וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בארצות הברית כבר בחרו: אוקלהומה סיטי תזכה באליפות

הת'אנדר הם הפייבוריטים של הפרשנים בגמר מול ההיט שייפתח הלילה (4:00, ספ'5). אובמה דווקא לא הימר. לברון: "אני רגוע"

זהו זה, הלילה (בין שלישי לרביעי, 4:00, ערוץ 5 ו-5HD) ייצא סוף סוף גמר ה-NBA לדרך, והוא מבטיח להיות מרתק ומלהיב מתמיד. מיאמי ואוקלהומה סיטי היו שתי הפייבוריטיות להגיע למעמד הנכסף ערב פתיחת העונה, והנה הן כאן, אחרי שעברו מסע מפרך ודרמטי. ההיט נאלצו להזיע עד השניה האחרונה לפני שגברו על בוסטון ב-7 משחקים בגמר המזרח, בעוד הת'אנדר חזרו מפיגור 2:0 וסגרו עניין מול סן אנטוניו עם 2:4 ענק במערב. שתי הקבוצות הוכיחו את עצמן בגמרים האיזוריים, מה יהיה בגמר הגדול?

סרג' איבקה שחקן אוקלהומה סיטי ת'אנדר נוחת על דווין וויד שחקן מיאמי היט. רויטרס
כן, גם דברים כאלה יהיו לנו בגמר. איבקה מעל וויד/רויטרס

ובכן, אם שואלים את רשת ESPN, אוקלהומה סיטי היא הפייבוריטית. מתוך 20 הפרשנים והכתבים של ענקית התקשורת האמריקאית, 12 הימרו על הת'אנדר כאלופה החדשה, ושישה מתוכם מעריכים כי הסדרה תוכרע בשבעה משחקים, ובמשחק השביעי קווין דוראנט וחבריו יחגגו. מיותר לציין כי אף לא אחד מ-20 המנחשים הימר כי הגמר יסתיים בפחות משישה משחקים. בבלוג "הנג טיים" של אתר NBA.COM הלכו גם כן עם הת'אנדר, כאשר חמישה מתוך ששת הכתבים בחרו באוקלהומה סיטי לנצח את הסדרה.

מי שלא היה מוכן לתת את ההימור שלו הוא נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, שידוע כחובב כדורסל גדול ואוהד של שיקגו: "שתי הקבוצות נראות מעולה ואני מצפה לסדרה טובה. אני מקווה שזה ייגמר בשבעה משחקים, אבל אני לא יכול כרגע לנחש איך זה ייגמר".

נשיא ארצות הברית ברק אובמה בערב גאלה בוושינגטון. רויטרס
אם הבולס היו מגיעים סביר להניח שהיתה לו פייבוריטית. אובמה/רויטרס

אין ספק כי הסיפור הגדול של הגמר הזה יהיה הקרב האישי בין שני השחקנים הגדולים בתבל: לברון ג'יימס מצד אחד, וקווין דוראנט מהשני. מרבית הלחץ נמצא כמובן על כתפיו של קינג ג'יימס, ה-MVP המכהן, שמחפש טבעת אליפות ראשונה שתוריד סוף סוף את הקוף שעל גבו בשנים האחרונות. ובכל זאת, 24 שעות לפני פתיחת הקרב הגדול, לברון נשמע דווקא די רגוע.

"מה שלא יהיה, אהיה מרוצה", אמר לברון. "אהיה שמח מהתוצאה כי אני יודע שאתן את כל מה שיש לי. אשחק את המשחק שלי, ואעשה כל מה שצריך משני הצדדים של המגרש. כרגע אני די רגוע. אני שמח שהצלחתי לחזור למקום בו הייתי לפני 12 חודשים, ומקווה לעשות עבודה טובה יותר על במה גדולה יותר". כזכור, לפני 12 חודשים לברון וחבריו הפסידו בגמר לדאלאס, כשג'יימס, עם 17.6 נקודות בממוצע, היה הקלעי השלישי במיאמי. "לא שיחקתי טוב בסדרה ההיא, אכזבתי את החברים שלי", אמר ה-MVP.

מי שלאט לאט חוזר לעניינים ואמור להיות אחד משחקני המפתח של מיאמי בסדרה הוא כריס בוש, שהיה גדול במשחק השביעי של ההיט מול בוסטון עם 19 נקודות כולל שלוש שלשות. למרות זאת, מאמנו, אריק ספלוסטרה, עדיין לא החליט האם להחזיר את האולסטאר לחמישייה הפותחת: "אשקול את זה לקראת המשחק. אני חושב שהוא מסוגל לשחק יותר דקות". לבוש עצמו זה לא ממש משנה: "לא אכפת לי לעלות מהספסל, אני פשוט רוצה להיות על הפרקט ולתת לקבוצה שלנו סיכוי לנצח. מה שצריך, זה מה שאעשה".

לברון ג'יימס שחקן מיאמי היט מול קווין דוראנט שחקן אוקלהומה סיטי ת'אנדר. AP
ממש לא בלחץ. לברון מול דוראנט/AP

על אף שמרבית העיניים יהיו נשואות למאץ'-אפ המרתק בין לברון ודוראנט, דווין וויד דווקא סימן את ראסל ווסטרבוק כאיש המפתח של הת'אנדר: "תמיד אמרתי שהם קבוצה טובה, אבל עבורי, ווסטברוק הוא זה שהופך אותם למיוחד, כי אין אף עוד שחקן כמוהו בליגה. אני חושב שהוא השחקן הכי אתלטי ב-NBA".

עבור לא מעט מהשחקנים שיפקדו את הפרקט יהיה זה גמר ראשון. עבור דרק פישר, ממש לא. הפוינט גארד בן ה-37 סיפר אמש כי התייעץ עם נשיט ההיט פאט ריילי לפני שחתם באמצע העונה באוקלהומה סיטי, והוא ממש לא מתחרט על כך: "אני מרוצה מהבחירה שלי, לא רק בגלל שהגעתי לגמר, בעיקר בגלל החודשים שביליתי עם החבר'ה האלה, האנשים כאן, ההנהלה. זו היתה ההחלטה הנכונה עבורי".

ערכו השוואה בין לברון ג'יימס וקווין דוראנט. מי יצא גדול יותר?

אזור ה-NBA בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully