וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה יהיה ביתי

הבית הקשה, הבית הקל, הבית המאוס ועוד: לקראת הגרלת היורוליג, בדקנו חלק מהאפשרויות העומדות בפני מכבי ת"א

הגרלת שלב הבתים של עונת 2012/13 ביורוליג תיערך מחר (שישי, 13:00), ובסיומה תדע מכבי תל אביב אילו יריבות יעמדו בפניה בקרב על העפלה לטופ 16. 24 קבוצות ישתתפו בעונה הקרובה ביורוליג, ובעוד ששלב הבתים הראשון יישאר במתכונתו משנים קודמות, עם ארבעה בתים בני שש קבוצות, שלב הטופ 16 יכלול שני בתים של שמונה קבוצות שישחקו 14 משחקים. מהסיבה הזאת בטופ 16 לא תהיה הגרלה אלא הקבוצות ישובצו לפי הדירוג שלהן, מה שהופך את שלב הבתים הראשוני לגורלי עוד יותר.

דיוויד בלאט מאמן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
בקרוב יידע כיצד העונה האירופית שלו הולכת להיראות. בלאט/ברני ארדוב

זהותן של 23 קבוצות בשלב הבתים כבר ידועות, כאשר הקבוצה הנוספת תגיע משלב המוקדמות, בו ישתתפו שמונה קבוצות - קאזאן, קאנטו, נימבורק, לה מאן, BC דונייצק, אוסטנד, אולם ואקדמיק סופיה - שיתחרו על כרטיס בודד לשלב הבתים.

כידוע, האלופה הישראלית נמצאת בקבוצת הדירוג העליונה, ועל כך היא תימנע ממפגשים מוקדמים עם ברצלונה, אולימפיאקוס ופנאתינייקוס, אך כפי שמיד תבינו, לא מעט מהקבוצות החזקות ביבשת נמצאות דווקא בדרג השני.

מובן כי בדומה למכבי תל אביב, כך הסגל של מרבית קבוצות העילית הנוספות באירופה רחוק מלהיות גמור. ובכל זאת, החלטנו לנסות ולהרכיב מספר בתים שעשויים להפוך את החורף של אוהדי האלופה הישראלית לחם, חם מאוד. ההגבלה היחידה בשלב הבתים היא איסור על שתי קבוצות מאותה מדינה להיכלל באותו הבית, במידת האפשר.

הדרגים המלאים

דרג א': מכבי תל אביב, ברצלונה, אולימפיאקוס, פנאתינייקוס

דרג ב': סיינה, ריאל מדריד, צסק"א מוסקבה, קאחה לבוראל

דרג ג': חימקי מוסקבה, פרטיזן בלגרד, אלבה ברלין, אנאדולו אפס

דרג ד': מלאגה, ריטאס וילנה, ז'לגיריס, פנרבחצ'ה/אולקר

דרג ה': פרוקום גדיניה, ארמני מילאנו, באמברג, לובליאנה

דרג ו': צדוויטה זאגרב, בשיקטאש, שאלון, קבוצה מהמוקדמות

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
קית לנגפורד, ריצ'רד הנדריקס, מכבי תל אביב. דרור פיקלני, דרור פיקלני
האם הצהובים יפגשו את שני האקסים שלהם, במילאנו? לנגפורד והנדריקס/דרור פיקלני, דרור פיקלני

הבית הקשה: צסק"א מוסקבה, אנאדולו אפס, מלאגה, מילאנו, צדוויטה זאגרב

במציאות הנוכחית, בה אולימפיאקוס ופנאתינייקוס התפרקו מנכסיהן (ומאמניהן), נדמה כאילו שלוש הקבוצות החזקות ביותר באירופה לעת עתה הן ריאל מדריד, ברצלונה וצסק"א מוסקבה. עדיין לא ברור כיצד ייראה הסגל הרוסי, אך את ההחתמה הגדולה ביותר שניתן לבצע הם כבר עשו: השבתו של אטורה מסינה האגדי, אחד המאמנים הגדולים אי פעם. מסינה הנפלא חוזר אחרי עונה כעוזרו של מייק בראון ב-NBA.

למרות שאנדרי קירילנקו, ג'מונט גורדון ואלכסיי שווד לא ימשיכו, מעמדו של ננאד קרסטיץ' לא ברור וריימונאס שישקאוסקס הנפלא פרש, צסק"א כבר החתימה את ארון ג'קסון המצוין מבילבאו, ולדימיר מיצ'וב מקאנטו וזוראן ארצג מבשיקטאש. אם מוסיפים לכל אלה את מילוש טאודוסיץ', אנטון פונקרשוב ומספר שחקנים נוספים שצפויים להישאר, כמו גם מסע רכש שרק התחיל, מקבלים קבוצה מאוד מסקרנת.

אנאדולו אפס, אותה פגשה מכבי בעונה שעברה, היא אחת הקבוצות בעלות השאיפות הגדולות ביותר באירופה. הקבוצה של אוקטאי מחמוטי המצוין התחזקה בצורה משמעותית כבר עם פתיחת הפגרה כשצירפה את ג'אמון גורדון מהליגה האיטלקית וסמיח ארדן מקליבלנד. בקבוצה עושים מאמצים לצרף עוד כמה שחקנים בכירים, ולהשאיר את סשה וויאציץ' ודושקו סבנוביץ', שני הכוכבים הגדולים, כשהסגל הטורקי הבכיר צפוי להמשיך.

בכל בית צריכים לפחות קבוצה ספרדית אחת, ואם לוקחים בחשבון שצסק"א מוסקבה ואנאדולו אפס הן הטובות בדרגים שלהן, מקבלים את מלאגה בדרג הרביעי. הקבוצה שסיימה רק במקום התשיעי בספרד שמה לעצמה למטרה לחזור לצמרת הכדורסל האירופי והספרדי ומינתה את יסמין רפשה הקרואטי למאמן. הקבוצה איבדה את חורחה גרבאחוסה וברני רודריגז שפרשו אך עם התקציב שלה, והאולם הביתי החם, צפוי משחקים קשים בספרד גם העונה.

גם בדרג החמישי מסתתרת קבוצה שנחושה להסתער על אירופה: מילאנו כבר החתימה את ריצ'רד הנדריקס וקית' לנגפורד ממכבי תל אביב, שמצטרפים לסגל שכולל בין היתר גם את יואניס בורוסיס, דרו ניקולס, אנטוניס פוטסיס ואחרים. גם ג'יאנלוקה באזילה הוותיק הוחתם על ידי סרג'יו סקאריולו, ואולי הפעם הקבוצה האיטלקית סוף סוף תגיע לשלבים המכריעים של היורוליג, כפי שניסתה לעשות ולא הצליחה בשנים האחרונות.

בדרג השישי והאחרון ייתכן ובשיקטאש היא הקבוצה החזקה ביותר, אך מכבי תל אביב לא תוכל לפגוש גם אותה וגם את פנרבחצ'ה/אולקר. הצהובים מכירים היטב את צדוויטה זאגרב, שסיימה שניה בליגה האדריאטית אשתקד והפסידה לדיוויד בלאט ושחקניו בגמר של המפעל. גם הקרואטים כבר ביצעו חיזוק ענק על הקווים, כשהחתימו לשלוש שנים את בוז'ידר מאליקוביץ' האגדי. אל תתפלאו אם בעקבותיו, גם הסגל ישתפר עד מאוד.

אופציה נוספת: ריאל מדריד, חימקי מוסקבה, פנרבחצ'ה/אולקר, מילאנו, צדוויטה זאגרב.

הבית הקל: סיינה, אלבה ברלין, מלאגה, פרוקום גדיניה, שאלון

על הנייר, קשה לדמיין כיצד מכבי תל אביב מסתבכת בבית שכזה ולא מסיימת באחד משני המקומות הראשונים, יהיה הסגל הצהוב אשר יהיה. אחרי שש שנים מצוינות נפרדה סיינה מפיאנג'יאני, ואת מקומו יתפוס עוזר המאמן לוקה ביאנצ'י. שחקן הרכש היחיד שחתם באלופה האיטלקית הוא דניאל האקט האמריקאי שהגיע מפזארו, כשניקוס זיזיס עזב וגם בו מקאלב לא צפוי להישאר במועדון, ולהעדיף הצעה גבוהה יותר, אולי מברצלונה או ריאל מדריד, אולי מהליגה הטורקית.

אלבה ברלין אמנם נמצאת בעיצומו של רנסאנס מסוים לאחרונה, אך יחסית לקבוצה מהדרג השלישית היא לא נראית מאיימת במיוחד. סאשה אוברדוביץ' יאמן את המועדון, שהודח כבר בשלב רבע הגמר של הפלייאוף הגרמני אשתקד, החל מהעונה הקרובה לאחר שהגיע מ-BC דונייצק, והביא איתו את הגארד וולה אבדלוביץ'.

כאמור, מכבי תל אביב תפגוש קבוצה ספרדית כזו או אחרת בבתים, וביניהן, אין ממש ספק שמלאגה היא הנוחה ביותר. גם פרוקום גדיניה עדיין לא ביצעה רכש משמעותי עד כה, והיא צפויה לאבד את אחד הכוכבים הגדולים ביותר שלה, דונטאס מוטיונאס שעשוי לעבור הקיץ ליוסטון מה-NBA. גם המאמן, שחקן העבר תומאס פצ'צ'אס, כבר עזב. שאלון החביבה תרשום בעונה הקרובה עונת בכורה ביורוליג לאחר שהשלימה עונה חלומית בצרפת עם זכיה בכל התארים האפשריים, ובכל זאת קשה להאמין שהסגל שלה יערים על קבוצות העילית קשיים גדולים.

אופציה נוספת: קאחה לבוראל, אלבה ברלין, ריטאס וילנה, לובליאנה, קבוצה מהמוקדמות.

בו מקאלב שחקן סיינה (ימין) מול ריטאס וילנה. Mindaugas Kulbis, AP
גם הוא לא צפוי להישאר בסיינה. מקאלב/AP, Mindaugas Kulbis

הבית הבלקני: קאחה לבוראל, פרטיזן בלגרד, ז'לגיריס, לובליאנה, צדוויטה זאגרב

באותה מידה, ניתן להתייחס לבית הנ"ל גם כבית המאוס. מכבי תל אביב וקאחה לבוראל (או טאו ויטוריה, בשנים עברו) נפגשו לא מעט לאורך השנים האחרונות, ודברים דומים ניתן לכתוב גם על פרטיזן בלגרד, ז'לגיריס ולובליאנה. את צדוויטה, כאמור, ניצחה האלופה הישראלית בגמר הליגה האדריאטית אשתקד, ובכלל, דומה כי אם במקרה מכבי תל אביב אכן תקבל הגרלה שכזו, היא לא תתגעגע יתר על המידה לליגה האדריאטית ממנה נפרדה לפני מספר חודשים.

אוהדי פרטיזן בלגרד. Darko Vojinovic, AP
לא בטוח שמכבי תל אביב תשמח לחזור לאולם פיוניר בבלגרד/AP, Darko Vojinovic

הבית החדש: ריאל מדריד, חימקי מוסקבה, ריטאס וילנה, באמברג, קבוצה מהמוקדמות

בניגוד לבית הספקולטיבי הקודם, שמוכר מאוד, זה שלפניכם דווקא יביא ליד אליהו לא מעט פרצופים חדשים. מדובר בבית מעניין למדי, לא רק בשל ההזדמנות לראות את ריאל מדריד בגרסתה החדשה, עם רודי פרננדס הנפלא שחוזר לאירופה - הפעם לעונה מלאה.

חימקי מוסקבה, למשל, מגיעה ליורוליג אחרי העונה הטובה בתולדותיה, במהלכה זכתה ביורוקאפ. רימאס קורטינאיטיס בנה יופי של סגל במוסקבה, שככל הנראה רק יתחזק בקיץ הקרוב במטרה להפר את ההגמוניה בעיר. לקרסימיר לונצ'אר, זוראן פלאניניץ', סרגיי מוניה, מאט נילסן, ויטאלי פריזדון ואחרים יצטרפו גם האמריקאים ג'יימס אוגוסטין, פול דייויס וקיי.סי ריברס, כאשר גם הרכז הפיני המוכשר פטרי קופונן סוף סוף יקבל הזדמנות להראות את כשרונו על במת היורוליג.

את ריטאס וילנה מכבי תל אביב אמנם פגשה מספר פעמים בשנות האלפיים, אך בכל זאת יהיה מעניין לשחק שוב באולם בן 11 אלף המקומות של הליטאים. יונאס ולנצ'יונאס, אחד הכשרונות הגדולים ביבשת, ככל הנראה יעזוב לטורונטו בקיץ הקרוב, אך כישרון גדול אחר, נמניה נדוביץ', כבר חתם בריטאס ובהחלט יהיה שווה לעקוב אחריו.

עבור באמברג תהיה זו עונה שלישית ברציפות ביורוליג, לא הישג של מה בכך עבור המועדון הגרמני הצנוע. בעונה שעברה הדהימה באמברג את פנאתינייקוס, כשבשורותיה כיכב לא אחר מאקס הפועל חולון פי ג'יי טאקר המצוין. הכדורסל הגרמני נמצא בעליה, ובהחלט יהיה מסקרן לראות זאת מקרוב. אשר לקבוצה שתעפיל מהמוקדמות, יש מספר אופציות מסקרנות: קאנטו, הסינדרלה של העונה החולפת, נימבורק של ננו גינזבורג, ואפילו אקדמיק סופיה, לה תהיה זו עונת בכורה ביורוליג, כולן עשויות להביא איתן משב רוח מרענן למפעל.

יורוליג בוואלה! ספורט

שחקן ריאל מדריד רודי פרננדס. קובי אליהו, קובי אליהו
יחזור ליד אליהו זו השנה השניה ברציפות? רודי פרננדס/קובי אליהו, קובי אליהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully