וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברוכים הבאים למושבה ההולנדית

בן שמעון יפגוש מנג'ר ולא מעט שחקנים הולנדים. כמות האוהדים וכמות התארים יזכירו את קרית שמונה. הכירו את א.א.ק לרנקה

אחרי עונה פנטסטית, במהלכה הוא הדריך את עירוני קרית שמונה לתואר אליפות מפתיע וראשון בתולדותיה, רן בן שמעון עומד בפתחו של אתגר חדש ולא פשוט בכלל: אימונה של א.א.ק לרנקה הקפריסאית, בשורותיה הוא סיכם הערב (שני).

השאלה המסקרנת ביותר לפחות כרגע היא איך בן שמעון יתמודד עם שיטת עבודה חדשה לפיה הוא כפוף למנהל ספורטיבי. ג'ורדי קרויף שמילא את התפקיד הזה, עזב למכבי תל אביב ואת מקומו תפס בלם נבחרת הולנד לשעבר, קווין הופלנד, ששיחק בא.א.ק בשתי העונות האחרונות, פרש בגלל פציעה בקרסול ומונה לתפקיד המחייב בגיל 33 בלבד. יש לזכור שבן שמעון עבד בהצלחה קטנה מאוד במתכונת דומה לזו כביכול, תחת אבי נמני במכבי תל אביב.

עוד לפני הגעתו של בן שמעון, א.א.ק הספיקה להיות פעילה מאוד בשוק ההעברות. תשעה שחקני סגל עזבו או פרשו, ביניהם גונסאלו גרסיה שעבר למכבי תל אביב, ומנגד נחתו בקבוצה שישה שחקנים חדשים, האחרון שבהם הוא השוער המונטנגרי בן ה-21 נוביצה גאצ'ביץ', שחתם היום.

רן בן שמעון עם אבי נמני לקראת מסיבת עיתונאים של מכבי תל אביב. ברני ארדוב
בפעם האחרונה שבן שמעון עבד תחת מנהל ספורטיבי זה לא ממש הסתדר/ברני ארדוב

בין השמות הבולטים בקבוצה: המגן השמאלי הותיק טים דה קלר, 33, שרשם 17 הופעות בנבחרת הולנד, הבלם הבאסקי אנדר מוריו לו למעלה מ-130 משחקים באתלטיקו בילבאו, והקפטן ההולנדי גרגורי ואן דייק.

הקבוצה החתימה לאחרונה גם את הקשר ההתקפי מוסטפה בנגורה מסיירה לאון ובשורותיה שחקנים מספרד, ברזיל, יוון וקרואטיה, אם כי היד עוד נטויה והסגל רחוק מלהיות מושלם לקראת העונה הבאה.

למרות הנציגות של לא מעט מדינות בסגל, המגמה בא.א.ק ברורה ובן שמעון למעשה מגיע למושבה הולנדית. מלבד ואן דייק ודה קלר שכבר משחקים בקבוצה, הוחתם לאחרונה גם הקשר טום דאמן ממאסטריכט והצוות המקצועי בנוי לפחות כרגע מרוב הולנדי. המנהל המקצועי הופלנד, התעניין בשבועות האחרונים גם בהחתמת מאמן ממולדתו, אך פטריק קלייברט ואנדריס יונקר סירבו לקבל את התפקיד.

עידן ורד שחקן מכבי חיפה מול טים דה קלר שחקן א.א.ק לרנקה. אדריאן הרבשטיין
17 הופעות בנבחרת הולנד. טים דה קלר מול מכבי חיפה/אדריאן הרבשטיין

א.א.ק היא מועדון בינוני במונחים קפריסאים, מה שאולי יזכיר לבן שמעון במעט את קרית שמונה. המועדון הוקם ב-1994 כתוצאה ממיזוג בין שתי קבוצות אחרות והתואר היחיד בתולדותיו הוא גביע בשנת 2004. יחד עם זאת, יש לציין ש-EPA לרנקה, אחת מהקבוצות שהתמזגו ב-1994, זכתה בשלוש אליפויות בעבר, האחרונה שבהן ב-1970.

בעונה החולפת עמד ממוצע הצופים במשחקי הבית של הקבוצה על פחות מ-3,000 ולמרות השאיפות של הנהלת המועדון, הקבוצה עדיין לא מהווה תחרות לחברות המסורתיות בצמרת הגבוהה: אפואל ניקוסיה, אומוניה ניקוסיה ואנורתוזיס פמגוסטה. את העונה האחרונה סיימה א.א.ק במקום החמישי, 10 נקודות מתחת למקום הרביעי שהוליך לפלייאוף העליון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully