וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דווין וויד, האם זו החטאה ששינתה סדרה שלמה?

הכדור של וויד חמק, השופטים שרקו נגד לברון, ומיאמי מודאגת. רונדו עוקץ, גארנט בולט בהגנה, ובוסטון דוהרת. סיכום משחק 4

לא ברור איך תיגמר הסדרה בין מיאמי לבוסטון, חובבי ה-NBA מתמוגגים מכל דקה. ההיט והסלטיקס ממשיכים את המסורת של המאבקים הצמודים, והלילה (שני) בוסטון הצליחה להשיג ניצחון ביתי שני רצוף והשוותה את סדרת גמר המזרח ל-2:2. הסלטיקס ניצחו 91:93 אחרי הארכה, כשבמהלך תוספת הזמן המארחים ניצחו 2:4 בלבד.

ולמרות הניצחון הקשה, בבוסטון יודעים שהיו מבחינתם לא מעט סימנים מדאיגים. אחרי רבע ראשון שבו הסלטיקס קלעו 34 נקודות ואחרי מחצית ראשונה שבה קלעו 61 נקודות, הגיעו 29 דקות (כולל ההארכה) שבמהלכן קלעו שחקני בוסטון 32 נקודות בלבד. "יכולת הביצוע שלנו בחצי הראשון הייתה מצוינת", אמר דוק ריברס בסיום, "אבל בחצי השני היינו מאוד לא מאורגנים. מיאמי הפריעה לנתיבי המסירה שלנו, והאנרגיה ההגנתית שלהם השתלטה על המשחק".

רייג'ון רונדו, פול פירס, בוסטון סלטיקס. רויטרס
עקץ בהארכה, עקץ בראיונות. רונדו שוב הוביל את בוסטון לניצחון, האם זה יספיק?/רויטרס

הסלטיקס פתחו את המשחק כשהם קולעים 16 מ-25 מהשדה בתצוגה התקפית מרשימה. בירידה למחצית רונדו הצית מעט את הרוחות, שלוהטות גם ככה, וכשנשאל בראיון איך הסלטיקס הצליחו לרוץ לכל כך הרבה התקפות מתפרצות, ענה: "זה בגלל שבהתקפות המעבר שחקני מיאמי מתלוננים ומתבכיינים לשופטים". אחרי זה רונדו לא חזר בו מהדברים, שצפויים להרגיז מעט את שחקני מיאמי בימים הקרובים.

שלשה נהדרת של לברון ג'יימס 37 שניות לסיום שלחה את המשחק להארכה, אבל בתוספת הזמן ה-MVP ספג עבירה שישית וסיים את המשחק מוקדם מהצפוי. "בהארכה, כשאתה מפסיד את השחקן הבכיר שלך, אתה רק מנסה לשרוד", אמר מאמן מיאמי אריק ספולסטרה, "זו הייתה חתיכת מחצית מבחינתנו, אבל אי אפשר להגיד את זה על המשחק כולו. חייבים לעלות על המגרש כבר מההתחלה עם הגישה הנכונה, במטרה ללכלך את הידיים. רק במחצית השנייה נכנסנו לאווירת קרב".

לברון ג'יימס, מיאמי היט. רויטרס
"היו רגעים שזה נראה כמו שחמט", אמר ריי אלן על הסיטואציה בהארכה, "הם לקחו לנו את המלכה, ואז אנחנו לקחנו להם את המלכה"/רויטרס

אבל לא רק לברון יצא בשש עבירות אחרי עבירת תוקף מפוקפקת, גם פול פירס סיים את המשחק מוקדם בהארכה עם העבירה השישית שלו, בערב בו המשרוקיות של השופטים עבדו יותר מדי, עם יותר מדי החלטות מעוררות מחלוקת. "היו רגעים שזה נראה כמו שחמט", אמר ריי אלן על הסיטואציה בהארכה, "הם לקחו לנו את המלכה, ואז אנחנו לקחנו להם את המלכה".

גם בבוסטון ובמיאמי הופתעו מחלק מהשריקות של השופטים. "לא חושב שראיתי דבר כזה בחיים שלי", אמר ריי אלן, "רונדו על הרצפה, אני על הרצפה, קווין על הרצפה, וויד על הרצפה. אבל לא אכפת לנו איך זה נראה, צריך לעשות הכל בשביל לנצח".

לברון ג'יימס שקל מילים בסיום (חבל על 25 אלף דולר), אבל בפירוש יצא נגד השופטים. "לא חושב שעשיתי עליו עבירה", אמר ג'יימס על השריקה לעבירת תוקף מול פייטרוס, בהחלטה שאכן נראתה שגויה, "זה היה קשה. הרגשתי שכמה מהעבירות במשחק... אני לא יודע, לא יודע. אני הרי יודע לשחק כדורסל, ואני לא צריך לדחוף שחקנים בשביל להשיג עליהם יתרון". זו הייתה הפעם הראשונה שלברון מסיים עם שש עבירות מאז הגיע למיאמי.

לברון ג'יימס, מיאמי היט. רויטרס
עוד החלטה מוזרה. לברון יוצא בשש עבירות/רויטרס

רייג'ון רונדו היה זה שקלע 3 מתוך 4 הנקודות של בוסטון בהארכה, ופול פירס סיים כקלע המצטיין, אבל אולי החוליה הכי חשובה של בוסטון בסדרה הזאת הוא קווין גארנט, שסיים עם 17 נקודות ו-14 ריבאונדים, 11 מהם בהגנה. "קווין הוא שחקן ההגנה הכי טוב שלנו", החמיא רונדו ל-KG, "זה לא סוד, הוא איש הקשר הכי טוב שלנו, הריבאונדר הכי טוב, הוא עושה הכל". ואכן, ההגנה הייתה מילת המפתח בהארכה, שבמהלכה שחקני מיאמי קלעו סל אחד בלבד. "במשחק צמוד, ההבדל הוא בעצירות ההגנתיות", הודה רונדו, "וגם היה לנו קצת מזל".

במיאמי יבחנו לעומק את ההחלטות בקלאץ'. בהתקפה האחרונה של הזמן החוקי שחקני מיאמי בקושי הגיעו למצב זריקה, ובסופו של דבר לברון ג'יימס מסר דווקא לאודוניס האסלם שזרק איירבול נואש. בהתקפה האחרונה של ההארכה דווין וויד ניסה לזרוק שלשה, אבל גם היא פגשה רק את הטבעת. "היה לי מבט טוב", אומר וויד, "זה היה בנתיב הנכון, אבל הכדור פשוט לא רצה להיכנס. זו הזריקה שרציתי לקחת, אי אפשר לבקש יותר מזה".

קווין גארנט, בוסטון סלטיקס, מעל אודוניס האסלם, מיאמי היט. Jared Wickerham, GettyImages
מעל כולם. שוב. גארנט/GettyImages, Jared Wickerham

דוק ריברס סיפר שהדריך את מרקיז דניאלס, שהוצב על וויד, "להיזהר מההטעיות שלו" ומהניסיון להקפיץ את השומר. דניאלס סיפר ש"זו נראתה כמו הזריקה הכי איטית אי פעם, כמו בפרסומות". אבל אחרי שהזריקה הזו לא נכנסה והמזל הלך עם הסלטיקס, בקבוצה מרגישים הם חזק בתמונה. "עוד לא הבנתם את זה עכשיו?", שאל קיון דולינג, שתרם הלילה שלוש שלשות ענקיות, "אנחנו בנויים לרגעים האלה".

אבל עכשיו, אחרי ששתי הקבוצות הגנו על הבית בהצלחה, מיאמי יודעת שיתרון הביתיות שלה ושהיא חוזרת הביתה לפלורידה. "אנחנו מצפים בקוצר רוח לפגוש את האוהדים שלנו", אמר לברון ג'יימס, "אנחנו פשוט חייבים לעלות על המגרש בתחושת דחיפות... זו כל המהות של הפלייאוף".

דווין וויד, מיאמי היט. Jared Wickerham, GettyImages
סנטימטר ימינה, והניתוחים נשמעים אחרת לחלוטין. וויד אחרי הזריקה האחרונה/GettyImages, Jared Wickerham

הבשורה החיובית עבור מיאמי עשויה להגיע מהספסל: מקורות בפלורידה טוענים שכריס בוש עשוי לשחק במשחק החמישי, שייערך ביום חמישי בלילה. בוש, שסובל מפציעה בשרירי הבטן, לא שיחק שלושה שבועות והחמיץ תשעה משחקי פלייאוף. ההערכות הן שאם יתאמן כרגיל ביומיים הקרובים, הוא אמור לשוב לפרקט אחרי שהשלים את זמן ההחלמה הדרוש. "כרגע אין שום דבר חדש", אמר ספולסטרה.

* לברון ג'יימס הפך לשחקן הצעיר ביותר בתולדות הליגה שמגיע ל-3,000 נקודות בפלייאוף (27 ו-156 ימים), אחרי שעבר את קובי בריאנט (28 ו-249 ימים).

פול פירס, בוסטןו סלטיקס, מול מריו צ'אלמרס, מיאמי היט. Jim Rogash, GettyImages
עוד עבירת תוקף, עוד החלטה מעוררת מחלוקת. מעניין מה יהיה במשחק החמישי/GettyImages, Jim Rogash

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully