וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'קסון: "כשדוראנט מתחמם, אי אפשר להשתלט עליו"

ההתעלות של דוראנט, הפריחה של איבקה, העייפות בסן אנטוניו, המומנטום שעבר. הת'אנדר השתלטו על הסדרה, הספרס יגיבו?

עם כל הכבוד לסרג' איבקה, זה היה הלילה של קווין דוראנט. איבקה כמעט השווה שיא NBA, כשקלע 11 זריקות ללא החטאה בערב מדהים אותו סיים עם 26 נקודות, אבל ברגעי ההכרעה זה היה דוראנט, ורק דוראנט. כוכב אוקלהומה סיטי הוביל את קבוצתו לניצחון 103:109 על סן אנטוניו במשחק הרביעי בגמר המערב, והת'אנדר השוו ל-2:2 ורכשו את המומנטום בסדרה. יותר מזה, דוראנט שוב הוכיח את קור הרוח שלו בקלאץ', ואת מעמדו הבלתי מעורער של סופרסטאר בקבוצה שיכולה ללכת עד הסוף.

קווין דוראנט, אוקלהומה סיטי ת'אנדר. רויטרס
פופוביץ' מחמיא: "ראיתי את זה קורה במו עיניי". דוראנט לוהט/רויטרס

איבקה היה רחוק סל אחד מלהשוות שיא NBA בפלייאוף, כשב-1975 לארי מקניל מקנזס סיטי-אומהה קינגס צלף 12 מ-12 מהשדה, אבל דוראנט היה זה שהבטיח את הניצחון עם 16 נקודות רצופות ברבע הרביעי ו-36 נקודות בסך הכל באחוזים נהדרים (13 מ-20 מהשדה). "כששחקן בקליבר שלו עם מידת כישרון כמו שלו מתחיל לקלוע, קשה מאוד לעצור אותו", החמיא לדוראנט סטיבן ג'קסון, שגם הוא נותר מולו חסר אונים, "הוא נכנס לקצב, והכל זרם לו. זה קרה מאוחר מדי".

גם מאנו ג'ינובילי הודה ש"כששחקן כישרוני כזה נהיה חם, אי אפשר להשתלט עליו. ניסינו לעשות כל מיני דברים, אבל כלום לא עבד. גם כשניסינו ללחוץ עליו ולעזור בשמירה עליו, הוא השתחרר והכניס זריקות גדולות". גרג פופוביץ' אמר ש"זה לא היה רק מראית עין, זה באמת קרה. הייתי שם, זאת עובדה, ראיתי את זה במו עיניי. ניסינו להגיב בכל מיני צורות, אבל היכולת שלו הייתה טובה יותר מכל ניסיון הגנתי שלנו, זה בטוח. הוא עשה את זה בצורה מרשימה".

סרג' איבקה, אוקלהומה סיטי ת'אנדר. רויטרס
השיא הקודם נרשם כשעוד הייתה קבוצה בשם קנזס סיטי-אומהה קינגס. איבקה/רויטרס

אחרי שקלע רק סל שדה אחד במצטבר ברבע הרביעי של כל שלושת המשחקים הראשונים של הסדרה, הערב הוא התפוצץ עם 18 נקודות ברבע האחרון. דוראנט עצמו סיפר על הדקות הגדולות שלו ש"לא אמרתי לעצמי שאני חייב לעשות את זה לבד, כי מה שעשינו עבד. הנענו את הכדור, והחבר'ה קלעו טוב. רק רציתי לדבוק בתוכנית המשחק שלנו, אבל כשראיתי נתיבים פתוחים, הלכתי על זה".

דוראנט הופתע כששמע שאיבקה סיים משחק כמעט מושלם ("הוא לא החטיא אף זריקה? וואו"), והחמיא לחברו: "הוא היה אדיר, הוא עובד קשה מאוד על הג'אמפ-שוט שלו, ועכשיו זה מתחיל להשתלם לו". ואם ת'אבו ספולושה היה ההפתעה הנעימה של משחק מספר 3, הלילה היו אלה שחקני הקו הקדמי. בערב שבו ווסטברוק והארדן תורמים רק 18 נקודות ביחד, קנדריק פרקינס (15 נקודות) ואיבקה עשו עבודה יעילה מתחת לסלים.

אוהדי אוקלהומה סיטי ת'אנדר עם זקנים של ג'יימס הארדן. רויטרס
הקהל המקומי שוב הטריף את הת'אנדר, בסן אנטוניו יודעים: "לא נוכל לסמוך רק על הבית"/רויטרס

"הגבוהים שלהם עשו את כל ההבדל", אמר טים דאנקן בסיום, "איבקה קלע כמה זריקות גדולות אין ספק, יש הרבה דברים שנצטרך לעשות למשחק הבא".

גם בסן אנטוניו יודעים שהמומנטום עבר לצד השני, וכששחקני אוקלהומה סיטי לוהטים מבחינה התקפית, לספרס קשה לעצור את ההתלהבות שלהם. "הם רוצים את זה מאוד", הודה סטיבן ג'קסון, "אני אוהב את התשוקה של החבר'ה הצעירים שלהם".

מאנו ג'ינובילי, סן אנטונו ספרס. רויטרס
מאנו ג'ינובילי, סן אנטונו ספרס/רויטרס

אז מה עושים? "הספרס לא יכולים להפוך לצעירים יותר", הודה ג'קסון, "אבל אנחנו חייבים להציג את האש הזאת, שתהיה לנו את האנרגיה מהפתיחה כמו שלהם יש. הם מוכנים לשחק. רק ברבע השני או השלישי אנחנו מתחילים לשחק פיזי, אבל אנחנו חייבים לשחק ככה כבר מההתחלה. אסור לנו לסמוך רק על זה שאנחנו משחקים בבית".

טים דאנקן (מימין), סן אנטוניו ספרס, מול קנדריק פרקינס, אוקלהומה סיטי ת'אנדר. רויטרס
הגבוהים של הת'אנדר חיפו על יכולת בינונית של ווסטברוק והארדן. איך יגיבו הגבוהים של סן אנטוניו?/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully