וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוריס גלפנד: "מקווה שיתנו למשחק יותר כבוד בישראל"

רב האמן הישראלי שסיים כסגן אלוף העולם שאב עידוד מהתמיכה שקיבל. שמעון פרס התקשר לברך: "הבאת לנו כבוד"

השחמטאי הישראלי בוריס גלפנד נכנע היום (רביעי) לווישוונתאן אנאנד ההודי בקרב על אליפות העולם בשחמט, והפסיד לו בשובר השוויון 2.5-1.5. בכך, אנאנד שמכהן כאלוף העולם מאז 2007 שמר על התואר שלו, בעוד שגלפנד שקיווה לעשות היסטוריה ייאלץ להמתין להזדמנות הבאה שלו.

גלפנד אמר במסיבת העיתונאים בתום ההתמודדות: "לא הייתי אומר שזה היה משחק צמוד, היה לי יתרון. במשחק השני היו לי הזדמנויות. הבעיה של כל המשחק בשבילי הייתה מגבלת הזמן ובמקרים כאלה קשה למצוא מהלכים טובים במשחק הזה. האסטרטגיה שלי הייתה פשוטה, להתייחס לכל משחק בנפרד ולחשוב איך לייצר את המהלכים הטובים ביותר. אני מאמין שזו הייתה הופעה טובה שלי".

על התמיכה שקיבל מישראל וההתעניינות הגדולה בהופעה שלו במוסקבה אמר גלפנד: "זה תמיד נחמד שאנשים מהמדינה שלך מעודדים אותך, ושמעתי שיש תמיכה גדולה בישראל. מה שחשוב זה שיתנו למשחק הזה יותר כבוד בחברה הישראלית, כי לא עשו את זה מספיק. היו לנו כמה כשרונות גדולים, אבל בישראל לא ממש האמינו ששחמט יכול להיות מקצוע, וכך איבדו דור אחרי דור. היו לנו רק 5-6 מקצוענים בארץ ואני מקווה שכעת המומנטום ימשיך ושמאות אלפי ילדים ילמדו שחמט ונראה תחרויות ברמה גבוהה, כדי שיהיו הרבה מקצועני שחמט בישראל".

אנאנד ההודי סיכם את המפגש ואמר: "לא הרגשתי כמו פייבוריט כי אני מכיר את בוריס יותר מדי זמן כדי לעשות את זה. היום זה היה מתוח, כשהתעוררתי בבוקר הייתה לי הרגשה שזה חייב להיגמר. ההתמודדות הייתה כל כך צמודה ולא ידעתי איך היא יכולה להיגמר. בסוף הייתי אפילו מתוח מדי מכדי לחגוג את הזכייה שלי, אבל סוף סוף אני רגוע".

שמעון פרס התקשר לברך: "עשית זאת בצנעה ובהתמדה"

נשיא המדינה שמעון פרס התקשר לגלפנד ושבח אותו על הישגיו: ?היה לי חשוב להתקשר אליך כדי לומר לך שאנחנו גאים בך וכי הבאת הרבה כבוד למדינת ישראל", אמר הנשיא. "הניצחון הוא עניין טכני בעוד שהמאמץ הוא אינטלקטואלי ואתה קיימת מאמץ אינטלקטואלי מרשים. הגעת בהפתעה ועוררת הפתעה נעימה מאוד לכל עם ישראל. הוסף להביא כבוד למדינה. עשית זאת בצנעה, בהתמדה ובאיזון. אהבנו את התנהלותך בתחרות".

שרת התרבות והספורט לימור לבנת אמרה בשיחת טלפון לגלפנד: "אזרחי ישראל גאים בך על אף שלא זכית בתואר אלוף העולם. בשבועות האחרונים הפכת לגיבור לאומי. ריתקת מדינה שלמה לקרב המוחות המותח והדרמטי שהתנהל בינך לבין יריבך ההודי. הבאת לא רק כבוד רב למדינת ישראל, אלא גם תרמת תרומה אדירה למודעות הציבורית לענף השחמט. ילדי ישראל יודעים היום מי זה בוריס גלפנד וחולמים לשחק כמוהו. לכן, ההישג שלך הוא לא רק הישג היסטורי יוצא דופן, אלא הישג מכונן ששם את השחמט על המפה ויוביל להתפתחותו וביסוסו. משרד התרבות והספורט רואה חובה להמשיך לתמוך באופן שוטף בענף השחמט בישראל, וכן למצוא דרכים נוספות לחיזוקו וטיפוחו".

יו"ר איגוד השחמט משה שלו סיכם את הופעתו של גלפנד ואמר: "בוריס נתן קרב אמיתי. הוא היה שווה בשווה, גם בשובר השוויון וברוב המשחקים הייתה לו עדיפות. לצערי הוא לא ניצל את זה וככה זה בספורט, כשלא מנצלים בסוף נענשים". שלו הוסיף: "בוריס ייצג את מדינת ישראל ואת השחמט ונתן קרב של ספורטאי אמיתי, ג'נטלמן עם הרבה כוח רצון. לאכזבתנו הוא לא הצליח להיות אלוף העולם. לשמחת 1.4 מיליארד הודים אנאנד נשאר אלוף עולם והנתונים שהגיעו משם מדהימים. לא פחות מ-160 מיליון אנשים צפו שם במשחק, כי אנאנד הוא כוכב גדול בהודו. אני מקווה שכעת גם בוריס גלפנד יהפוך להיות סלבריטאי בארץ".

בוריס גלפנד הפסיד לאנאנד בשובר השוויון במשחק על תואר אלוף העולם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully