וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספרד - איטליה: "יש סביבנו הרבה לחץ"

ויסנטה דל בוסקה מוכן למשחק הפתיחה שמחכה לנבחרתו. פראנדלי: "הם לא בלתי מנוצחים" (א', 19:00, ספ' 1 ו-HD)

טריוויה

* המשחק יהיה המפגש ה-30 בין שתי הנבחרות, כשהמאזן עד כה עומד על 10 ניצחונות לאיטליה, 8 לספרד ו-11 תוצאות תיקו.

* ביורו הקודם השתיים נפגשו ברבע הגמר למשחק שהסתיים ב-0:0 אך היה משמעותי מאוד לשתי הנבחרות - הספרדים שניצחו בפנדלים המשיכו לזכייה בטורניר והחלו את תור הזהב הנוכחי שלהם, האיטלקים שהגיעו כאלופי העולם הודחו והמשיכו להידרדר עם הופעה עלובה במונדיאל.

* המשחק האחרון ביניהן היה באוגוסט 2011, כשהאזורי ניצחו 1:2 במפגש ידידות בבארי משערים של ריקרדו מונטוליבו ואלברטו אקווילני.

* אלופי העולם ואלופי אירופה מחזיקים ברצף של 14 ניצחונות רצופים, ובאחוז מדהים ב-45 משחקיהם האחרונים, מתוכם ניצחו ב-41.

* הסגל האפור של צ'זארה פראנדלי לא כולל אף שחקן שכבש יותר מ-10 שערים במדים הלאומיים, כששני המובילים בקטגוריה הזו הם אנטוניו די נטאלה ודניאלה דה רוסי עם עשרה כיבושים בדיוק כל אחד.

מפתחות והכנות

ספרד:

הלה רוחה הבהירה בשבועות האחרונים שהרעב שלה לתארים לא נפגע אחרי שהניפה את הגביע ביורו הקודם ובמונדיאל האחרון, אבל היעדרם של קרלס פויול ודויד וייה הפצועים מהסגל של ויסנטה דל בוסקה עשויה להתברר כמשמעותית אצל הפייבוריטית הגדולה, ששחררה אנחת רווחה כשגילתה שססק פברגאס, שכבש את הפנדל המכריע בדו קרב הפנדלים הזכור מול איטליה ב-2008, החלים מהפציעה אך יפתח על הספסל.

בהיעדרו של וייה, נאלץ דל בוסקה לסמוך בחוד ההתקפה על פרננדו טורס, שהתאושש בחודשים האחרונים מעונה איומה במדי צ'לסי ואפילו חגג זכייה בליגת האלופות. בקישור ישלימו דויד סילבה מקדימה וצ'אבי אלונסו מאחורה את השלישייה המתואמת של ברצלונה - סרחיו בוסקטס, צ'אבי ואנדרס אינייסטה, ובהגנה יוסט סרחיו ראמוס לעמדת הבלם במקום פויול, כשאלברו ארבלואה יוצב כמגן ימני וג'ורדי אלבה יפתח בצד שמאל.

מאמן ספרד ויסנטה דל בוסקה התייחס לפני המשחק לאפשרות שהנבחרת שלו תשבור שיא ותזכה פעמיים ביורו ובמונדיאל ברציפות: "עומדת בפנינו מטרה שאף אחד לא השיג בעבר וזה יפה מאוד. יש סביבנו הרבה לחץ כיוון שיש הרבה אופטימיות. אנחנו מוכנים לתפקד תחת לחץ, כיוון שאנחנו מגנים על התואר ואנחנו אלופי העולם. בכל אופן, אנחנו לא יכולים לחשוב שאנחנו הרבה יותר טובים מכולם ושננצח בקלות. זו תהיה טעות קשה להגיע בגישה כזו".

דל בוסקה התייחס גם ליריבה כשאמר: "איטליה היא יריבה חזקה מאוד. הם משחקים ביחד ובמפגש ידידות לא מזמן היה לנו קשה מאוד נגדם. הם לא שינו את הסגנון שלהם. אני צופה משחק קשה, כיוון שזה המשחק הראשון שלנו וזה תמיד קשה, בטח כשזה מול איטליה".

איטליה:

הסקוואדרה אזורה הגיעו ליורו הנוכחי בלי ציפיות גדולות, כתוצאה מסגל חסר ברק ועמוס בעיות. בנוסף, פרשת השחיתות החדשה בכדורגל האיטלקי זעזעה גם את מחנה הנבחרת, שהתקשתה להתמודד עם ההמולה סביבה וסגרה את ההכנות המקרטעות ממילא שלה ליורו עם תבוסה 3:0 לרוסיה שהעלתה הרבה סימני שאלה ממי שבאופן מסורתי רואה עצמה כמועמדת לזכות בכל טורניר גדול בו היא משתתפת.

ג'ורג'יו קייליני שהחמיץ את המשחק מול רוסיה יחזור להגנה של צ'זארה פראנדלי, שם יחבור לדניאלה דה רוסי שיוסט לחלק האחורי המדולל של האזורי. אנדראה פירלו בן ה-33, שסיים עונה נהדרת במדי יובנטוס, יוביל את הקישור, ובחוד יהמר המאמן האיטלקי על הציוות הנפיץ בין מריו באלוטלי לאנטוניו קאסנו.

מאמן איטליה צ'זארה פראנדלי התייחס למפגש ואמר: "ספרד היא נבחרת חזקה מאוד, אבל ניצחנו אותה בעבר ואף נבחרת היא לא בלתי ניתנת להכנעה. יש לי קבוצה עם אופי, איכות והרבה רצון". פראנדלי התייחס גם לשאלות סביב מריו באלוטלי והאופי הבעייתי שלו ואמר: "ביקשתי ממריו לדבר רק על המגרש. יש לו הזדמנות נהדרת להוכיח את היכולת שלו ואסור לו לאבד אותה".

פרננדו טורס שחקן נבחרת ספרד. רויטרס
הימור מאולץ. טורס/רויטרס

שימו לב ל...

אנטוניו קסאנו (איטליה)

חצי שנה אחרי שנאלץ לעבור ניתוח בליבו והתמודד עם איום רציני על המשך הקריירה, מלך השערים של הכחולים במוקדמות עם שישה כיבושים רוצה לשכוח מתדמית הילד הרע ולהוביל את הנבחרת לראשונה בטורניר גדול, אחרי שנותר מחוץ לסגל בשני המונדיאלים האחרונים.

אנטוניו קסאנו שחקן נבחרת איטליה. Claudio Villa, GettyImages
הבמה שלו. קסאנו/GettyImages, Claudio Villa

הידעת ש...

בניצחון 0:2 על סרביה לפני שבועיים רשם איקר קסיאס את משחקו ה-73 ללא ספיגה במדים הלאומיים, ושבר בכך את שיאו של אדווין ואן דר סאר ההולנדי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully