וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המוביל הארצי

לא מסכן את השער כמו פעם, אבל מעורב בכל מהלך והופך את המשחק של אנגליה לפשוט וחכם. סטיבן ג'רארד מחזיר את הכבוד לסרט הקפטן בנבחרת

במסיבת העיתונאים לפני המשחק מול אוקראינה, סטיבן ג'רארד נשאל בעיקר על איש אחד - ווין רוני. השאלה היחידה שנגעה ישירות אליו עסקה בסגירת המעגל שלו, כמי שאת הופעת הבכורה שלו בנבחרת אנגליה ערך יום אחרי שחגג 20, ב-31 במאי 2000 מול אותה אוקראינה. היה זה רגע לפני שזומן ליורו, בו שותף כמחליף רק במשחק אחד ויחד עם חבריו חזר מבויש כבר לאחר שלב הבתים. הוא לא הסכים שזה יקרה לו שוב.

קפטן נבחרת אנגליה סטיבן ג'רארד. רויטרס
"רוי הודג'סון שלא קיבל אותו במיטבו בליברפול, יכול ליהנות ממנו כעת". ג'רארד/רויטרס

אנטולי טימושצ'וק ואנדריי שבצ'נקו הם היחידים באוקראינה ששרדו מאותו הפסד 2:0 בוומבלי, ויחד עם 45 אלף אוקראינים משולהבים בדונבאס ארינה, האמינו כי יוכלו להימנע מגורל זהה לזה של השותפה לאירוח פולין. אלא שהם נתקלו בעוד הופעה מעוררת השראה של ג'רארד, שבגיל 32 עושה הרבה כבוד לסרט הקפטן, שהיה צריך להיות שלו באופן קבוע כבר מזמן. "מעולם לא הבנתי את החשיבות שמעניקים באנגליה לתפקיד הקפטן, אבל מבחינתי רק ג'רארד יכול להוביל את הנבחרת", אמר פטריק ויירה על המנהיג האמיתי של אנגליה. האיש שגורם לה לפתע, יחד עם חזרתו של רוני, לחלום בגדול דווקא באליפות אליה הגיעו כשהציפיות נמוכות מי פעם.

ג'רארד כבר לא מסכן את השער כמו בעבר, הפציעות הרבות מהשנים האחרונות ניכרות עליו, אך חכמת המשחק עדיין שם. יחד עם סקוט פארקר הוא גורם לאנגלים לשחק פשוט, ממושמע ובעיקר יעיל. המנוע בלב שיטת ה-4-4-2, בתפקיד אותו רבים וטובים בעבר (איפה פאביו קאפלו?) טענו כי הוא לא מסוגל למלא. הוא מודע למגבלות של נבחרתו, אז הוא מניע את הכדור לאגפים ומשפר עמדות כדי לקבל שוב, תמיד מראה את עצמו ובסופו של דבר גם מעורב במהלכים החשובים. כמו בימים הטובים בליברפול. "השקט של ג'רארד עשה את ההבדל עבור הנבחרת בדקות הקריטיות מול שבדיה, והקפיץ את אנגליה למקום הראשון גם לאחר משחק לא מרשים במיוחד כאן בדונייצק", מדגיש בריאן תומפסון מ'סקיי ספורטס'. "רוי הודג'סון שלא קיבל אותו במיטבו בליברפול, יכול ליהנות ממנו כעת. רוני אולי הכוכב הגדול, אבל ג'רארד הוא המנהיג הבלתי מעורער של אנגליה".

אחרי כל המחמאות שחלק לרוני ביממה האחרונה, ג'רארד גם דאג שהחלוץ שלו ינפק קבלות. רוני לא הבריק, אך הבישול השלישי של הקפטן בטורניר סידר לו כניסה חלקה לטורניר אותו החל באיחור של שני משחקים. זר פרחים הוא צריך גם לשלוח לאנדריי פיאטוב, שמכיר יותר טוב מכל אחד אחר את המגרש בדונייצק בתור שוערה של שחטאר, ובכל זאת פישל כמו טירון ברגע האמת. ג'ו הארט, שבחן את מצב הדשא יום קודם לכן והביע את שביעות רצונו, הוכיח מנגד פעם נוספת כי לא מדובר בסיפור פול רובינסון או רוברט גרין. אנגליה עדיין ללא הפסד בעידן הודג'סון, וכפרס נמנע ממנה מפגש עם ספרד. ומהו האתגר הבא של ג'רארד בטורניר הטוב ביותר שלו במדי הנבחרת? קרב מוחות מרתק מול אנדראה פירלו. אנגליה מול איטליה. לא פחות מקלאסיקה.

ווין רוני, נבחרת אנגליה, כובש מול אוקראינה. רויטרס
הפרחים לפיאטוב. רוני כובש/רויטרס

ב-2008 אירחו אוסטריה ושוויץ את היורו. שתיהן הודחו כבר בשלב הבתים ובאמתחתן גם יחד ניצחון בודד. פולין ואוקראינה חזרו על הישג הלא מחמיא הזה בחלוף ארבע שנים, עם נקודה אחת יותר ואכזבה גדולה בהרבה. איך ייראו המשחקים מעתה והלאה, בעיקר כאשר הקהל האוקראיני שגדש את היציעים יעדיף לעשות עוד קצת כסף וינסה למכור את הכרטיסים למרות הביקוש הדל? זו השאלה המרכזית. האירוח הכפול הזה, לפחות במישור הספורטיבי, שוב לא הוכיח את עצמו. או כמו שציין בפנינו אתמול עיתונאי סרבי: "כל המשמעות של אירוח כפול זה עוד מקום תפוס בטורניר, לא יותר מזה".

אנגליה עלתה לרבע הגמר אחרי 0:1 על אוקראינה

סטיבן ג'רארד: "לא הופעות פנטסטיות, אבל עבדנו קשה"

אולג בלוחין איים ללכת מכות עם עיתונאי אחרי ההפסד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully