וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ויירה על הגזענות: "אנשים פה מסתכלים עליך מוזר"

הצרפתי התייחס לגזענות בפולין ואוקראינה: "התחושה ברחובות מוזרה, אופ"א לא טיפלה בבעיה". סאהה: "היורו מלווה בטעם רע"

ברחבי הכדורגל העולמי ממשיכים להגיב לגילויי הגזענות בפולין ובאוקראינה במהלך יורו 2012. עוד לפני הטורניר הועלו לא מעט חששות על קבוצות גדולות באוכלוסיה המקומית שמתאפיינות בגזענות קשה נגד מיעוטים, ואחרי שכבר ביום חמישי שחקני הולנד נתקלו בתגובות גזעניות מצד אוהדים בבאימונים של האוראנג' בפולין, החשש מתגבר.

לואיס סאהה, חלוץ טוטנהאם, אמר ש"חיכינו שנים ליורו 2012, אבל הטורניר השנה מלווה בטעם רע שלא ציפינו לו. הוא כל כך מר, למעשה, שהאוהדים קיבלו המלצה להתרחק מפולין ואוקראינה בגלל חשש לסיכון חייהם עקב מתחים אתניים, והדבר הזה מסכן את האווירה החמה שבדרך כלל מאפיינת אירועי ספורט כאלה".

פטריק ויירה, שנמצא בפולין בימים אלה, אומר ש"אני נמצא כאן כבר יומיים-שלושה, ויש תחושה מעט מוזרה כשאני מסתובב ברחובות ורשה. אפשר להרגיש שאין פה הרבה אנשים שחורים, ואנשים פה מסתכלים עליך מוזר. התחושה היא שאנשים פה סבלו מחינוך לקוי".

ויירה הוסיף ש"אני לא סבור ששחקנים צריכים לרדת מהמגרש במקרה של קריאות מהיציעים, זאת לא התשובה הנכונה". לטענתו, "אופ"א לא מתמודדת נכון עם הבעיות. כולם ידעו את הבעיה הזאת כבר הרבה שנים. הדרך הנכןונה הייתה להרחיק את האנשים האלה מהאיצטדיונים, אבל זה לא נעשה, ועכשיו זה מאוחר מדי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully