הרולאן גארוס. "אני מנסה להילחם כאילו מדובר בכל שחקן בחצי גמר של טורניר. כרגע צורת המחשבה שלי היא חיובית מאוד ואני מקווה שהיא תישאר ככה".

נובאק דג'וקוביץ' טניסאי סרבי. Julian Finney, GettyImages
לא חושב על התואר, רק על המשחק. דג'וקוביץ'/GettyImages, Julian Finney

גם המשחק השני צפוי להיות חם מאוד, ולא רק בגלל אנדי מארי (4) וג'ו וילפרד צונגה (5) שייאבקו על הכרטיס הנוסף לגמר. הקהל הבריטי יוצא מדעתו בניסיון לדחוף את המועמד הבריטי שלהם אל זכייה היסטורית בתואר, ומארי מרגיש היטב את המשקל על כתפיו. "באופן בלתי מודע אני בטח מאוד לחוץ, אבל אני מנסה שלא להרגיש זאת. אני לא חושב לעצמי 'יופי, אני בחצי הגמר'. אני רוצה ללכת רחוק יותר, אבל אני יודע כמה זה קשה. כולם אמרו כמה ההגרלה שלי קשה. ניצחתי כמה שחקנים חזקים, אבל ג'ו הוא יריב קשה. הוא אחד משחקני הדשא הטובים בעולם".

עבור צונגה מדובר במשחק שכלל לא היה אמור להתקיים, לאחר שהצרפתי כמעט ולא הגיע לאליפות בגלל פציעה. "חשבתי שלא אוכל לשחק", אמר צונגה. "כשניסתי להתאמן לפני הטורניר לא הצלחתי לחבוט בקהאנד. הרופאים המליצו לי לא לאמץ את היד אבל החלטתי לקחת סיכון. אני עדיין תחת השפעת משככי כאבים, אבל זה היה שווה את זה". ומה הוא חושב על הקהל שמחכה לו מחר? "הולך להיות טירוף, אבל אין לי מה להפסיד. כל הלחץ יהיה עליו. אני הולך לשחק את המשחק הזה בלי להתרגש יותר מדי".

אנדי מארי טניסאי בריטי. Clive Brunskill, GettyImages
לא לחשוב על הקהל. מארי/GettyImages, Clive Brunskill

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully