וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלי גוטמן לשחקנים: "לא יכולה להיות נפילה כזאת"

27.5.2012 / 20:52

אלי גוטמן ביקר את שחקני הנבחרת על הפסד לצ'כיה. "רציתי לדעת את תמונת המצב. גרמניה לא תפסיד פעמיים ברצף"

יממה לאחר ההפסד הדרמטי 2:1 לנבחרת צ'כיה, שבה נבחרת ישראל לאימונים. בשעות הבוקר קיימו המאמן אלי גוטמן ועוזרו יוסי אבוקסיס שיחות אישיות עם מספר שחקנים ואחר הצהריים כינס גוטמן את השחקנים לאסיפה קבוצתית משותפת במהלכה התייחס לחשיבות הרבה של השחקנים לקבוצתיות שבנבחרת.

באסיפה עצמה אמר גוטמן לשחקנים: "לקחתי על עצמי את הסיכון במשחקים האלה, ידעתי שאלו קבוצות שישחקו ביורו, ולקחתי גם את התוצאות בחשבון. אני רוצה לדעת את תמונת המצב. יכולתי לבקש לשחק נגד יריבות קלות בהרבה, אבל אז לא הייתי יודע את המצב האמיתי". המשחק הקבוצתי במחצית הראשונה זכה לביקורת מהמאמן שהוסיף: "לא יכולה להיות נפילה כזאת, במיוחד בדקות האחרונות כשדרוש ריכוז וכשיש לנו שישה חילופים לבצע. גרמניה לא תרצה להגיע ליורו עם שני הפסדים וברור שהם יעשו הכל כדי לנצח. הם יבואו בטירוף אחרי שקיבלו חמישייה נגד השוויצרים. גולת הכותרת שלי היא שאין 'אני' בנבחרת, אלא יש 'אנחנו'".

איתי שכטר אמר היום (ראשון) לאתר הרשמי של ההתאחדות לכדורגל: "יכולנו לשחק מול נבחרות שהיינו מנצחים אותן במשחקי האימון, אבל אז לא היינו יודעים מה התמונה האמיתית של היכולת שלנו. יכולנו לשחק נגד נבחרות פחות חזקות ולנצח אותן ואז היו אומרים שאנחנו אלופי העולם במשחקי ידידות. חשוב ללמוד מהטעויות שלנו. אנחנו מכירים אחד את השני ולומדים אחד את השני. זו פעם ראשונה שאלי ויוסי נמצאים כל כך הרבה זמן עם השחקנים ויש כאן למידה טובה שאני בטוח שתביא לתוצאות".

שכטר הוסיף: "הייתה אסיפה מאוד חשובה. הבנתי מה זה אומר להוריד את ה'אני' ולעבוד על ה'אנחנו'. בין אם זה 15 דקות או 60 דקות כל שחקן צריך לתת את הכל כי זאת נבחרת בסופו של דבר. בקבוצה כל שחקן חושב על הקריירה שלו ובנבחרת זה צריך להיות שונה. לא קל לעשות את השינוי המחשבתי הזה. אנחנו צריכים לעבוד על זה שכל אחד לא יחשוב על עצמו ועל כמה דקות הוא משחק או אם הוא פותח או לא. אין בנבחרת 'אני' יש 'אנחנו' וזה הדבר החשוב שאלי מעביר לנו. הנבחרת היא של מדינה שלמה ולא של שחקן זה או אחר. בנבחרת אין זמן לתקן בעוד שבוע ואנחנו צריכים ליישם את העבודה המנטאלית".

לאחר האסיפה יצאו השחקנים לאימון במהלכו התחלקו לשתי קבוצות. ה-11 שפתחו בהרכב אמש ערכו אימון שחרור ומתיחות, בעוד שאר שחקני הסגל ערכו אימון טקטי ותרגול על חצי מגרש. בירם כיאל עזב הבוקר את מחנה האימונים וטס בחזרה לישראל על מנת לערוך את ההכנות האחרונות לקראת חתונתו שתתקיים בתחילת השבוע הבא.

בנבחרת שאבו עידוד מסוים מהנעת הכדור בחלק הקדמי, אבל נקודת התורפה הייתה כרגיל, ההגנה. "זאת הגנה חדשה כמעט לגמרי, אבל אסור לנו לספוג שערים כאלה", אמר שחקן בנבחרת. "נכון שזה משחק ידידות, אבל זה מה שקרה לנבחרת בכל הקמפיינים האחרונים. אנחנו לא רוצים לעלות 'כמעט', אלא להגיע למונדיאל. אני בטוח שהנבחרת תלך ותשתפר". ייתכן מאוד שטאלב טואטחה יוזמן לקראת המשחק מול הונגריה בחודש אוגוסט. דני עמוס, אלעד גבאי ושיר צדק עשויים לקבל דקות במשחק נגד גרמניה בלייפציג ביום חמישי, מתוך ידיעה שחלק מהשחקנים לא התאמנו לאחרונה וגוטמן ירצה לחלק את העומס. עדן בן בסט עשוי להיכלל בסגל ולקבל דקות ראשונות במשחק הזה. הנבחרת תקיים מחר (שני) אימון נוסף וביום שלישי בבוקר תצא בדרכה ללייפציג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully