וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרגעים הגדולים של אנתוני פארקר במכבי תל אביב

השלשה מול צסק"א, ההצגה מול וילברן, המסירה מול פזארו: לרגל הפרישה של האגדה, קבלו שמונה רגעים גדולים של מספר 8

11/1/2001: המסירה מול פזארו

עונת הסופרוליג המפורסמת זימנה למכבי תל אביב מותחן של ממש מול פזארו של מלווין בוקר ודימארקו ג'ונסון. הצהובים פשוט לא הצליחו לברוח, ובמצב של 78:78, בהתקפה אחרונה, יד אליהו כולו עמד על הרגליים. מי יקח את הזריקה האחרונה: אנתוני פארקר? אריאל מקדונלד? מארק בריסקר? טל בורשטיין? ובכן, מקדונלד התנהל עם הכדור, מצא את פארקר בפינה, וזה, במקום לעלות לשלשה קשה, ראה את גור שלף חותך פנימה, סידר לפורוורד מסירה ענקית ולשלף לא נותר אלא להטביע בקלילות ולחתום ניצחון דרמטי וחשוב. בבת אחת, נעלמו גם מרבית הטענות לפיהן פארקר שחקן אנוכי.

צפו במסירה של פארקר לשלף

אנתוני פארקר במדי מכבי תל אביב. Uriel Sinai, GettyImages
למי קראתם אגואיסט?/GettyImages, Uriel Sinai

18/12/2003: השלמות מול סיינה

זמן רב ידעו אוהדי מכבי תל אביב שיש להם יהלום אמיתי בידיים, אך הכל, ממש הכל, התפרץ באותו משחק מדהים באיטליה. סיינה המטירה על הצהובים 14 שלשות ולא היתה רחוקה מניצחון, אך מספר 8 הגיב עם 30 נקודות באחוזים נדירים: 5 מ-5 ל-2, 4 מ-5 ל-3 ו-8 מ-9 מהעונשין, תוך שהוא מוריד לא פחות מעשרה ריבאונדים. וכשהאיטלקים התקרבו, חצי דקה לסיום, פארקר סיפק שלשה ועבירה שסגרה באופן סופי את הסיפור, וסידרה לצהובים ניצחון חוץ גדול.

צפו בשלשה האדירה

אנתוני פארקר במדי מכבי תל אביב. AP
בלתי ניתן לעצירה/AP

12/2/2004: השלשה מול צסק"א

שלושה חודשים לפני הקרב הגדול בין שתי הענקיות בצסק"א, ניצחה קבוצת הפאר הרוסית 84:87 ביד אליהו, במשחק בו כבר הובילה מכבי תל אביב בפער דו-ספרתי. למוסקבה יצאו הצהובים במטרה להשיג נקמה מול אחת הקבוצות החזקות ביבשת, עם תיאו פפאלוקאס, מרכוס בראון, ג'יי אר הולדן, סרגיי מוניה, ויקטור חריאפה, מירסאד טורצ'אן ואחרים, וכנגד כל הסיכויים, עשו בדיוק את זה. רבע אחרון מופלא של מכבי תל אביב סייע לה לשוב מפיגור בן 13 נקודות ברבע האחרון ואז, שתי שניות לסיום, גור שלף הוציא מסירת חוץ מתחת לסל של הצהובים שהגיעה עד פארקר, שהסתובב על שני שחקנים ותוך כדי נפילה לאחור סיפק את אחד הסלים הגדולים בתולדות המועדון. מכבי ניצחה 80:83, ומאותו רגע לא עצרה כדי להביט אחורה, כפי שמיד תבינו. פארקר, אגב, סיים את אותו ערב 11 נקודות בלבד, ב-1 מ-8 ל-2, אבל לפעמים צריך לדעת מתי לקלוע, לאו דווקא כמה.

צפו בשלשת הניצחון ההיסטורית

אנתוני פארקר במדי מכבי תל אביב. Uriel Sinai, GettyImages
קבר את צסק"א, ולא בפעם האחרונה/GettyImages, Uriel Sinai

8/4/2004: הדרמה מול ז'לגיריס

איך הסתיים אותו ערב גדול, כולם זוכרים. אלא שכדי להגיע עד המצב בו השלשה המיתולוגית של דרק שארפ כפתה הארכה, מכבי תל אביב נאלצה לעבוד מאוד, מאוד קשה מול הליטאים. ודווקא המשחק ההוא, בו אנתוני פארקר קלע 12 נקודות בלבד באחוזים רעים (3 מ-7 ל-2, 0 מ-2 ל-3), אולי המחיש יותר מכל את הגדולה של הגארד הפנטסטי. פארקר, אחד הכוכבים הכי נטולי אגו בתולדות מכבי תל אביב, ידע לזוז הצידה ולפנות את הבמה לערב ענק של שרונאס יאסיקביצ'יוס (37 נקודות), ולעשות את כל הדברים הקטנים. ל-12 הנקודות שלו צירף הגארד האמריקאי 9 ריבאונדים (1 יותר ממייסיאו באסטון וניקולה וויצ'יץ', במשותף), 3 אסיסטים, 2 חטיפות, ולא פחות חשוב: 0 איבודים. גם כשהיה חלש, פארקר תמיד היה חזק.

צפו בדקות האחרונות ובהארכה הדרמטית

אנתוני פארקר במדי מכבי תל אביב. Uriel Sinai, GettyImages
כשצריך, ידע גם לפנות את הבמה לכוכבים האחרים/GettyImages, Uriel Sinai

1/5/2004: ההיסטוריה מול סקיפר

מדובר, ככל הנראה, במשחק הגדול ביותר בתולדות מכבי תל אביב, ושלא במפתיע, לאנתוני פארקר היה בו חלק ענק. הצהובים ניצחו 78:114 - הניצחון הכי חד צדדי בתולדות משחקי הגמר של גביע אירופה - וחגגו על הפרקט הביתי שלהם. כוכבים רבים היו למשחק הגמר ההיסטורי, וגם בו פארקר התעלה מעל כולם: זה נגמר ב-21 נקודות (5 מ-7 ל-2, 1 מ-1 ל-3, 8 מ-8 מהעונשין), 4 ריבאונדים, 3 אסיסטים, 2 חטיפות, 0 איבודים ותואר ה-MVP של הפיינל פור. אלא מה?

צפו בתקציר המשחק

אנתוני פארקר במדי מכבי תל אביב. David Silverman, GettyImages
השחקן הדומיננטי ביותר בקבוצה הדומיננטית ביותר/GettyImages, David Silverman

3/6/2004: הגיבור של תל אביב (הצהובה)

לאחר שחגגה את הזכיה האדירה ביורוליג, שבה מכבי תל אביב לליגה המקומית ולמשחק מספר 2 של גמר הפלייאוף הישראלי, מול היריבה המושבעת באדום. הפועל תל אביב הגיעה לאחר ההשתפות היסטורית בפיינל פור היורופליג, בפיגור 1:0 בסדרה, ועם תקוות גדולות להשוות. ליאור ליובין ומייסיאו באסטון הורחקו בתום משחק סוער במיוחד, ופארקר? הוא שוב הראה שבארץ או באירופה, אין שחקן טוב ממנו: מספר 8 קלע 26 נקודות בכל צורה שרק רצה, היה בלתי ניתן לעצירה, והוליך את הצהובים ל-85:102 קליל באוסישקין. גם להפועל תל אביב, כמו לסקיפר בולוניה, פשוט לא היתה לו תשובה.

צפו בקליפ הוקרה שהכינו אוהדי מכבי תל אביב לפארקר

אנתוני פארקר במדי מכבי תל אביב. Friedemann Vogel, GettyImages
מייקל ג'ורדן של אירופה/GettyImages, Friedemann Vogel

18/11/2004: ההצגה מול וילבראן

גם עונת 2004/05 הסתיימה בגביע אירופה עבור הצהובים, וכבר במשחקה השלישי סיפק אנתוני פרקר את משחקו האישי הטוב ביותר בקבוצה. לגארד האגדי היו כמה וכמה מספרים גדולים בצהוב, אך סטטיסטית, אף לא אחד אפילו מתקרב להצגה הענקית מול האלופה הצרפתית בשלב הבתים. פארקר סיים עם 33 נקודות באחוזים אדירים - 13 מ-17 מהשדה, 7 מ-8 מהעונשין - וצירף אליהם 5 ריבאונדים, 3 אסיסטים, 3 חטיפות ו-2 חסימות. המספרים הללו היו שווי ערך ל-47 נקודות מדד - מקום 13 בטבלת כל הזמנים של היורוליג, והישג אותו אף שחקן מכבי תל אביב עדיין לא הצליח לשחזר. ספק אם מישהו יתקרב ליעילות דומה בעתיד.

צפו בערב הגדול של פארקר

אנתוני פארקר במדי מכבי תל אביב. AP
סטטיסטיקה בלתי אפשרית/AP

16/10/2005: הקלאץ' מול טורונטו

"כיף להיות חלק מהיסטוריה", אמר אנתוני פארקר מספר דקות לאחר שגרם לה. 11 שניות לתום משחק הידידות בין מכבי תל אביב וטורונטו, כשלוח התוצאות מראה 103:103, הוציאו הצהובים כדור מהצד עם צ'אנס לנצח את המשחק. אחרי שקלע 22 נקודות ונראה כמו שחקן NBA לכל דבר ועניין, לכולם היה ברור למי יילך הכדור האחרון, ואכן, מכבי תל אביב הפקידה את הגורל שלה בידי פארקר, וזה ענה עם סל ניצחון ענק, פייד-אוויי טיפוסי, על הראש של מוריס פיטרסון, עם 0.8 שניות על השעון. 27 שנים חלפו מאז קבוצת NBA הפסידה לקבוצה מאירופה, ואז הגיע אנתוני פארקר. אכן, השאר היסטוריה.

צפו בסל הניצחון המופלא

בגיל 37: אנתוני פארקר פרש מכדורסל

אנתוני פארקר במדי מכבי תל אביב. AP
אנחנו כבר מתגעגעים. אנתוני פארקר/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully