וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רולאן גארוס: קאמבק אדיר לדג'וקוביץ', אזרנקה הודחה

ד'גוקוביץ' חזר מפיגור שתי מערכות מול ספי (22) פדרר התגבר על גופין המפתיע וגם הוא ברבע הגמר. אזרנקה (1) הודחה

השבוע השני של הרולאן גארוס יצא לדרך היום (ראשון) עם משחקי שמינית הגמר, ואיזה שמינית גמר קיבלנו. המדורג 1 בעולם, נובאק דג'וקוביץ' מצא את עצמו בבור אדיר כשפיגר בשתי מערכות מול אנדראס ספי האיטלקי (22 בטורניר), אבל ביצע קאמבק נהדר והשלים ניצחון 6:4, 7:6, 3:6, 5:7, 3:6. הפתיחה כאמור, כלל לא בישרה על הבאות: דג'וקוביץ' טס ליתרון 0:3 במערכה הראשונה, ונראה בשליטה מוחלטת מול יריבו. אלא שאז התעורר ספי, והדהים את הקהל המקומי עם 4:6.

המערכה השניה היתה צמודה מאוד, הלכה לשובר שיוויון, בסיומו שוב הצליח ספי להתעלות ועלה ליתרון שתי מערכות מדהים מול המדורג ראשון בעולם. הסרבי הצליח להתעשת במערכה השלישית, שבר את יריבו שביצע 17 טעויות בלתי מחויבות וניצח 3:6. כצפוי, גם המערכה הרביעית הלכה צמוד, כשאף אחד מהשניים לא מצליח לשבור את השחקן שמולו. דג'וקוביץ' החל להיכנס לקצב, שמר על ההגשות שלו והשיג שבירה נהדרת כדי לנצח 5:7 ולהשוות ל-2:2. הולכים למערכה חמישית.

ספי המשיך לעשות טעויות, והמדורג 1 ניצל זאת עד תום, השיג את השבירה המיוחלת ועלה ל-2:4. האיטלקי היה קרוב לשבירה משלו, אבל הסרבי נהנה מקצת מזל מהרשת, שמר על ההגשות ושייט משם לניצחון 3:6 וניצחון במשחק כולו. דג'וקוביץ' עתה ימתין למנצח בין ג'ו ווילפריד צונגה המקומי (5 בטורניר), לסטניסלס ווארינקה השוויצרי (18 בעולם), שיסיימו את המשחק שלהם רק מחר, לאחר שזה הופסק בגלל החשיכה במצב של 2:2 במערכות, ויתרון 2:4 לצרפתי במערכה החמישית.

רוג'ר פדרר (4 בטורניר) שהיה הפיינאליסט בשנה שעברה, מתמודד בשמינית הגמר מול אחד השחקנים המפתיעים של השבוע האחרון, דויד גופין הבלגי (109 בעולם). הצעיר בן ה-21, שמשחק בפעם הראשונה בחייו בטורניר גרנד סלאם, סיפר שהוא מעריץ גדול של פדרר ובחדרו תלויים פוסטרים שלו. כיאה לסיפור שכזה, גופין הצליח ללחוץ על השוויצרי, ופתח את המשחקון ה-12 בצורה נהדרת, שבר את פדרר וניצח 5:7 את המערכה הראשונה.

הילד החזיק מעמד והיה קרוב מאוד לשבור שוב, אבל כשל ברגע האמת, נשבר ואיפשר לפדרר לעלות ל-5:6. עם ההגשות אצלו, המשיך השוויצרי במומנטום והחזיק בשתי נקודות מערכה. גופין עשה קולות של חזרה כשחזר מהקבר, אבל לא הצליח להחזיק מעמד ופדרר ניצח 5:7. הלחץ החל לתת את אותותיו על הבלגי הצעיר שנשבר ממש עם פתיחת המערכה השלישית ואיפשר לפדרר ולהוביל 1:3, בדרך לניצחון 2:6 קליל במערכה. משם והלאה המשחק היה כולו של השוויצרי, שלא התקשה לנצל את ההתמוטטות של גופין כדי לשבור אותו שוב בפתיחת המערכה הרביעית ולנצח 4:6 בכדי לזכות במשחק ובכרטיס לרבע הגמר.

המשחק בין חואן דל פוטרו (9) לתומאס ברדיך (7) הופסק גם הוא בעקבות החושך שעטף את פאריס ויימשך מחר, כשדל פוטרו מוליך 1:2 במערכות וינסה לגמור את העבודה, בדרך לרבע הגמר.

נשים: גם אראני וקרבר ברבע הגמר

במשחקי שמינית הגמר לנשים, המדורגת 1 בעולם ויקטוריה אזרנקה סיימה את דרכה בטורניר, אחרי שהפסידה לדומיניקה צ'יבולקובה הסלובקית 6:2, 7:6. אזרנקה הייתה רחוקה מלהיראות חדה בטורניר הזה וכבר בסיבוב הראשון היא כמעט והופתעה על ידי שחקנית מחוץ למאיה הראשונה בעולם. הפעם היא התמודדה מול שחקנית הרבה יותר מנוסה, המדורגת 16 בעולם, וכבר הגיעה בעבר לחצי הגמר בטורניר. צ'יבולקובה שלטה לגמרי במערכה הראשונה וניצחה אותה בקלות 2:6. במערכה השניה היא הובילה 2:4 ונראה היה שהסיפור ייגמר במהירות, אלא שאז אזרנקה הצליחה לשבור ולחזור למשחק כדי להשוות ל-4:4 ולגרור את יריבתה לשובר שוויון. בשובר עצמו, צ'יבולקובה שמרה על הרוגע שלה וניצחה 4:7 כדי להשלים ניצחון במשחק כולו.

צ'יבולקובה תתמודד ברבע הגמר נגד סמנתה סטוסור האוסטרלית (6 בטורניר), הפיינאליסטית מלפני שנתיים, שגברה על סלואן סטיבנס (79 בעולם) 5:7, 4:6. האמריקאית נהנתה עד כה מהגרלות נוחות יחסית, אבל סטוסור שמה סוף לטורניר המוצלח שלה כשהיא שולטת ללא עוררין במשחק.

גם שרה אראני האיטלקיה (21 בעולם), הבטיחה את מקומה בין 8 האחרונות של הטורניר, לאחר שניצחה את האלופה לשעבר סבטלנה קוזנצובה הרוסיה 0:6, 5:7. אראני שלטה לחלוטין במערכה הראשונה, אבל בשניה הצליחה הרוסיה לבצע מהפך וכבר הובילה 4:5 כשההגשות היו שלה. אראני הצליחה לחזור מהפיגור הזה עם משחק עוצמתי ומדוייק מהקו האחורי, שמאפיין אותה לאורך כל הטורניר הזה, בעוד שקוזנצובה הלחוצה הירבתה בטעויות בלתי מחוייבות. התוצאה - שתי שבירות של אראני במאני טיים וניצחון 5:7 במערכה השניה.

אראני תתמודד ברבע הגמר נגד אנג'ליק קרבר הגרמניה (10 בטורניר), שניצחה 3:6, 5:7 את פטרה מרטיץ' הקרואטית. קרבר, שהגיעה לחצי גמר אליפות ארצות הברית הפתוחה בשנה שעברה, נראתה מצוין במערכה הראשונה אבל בדומה ליריבתה הבאה, גם היא הורידה הילוך ונכנסה לפיגור במערכה השניה. רק ברגעים המכריעים שלה היא הצליחה להשיג שבירה קריטית ולהימנע ממערכה שלישית.

עמוס מנסדורף כבר לא מאמן את קוזנצובה

רפאל נדאל ממשיך לטייל ברולאן גארוס

טניס בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully