וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוסקר גרסיה: ”היו לי הצעות יותר טובות, העדפתי לבוא ולשנות”

31.5.2012 / 12:45

מאמנה החדש של מכבי תל אביב הוצג באופן רשמי: ”הייתה לי אפשרות לאמן את ברצלונה ב’, אבל אני אוהב אתגרים"

קובי אליהו

צילום: קובי אליהו, עריכת וידאו: גדי וינשטוק

מאמן מכבי תל אביב החדש אוסקר גרסיה הוצג היום (חמישי) באופן רשמי במסיבת עיתונאים שנערכה בקרית שלום והועברה כאן בשידור ישיר באתר. אחרי שהקהל הצהוב המאושר העניק אתמול למאמן קבוצת הנוער של ברצלונה לשעבר ולאשתו זרי פרחים ואף נשאו אותו על הכתפיים, כעת נתן גרסיה את משנתו, אבל הרגיע שהוא לא מוכן להבטיח זכייה בתארים. בכל מקרה, גרסיה צפוי להמריא מחר בחזרה לספרד.

גרסיה בן ה-39 מצוי בקשרים טובים הן עם קרויף איתו הוא שיחק בברצלונה, והן עם אביו, יוהאן קרויף, שאימן אותו כשהוא שיחק בקבוצה. הוא היה האופציה המועדפת של קרויף הבן לאמן את הצהובים. גרסיה לבש את מדי הבלאוגרנה בשנים 1992-1999 ושיחק בכל הנבחרות הצעירות של ספרד. בנוסף, שיחק גם בוולנסיה ובאספניול. משנת 2010 הדריך את קבוצת הנוער של ברצלונה.

מאמן מכבי תל אביב אוסקר גרסיה. קובי אליהו
מפנטז על ברצלונה? אוסקר גרסיה במסיבת העיתונאים/קובי אליהו

קרויף: "מקווה שבעוד 12 חודשים נסיים עם חיוך גדול"

נציג הבעלים ג'ק אנגלידיס אמר בפתח מסיבת העיתונאים, שהופסקה על ידי ניתוק חשמלי, אמר: "אנחנו שמחים מאוד להציג את אוסקר כמאמן החדש של מכבי תל אביב. עבדנו בתקופה האחרונה קשה מאוד כדי לצרף אנשים איכותיים כמו ג'ורדי ואוסקר. לאוסקר יש את האיכויות כדי לממש את החזון של המועדון ולהכין אותנו לעונה הקרובה. אנחנו מצפים להתחלה טובה".

המנהל המקצועי ג'ורדי קרויף: "אני מאוד מרוצה להביא מאמן כמו אוסקר למכבי תל אביב. אני חושב שהוא מה שהבעלים חיפש ומעוניין. הוא מאמן צעיר עם אמביציה, הוא רעב ויש לו ראש פתוח להצליח. יש לו את הידע הדרוש ואני שמח מאוד שעשינו את הצעד הזה, שהוא לא היה פשוט. הוא היה מבוקש מאוד ואני מאחל לו את המיטב. אני מקווה שאחרי 12 חודשים נסיים עם חיוך גדול".

קרויף ציין עוד: "מאחורי הקלעים אנחנו עובדים קשה. אנחנו מציגים כרגע את המאמן ובשלבים הבאים נשב עם השחקנים. אנחנו קרובים להחתים רכש ועוד יגיע הרגע להחתים שחקנים חדשים. אוסקר הוא אחד המאמנים המרגשים שיש בכדורגל הספרדי. אני מכיר אותו שנים רבות יותר כשחקן. בחרתי בו מכיוון שאני מאמין בו. אני מקווה שבעוד חמש או עשר שנים נתגאה לומר שעזרנו לאוסקר גרסיה בקריירה שלו".

המנהל המקצועי התייחס גם ללחץ הטבעי במכבי תל אביב, ואמר: "כמובן שיש במכבי את הלחץ של האוהדים. הייתי רוצה שהמועדון יהיה מועדון של מעשים ולא של דיבורים, אני מעדיף פחות לדבר אלא לעשות. זו הולכת להיות עבודה קשה, ואני מקווה ש-11 שחקנים ייתנו את הכל על המגרש. יש לאוסקר מנטליות של ווינריות, הוא תמיד רוצה לנצח. בכל משחק נעלה כדי לנצח. כמובן שאנחנו פה כדי להיאבק על כל תואר שנשחק עליו".

אוסקר גרסיה: "מרגיש מוכן לאמן את מכבי תל אביב"

המאמן החדש אוסקר גרסיה אמר בפתח דבריו באנגלית: "אני שמח מאוד וגאה להיות המאמן של מכבי תל אביב. אני אעבוד קשה מאוד פה כדי להשיג הצלחות". לאחר מכן הוא נשאל על ידי העיתונאים שאלות בעברית שתורגמו על ידי מתרגמת.

"אני מצפה להצלחה רבה, תהיה הרבה עבודה קשה עם השחקנים", הבטיח גרסיה. "התוכניות שלי הן להביא כוחות לקבוצה ולהכניס לאוהדים שמחה וציפיות טובות בקשר לקבוצה. זו המטרה שלי. זו לא תהיה בעיה שאני לא מקומי. האוהדים יהנו מהשחקנים שנביא ומהשמחה. היו לי הצעות יותר טובות מבחינה כספית, אבל העדפתי לבוא לפה כדי לעשות שינויים. סומכים עליי ואני מאמין שאצליח פה".

גרסיה סיפר עוד: "הייתה לי אפשרות לאמן את ברצלונה ב' בעוד שנתיים, אבל אני אוהב אתגרים ולכן נעניתי להצעה. שיחקתי בקבוצות מקצועניות ואני מרגיש מוכן לאמן את מכבי תל אביב. אני מכיר את הצוות, ובאשר לשחקנים אני מעדיף שלא להתייחס לכך בשלב הזה. אני לא מבטיח תארים, אבל אני אעשה את הטוב ביותר כדי להביא הצלחות. ההווה והעתיד שלי זה מכבי תל אביב, זה מה שאני רוצה להתמקד כרגע".

המאמן החדש סיפר עוד על חזונו: "אני אנסה להשקיע את כל הניסיון שצברתי מקבוצת הנוער של ברצלונה כדי להצליח ומקווה שיהיו מרוצים ממני. אני גם מקווה שהשחקנים ייתנו את הכל על הדשא". בנוגע לסוגיית עוזר המאמן, אמר גרסיה: "הייתי רוצה למנות עוזר מאמן מקומי, אבל זה עוד לא סגור". אוסקר גם התייחס לנושא בעיות המשמעת, ואמר: "אני מקווה שתהיה משמעת טובה, נדע איך לטפל בבעיות משמעת". בסוף מסיבת העיתונאים נשאל גרסיה אם הוא יוכל להפוך את מכבי תל אביב לברצלונה בישראל, ואמר על כך: "אני אשמח אם נוכל לעשות את זה, אבל זה לא יהיה פשוט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully