וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סרג' איבקה: "לברון ג'יימס הוא לא שומר טוב"

רגע לפני משחק 4 בגמר (4:00, ספורט5), שחקן אוקלהומה סיטי הלהיט את האווירה. לברון הגיב: "כל אחד מדבר עליי, זה מטופש"

המשחק הרביעי של גמר ה-NBA ייערך הלילה (בין שלישי לרביעי, 4:00, ספורט5 ו-ספורט5 HD) במיאמי, כאשר ההיט מוליכים 1:2 על אוקלהומה סיטי. אף קבוצה בתולדות גמר ה-NBA לא חזרה מפיגור 3:1, ועל כן (ממש כמו המשחקים הקודמים), ההתמודדות הלילה עשויה להיות מכריעה.

מאמן מיאמי היט אריק ספולסטרה. Alan Diaz, AP
אחד המשחקים הגדולים בקריירה שלו. אריק ספולסטרה/AP, Alan Diaz

אלא שלמיאמי לא כדאי לחגוג מהר מדי. הרי ההיט היו בדיוק באותו מקום לפני שנה, כשהוליכו ב-9 הפרש על דאלאס מאבריקס במשחק הרביעי של סדרת הגמר כשהם ביתרון 1:2, ופחות או יותר חגגו בפסק זמן כעשר דקות לסיום. את ההמשך כולם יודעים: המאבריקס התעוררו, לא הביטו אחורה ופשוט דרסו את מיאמי המסכנה כל הדרך לאליפות הראשונה בתולדותיהם.

"ברור שהמשחק ההוא נשאר איתנו גם היום", אמר לברון, שסיפק את אחד ממשחקיו הגרועים בקריירה אשתקד במשחק הרביעי מול דאלאס. "אבל אנחנו קבוצה שונה לגמרי משהיינו בעונה שעברה, אנחנו מבינים מה צריך לעשות כדי לנצח. אנחנו מגיעים למשחק הערב עם הרבה מאוד נסיון במצבים האלה, ונהיה מוכנים. אנחנו אוהבים אתגרים".

גם דווין וויד נחוש מאוד לקראת ההתמודדות המרתקת: "אלה שתי הקבוצות הכי טובות בליגה, הולכות ראש בראש. ככל שהסדרה תימשך, ככה יהיה יותר ויותר קשה לשחקנים לעשות את הדברים אליהם הם התרגלו. הנסיון נותן לנו יתרון, אבל אי אפשר להסתמך רק עליו".

שחקני מיאמי היט, לברון ג'יימס, דווין וויד. Alan Diaz, AP
זכרונות טראומתיים מהפעם האחרונה שהם היו במשחק מספר 4 בגמר. וויד ולברון/AP, Alan Diaz

בצד השני, אוקלהומה סיטי יודעת שתהיה חייבת לקבל יכולת טובה יותר משחקני המשנה שלה (מלבד קווין דוראנט, ראסל ווסטברוק וג'יימס הארדן, אף שחקן אחר לא קלע למעלה מ-7 נקודות במשחק 3), כשאספקט גורלי נוסף יהיה דווקא בהגנה: קווין דוראנט נאלץ לשמור על לברון ג'יימס, ובמשחק השלישי הוא הסתבך בבעיית עבירות ושיחק 38 דקות בלבד.

"ברור שלא רציתי לצאת מהמשחק, אבל ידעתי שיהיה קשה לסקוט ברוקס להשאיר אותי עם העבירות", אמר מלך הסלים של הליגה. "הפעם אצטרך לשחק חכם יותר. תמיד רציתי להיות מישהו שמשחק בשני הצדדים, ולשחק הכי חזק שאפשר בשני הצדדים. קשה לשמור על לברון, וכולם יודעים את זה, אבל אשחק את הכי חזק שלי".

ובצד ההתקפי של הפרקט, תהיו בטוחים שדוראנט לא מאבד את הביטחון - אפילו אחרי שהחטיא את הזריקה המכריעה של המשחק השלישי. "אני עובר הלאה. החטאתי כמה זריקות, אבל אני מתכוון לזרוק עד שהיד שלי תיפול. זה מה שאני עושה, זה לא משנה לי אם אני קולע או מחטיא. אני מאמין בעצמי, ולא אכפת לי מה אנשים אומרים. כשיגיע הרבע האחרון אני מתכוון להיות הכי אגרסיבי שאפשר".

שחקן אוקלהומה סיטי ת'אנדר קווין דוראנט. Alan Diaz, AP
עדיין בטוח בעצמו לגמרי. דוראנט/AP, Alan Diaz

מי שסיפק את הציטוט המעניין ביותר לקראת המשחק הוא דווקא סרג' איבקה, שנשאל האם לברון ג'יימס מסוגל לשמור על דוראנט, והשיב: "לברון הוא לא שומר טוב. הוא יכול לשחק הגנה ל-2-3 דקות, אבל ל-48 דקות. הוא לא יכול לשמור על קווין למשך כל המשחק".

לברון לא אהב את הדברים והגיב בקור רוח משולב עם כעס: "לא ממש אכפת לי מה הוא אומר, הוא טיפש. כל אחד אומר עליי משהו בכל סדרה, ואז התקשורת מנסה להוציא ציטוט. זה מטופש".

גם סקוט ברוקס מאמין שהקבוצה שלו מסוגלת לחזור, ועוד איך מסוגלת: "כבר היינו בפיגור 2:0 מול סן אנטוניו, וכולם יודעים איך הסדרה ההיא נגמרה. אני מכיר את החבר'ה שלנו, הם תחרותיים, הם מתאוששים מהר, ותמיד היינו קבוצה שיודעת לחזור טוב ממצבים כאלה".

אסף רביץ מסכם את משחק 3 בסדרה

אזור ה-NBA בוואלה! ספורט

סרג' איבקה שחקן אוקלהומה סיטי. Ronald Martinez, GettyImages
אפס כבוד. איבקה/GettyImages, Ronald Martinez

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully