וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריחו הרע של ההפסד

יוסי מלמן, ורשה

29.6.2012 / 7:03

דווקא על רקע הארגון המופתי והשירותים הנקיים באצטדיון בוורשה, בלטה הבהמיות של האוהדים הגרמנים. יוסי מלמן מדווח

ההפסד הגרמני 2:1 בחצי הגמר לאיטליה פתר לפחות בעיה אחת: הקנצלרית אנגלה מרקל, אוהדת שרופה של השחורים-לבנים, לא תצטרך להתלבט אם לנסוע לגמר לקייב ביום ראשון. לפני תחילת היורו, הודיעה מרקל, יחד עם מנהיגים אירופים אחרים, כי לא תדרוך על אדמת אוקראינה בגלל יחס הממשלה שם לראש הממשלה לשעבר יוליה טימושנקו, שמוחזקת בבית הכלא במצב בריאותי קשה בהאשמות של שוחד ורצח.

אמש, האירוע באצטדיון הלאומי על גדות הוויסלה בוורשה, שקירותיו מחופים בלבן-אדום, צבע הדגל הפולני, היה מלא ניגודים. במגרש שלטה והבקיעה הנבחרת הכחולה של איטליה, כשבעצם שלושה שחקנים הביאו לה את הניצחון: הקשר אנדריאה פירלו, שנדמה שתנועותיו אדישות משהו אך אי אפשר להוציא את הכדור מרגליו, השוער הוותיק ג'אנלואיג'י בופון והחלוץ הילדותי מריו באלוטלי, כובש הצמד. ביציע, לעומת זאת, השליטה הייתה גרמנית באופן מוחלט. לפחות 20 אלף אוהדים גרמנים האפילו בקלות רבה על האלפים הבודדים שהגיעו מאיטליה. הם היו קולניים יותר, צבעוניים יותר ובעיקר תמכו ללא הרף בנבחרתם, גם כשהייתה בפיגור.

אלא שהם גם בלטו בהתנהגותם המבישה. האוהדים הגרמנים שרקו בוז לפני נגינת ההמנון האיטלקי, ועשו זאת גם כשהקפטן בופון הקריא את ההצהרה נגד הגזענות, שהפכה למסורת במגרשי הכדורגל. לא לכך אתה מצפה במעמד כזה.

האווירה באצטדיון הייתה מדהימה ובעיקר מעוררת קנאה לצופה ישראלי. 55 אלף איש נכנסו למגרש בלי דחיפות, ללא קללות ובעיקר במהירות ראויה להערכה. כך הם גם התפזרו לאחר המשחק. התורים בכניסות למגרש, למזנונים ולשירותים היו יעילים ביותר, ומעל לכל, צריך לדבר על הריח, או בעצם, היעדרו. כל מי שאיתרע מזלו וביקר במגרשים בישראל, יודע כי בנחיריו יעלה תמיד ניחוח חריף של שתן, שנודף מכל פינה. באצטדיון בוורשה, השירותים היו נקיים וריחניים. כל מי שחולם בישראל לארח אירוע ספורטיבי מהמעלה הראשונה בסדר הגודל של היורו, יכול להמשיך ולחלום. תרבות הניהול, הצפייה וכמובן רמת המשחק מרחיקים את ישראל שנות אור ממה שמתרחש באירופה, גם במדינות שנמצאות במזרח כמו אוקראינה ופולין, שהתוצר הלאומי והכלכלה בהן נופלים מאלה של ישראל.

הניצחון האיטלקי המשיך את ההיסטוריה המרשימה של האזורי. הם שמרו על הרקורד – שמונה מפגשים עם גרמניה באליפות אירופה הסתיימו ללא הפסד. מהצד השני, לאחר המשחק אפשר היה לראות תופעה נוספת: אוהדים גרמנים עצובים ומתייפחים. אפשר להניח שזה לא יארך זמן רב, ובהזדמנות הראשונה שוב יוכיח הכדורגל הגרמני את בכירותו.

עוד על המפגש בין גרמניה לאיטליה:

איטליה ניצחה 1:2 ועלתה לגמר היורו

קייליני מאושר: "אנחנו חיים בחלום"

יואכים לב יודע מה היה חסר לגרמנים כדי לנצח

הבהלה הגרמנית שוב לימדה מדוע הנבחרת נכשלת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully