וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הופסק הדיון בפרשת פרוספר אזגי וצ'יקו מגיה

המשך הדיון בפרשה שנחשפה בוואלה! ספורט ייקבע על ידי מזכירות בית הדין. אזגי: "מנסים להרחיק אותי כדי שלא אפריע"

קובי אליהו

צילום: קובי אליהו, עריכת וידאו: יאיר דניאל

אחרי אינספור דחיות ועיכובים, הבעלים של הפועל אשקלון פרוספר אזגי ומנכ"ל הקבוצה צ'יקו מגיה עמדו היום (רביעי) לדין בבית הדין של ההתאחדות בעקבות הפרשה שנחשפה בוואלה! ספורט, כשבמוקד עומד העימות בין השניים לסוכן השחקנים שרון חלבי, זאת בביתו של אזגי. לאחר כשלוש וחצי שעות הופסק הדיון בשל צרכים פנימיים מטעם ההגנה, והוא יחודש במועד שתקבע מזכירות בית הדין.

כזכור, אזגי מואשם בהתנהגות בלתי הולמת בנסיבות מחמירות ובהתבטאות גזענית. מגיה מואשם גם הוא בהתנהגות בלתי הולמת בנסיבות מחמירות. בהקלטה של הפגישה נשמע אזגי מקלל את חלבי, אומר אמירות גזעניות ובסופה של הפגישה, כך על פי ההקלטה, נשמעים קולות של תגרה. לאחרונה מסר חלבי את עדותו בהתאחדות כנגד אזגי במסגרת התלונה נגדו.

במהלך הדיון הקודם שנערך ב-6 ביוני עלתה הטענה כי הקלטת מהווה האזנת סתר. בעקבות הדברים, בית הדין החליט לדחות את המשך הדיון על מנת לאפשר לצדדים להגיש סיכומים בכתב לעניין קבילות קלטת הפגישה ואשר עליה נסמך תובע ההתאחדות עו"ד שלום אבן עזרא כראיה בכתב האישום שהגיש.

מהלך הדיון

הדיינים בדיון בעניינם של אזגי ומגיה הם עמנואל סלע וגיורא לנדאו. בדיון נוכחים גם תובע ההתאחדות עו"ד שלום אבן עזרא, עו"ד יפתח אבן עזרא, סוכן השחקנים שרון חלבי ועורכי הדין של הנאשמים עו"ד שמעון טננבלט שמייצג את אזגי ועו"ד שי אליאס שמייצג את מגיה.

בפתיחת הדיון, אזגי ומגיה כפרו באשמה. בהמשך הגיעה עדותו של חלבי, שסיפר על השתלשלות הפגישה, כפי שהיא נשמעה בקלטת. תובע ההתאחדות ביקש להגיש לדיינים דיסק ועליו קלטת השיחה, כפי שנערכה על ידי השחקן דרך מכשיר האייפון שלו. עו"ד אליאס התנגד להגשת הדיסק כראייה, ואמר: "זו בדיחה. התובע מבקש להגיש באמצעות סוכן השחקנים ראייה שלכאורה נערכה על ידי שחקן, לכאורה מכשיר האייפון שלו, ללא עדות של השחקן שהוא זה שלטענת הסוכן ביצע את ההקלטה. על פי דיני ראיות אין להגיש ראייה, לבטח לא קובץ אאודיו, ללא מבצע ההקלטה. מעדותו של הסוכן עולה כי הוא לא זה שביצע או ערך אותה, אלא העתיק שישנ קבצים מבלי שיש לנו כל דרך לבחון את קובץ האייפון המקורי. בנוסף לא הוגש תמליל של ההקלטה כדי שנראה שהיא תואמת להקלטה. זה עדיין שנוי במחלוקת מבחינתנו מי ביצע את ההקלטה".

לאורך הדיון הורגשה מתיחות רבה בין הנאשמים לתביעה, כולל עקיצות הדדיות משני הצדדים. בין השאר עלה לדיון המהימנות של הקלטת. עו"ד יפתח אבן עזרא מטעם התביעה אמר: "אין חולק על כך שהשחקן הוא זו שהקליט. זה נאמר בשלב הסיכומים בדיון הקודם. אין כאן עניין וחצי עניין של האזנת סתר. אני מזמין את בית הדין להאזין באופן מלא להקלטה, היא ברורה ונאמנה ולא נעשה בה שום בישול. ברור שמי שהקליט את השיחה נכח בשיחה. ההקלטה בוצעה בקו אחד עם חפיפות של עשר שניות בין הקלטה והקלטה וזו יחידה אחת של שיחה גולמית מתחילתה ועד סופה, ללא קטעים שחסרים. השחקן נמצא בחו"ל ואין לנו אפשרות לבצע חקירה מוקדמת. אלה עניינים של המשטרה".

חלבי נשאל איך הגיע קובץ ההקלטה לתקשורת והאם ערך את ההקלטה. הדיין ביקש למחוק מהפרוטוקול את המילה 'ערך' בשל רגישות המילה, כדי שלא יתפרש כאילו העד ערך את ההקלטה. חלבי השיב: "שלחתי במייל את השיחה במלואה בלי לערוך אותה". כמו כן הוא נשאל האם הוא זה שערך את הקטע הקצר שעלה באתר וואלה! והשיב: "אני לא אחראי לקטע שעלה בוואלה! לא אני ערכתי אותו". במהלך הדיון נשאל חלבי על ידי אליאס אם תקף את איש העסקים אהרון ריינמן שנכח בפגישה, והעד השיב: "זה לא נכון, לא תקפתי אף אחד".

בשל התלהטות יצרים קלה, החליט סלע על הפסקה קצרה והדיון נעצר. בזמן הדיון הפנה אזגי טענות אל התובע אבן עזרא, ואמר לו: "אתה עובד של שטרן חלובה ואתם רוצים להרחיק אותי ממרכז הפועל כדי שאני לא אפריע לאף אחד". לאחר ההפסקה, בעת חקירתו של חלבי התברר להגנה שחלבי תושאל במשרדו של התובע אבן עזרא, וטענו שהדברים שנאמרו בתשאול לא הובאו לידיעת ההגנה. בעקבות זאת, דרשו נציגיהם של אזגי ומגיה מבית הדין לבטל את כתב האישום בשל הטענה לאי הצגת כל החומר.

שלום אבן עזרא השיב על הדברים, ואמר: "אין לי מה להסתיר. לא רשמתי מילה אחת מעדותו של העד שהתנהלה במשרדי. אין שום מסמך רשום. היעדרותו של נייר כזה אינה מהווה סיבה לבטל את כתב האישום". הדיין עמנואל סלע השיב: "בית הדין כבר פסק בעבר שאי העברת חומר החקירה שמתייחס לעדותו של עד התביעה הינה פגומה. יחד עם זאת פסק בית הדין שפגם זה אין בו כדי להצדיק ביטול כתב אישום, בין השאר ובמיוחד כשמדובר בעד תביעה אחד, שניתן לחקרו בחקירה נגדית. הבקשה לביטול כתב האישום נדחית".

במהלך הדיון טענו עורכי הדין מטעם ההגנה כי ממכשיר אייפון לא ניתן לבצע הקלטה והעד התבקש להוכיח להם האם ניתן או לא ניתן. העד נטל את מכשיר האייפון של עורך הדין אליאס, והראה לבית המשפט כי אכן ניתן לבצע הקלטה במכשיר הנ"ל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully