וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קולינס: "בוסטון? לא שלושת הגדולים, הרביעייה האלופה"

בסיקסרס יודעים שרייג'ון רונדו הוא החוליה הכי חשובה בבוסטון. ומה הלאה? ריברס חושש מעייפות במיאמי, רונדו: "נרצה לשלוט"

איזה משחק 7 לתפארת היה הלילה (בין שבת לראשון) בחצי גמר המזרח. המאושרת היא בוסטון, שניצחה 75:85 בתום 48 דקות קשוחות את פילדלפיה, ותשחק בגמר המזרח מול מיאמי. הסלטיקס ממש לא היו במיטבם וה"שלישייה הגדולה" שלהם לא תיפקדה כהרגלה, אבל לבוסטון כבר מזמן יש "רביעייה גדולה", או אולי בעצם אחד שסוחב את כל השלושה האחרים. קוראים לו רייג'ון רונדו והלילה הוא ניצח את המשחק כמעט לבדו, עם 18 נקודות, 10 אסיסטים ו-10 ריבאונדים ובעיקר עם שני סלי קלאץ' גדולים במיוחד.

פול פירס תרם 15 נקודות, אבל יצא בשש עבירות, עם 4:16 על השעון, ריי אלן ירה אבנים על הלוח, עד שבסוף תפר שתי שלשות גדולות וקווין גארנט נתן תמיכה יפה עם 18 נקודות ו-13 ריבאונדים, אבל רונדו כאמור, היה מעל כולם. הטריפל דאבל שלו היה התשיעי בקריירה בפלייאוף, שווה לווילט צ'מברליין הגדול במקום הרביעי בהיסטוריה. את הרשימה דרך אגב, מוליך מג'יק ג'ונסון עם 30, אז לרונדו יש עוד מטרות להשיג. בינתיים, הוא היה לסלטיק השני ולשחקן השביעי בכלל בהיסטוריה, שקובע טריפל דאבל במשחק 7.

רייג'ון רונדו, קווין גארנט, בוסטון סלטיקס. רויטרס
ממשיך לשכתב את ההיסטוריה. רונדו/רויטרס

בוסטון פתחה עם 0 מ-14 מהשלוש, אבל אחרי שפירס יצא, רונדו קלע תשע רצופות ו-11 בסך הכל, כדי להבטיח את הניצחון לירוקים, שהובילו לאורך כל המשחק.

"הלילה שלי לא הלך כמו שצריך", אמר רונדו בסיום, "אבל אמרתי לעצמי להישאר במשחק, להישאר חיובי, ושמשהו יקרה". וזה אכן קרה. דוק ריברס יודע ש"רונדו רוצה להריץ את הקבוצה הזאת, והוא ללא ספק קווטרבק נהדר. אבל הלילה, במיוחד כשפול יצא, הוא פשוט השתלט על המשחק".

"אני לא רואה אותם כ'שלושת הגדולים', אלא כ'רביעייה האלופה'", אמר בסיום מאמן הסיקסרס דאג קולינס המאוכזב, "אם אתה משאיר את רונדו לבד, אתה עושה טעות ענקית". גם ג'רו הולידיי פירגן: "רונדו לקח את הקבוצה על הגב שלו".

שחקן נוסף שהיה משמעותי עבור הסלטיקס בניצחון הוא ריי אלן, שסובל מפציעה ולא מרשים עד עתה בפלייאוף, וגם הלילה הוא פתח עם 0 מ-5 מהשלוש, אבל ברבע האחרון קלע שתי שלשות גדולות שהזכירו כמה הוא חשוב במערך של בוסטון. "היו לי כמה זריקות טובות שהחטיאתי", אומר אלן, "זה כאילו שאני חייב את הבמה של הרבע הרביעי כדי להכניס אותן. אני אוהב להגיע נקודה שבה אתה מתרכז קצת יותר, אני שמח שהזריקות נכנסו כשזה היה חשוב".

מייקל פייטרוס אמר ש"אני לא יודע למה הוא לא זורק כל הזמן, לפעמים צריך להזכיר לריי אלן שהוא קלע השלשות הכי טוב ב-NBA". כרגע השאלה היא האם הרגליים של אלן מסוגלות לתרום מאמץ הגנתי מול וויד ולברון, במיוחד כשאייברי בראדלי לא בסביבה.

אוהדי בוסטון סלטיקס מתכוננים לקראת לברון ג'יימס, מיאמי היט. רויטרס
אוהדי בוסטון כבר מוכנים/רויטרס

ומה מצפה לבוסטון מול ההיט? המאזן של בוסטון מול מיאמי העונה 1:3 בעונה הסדירה, כשהסלטיקס קולעים מעל ל-50 אחוז מהשדה, אבל המשחקים נעשו בהרכבים חסרים, כשמריו צ'אלמרס הוא השחקן היחיד משתי החמישיות שפתח בכל ארבעת המשחקים (במשחק האחרון לא שיחקו לברון, וויד, בוש, רונדו, גארנט ואלן).

שחקני ההיט נחו וצברו אנרגיה, ובוסטון, שגם ככה סובלת מברכיים עייפות וריאות קצרות, מציגה את אלן בן ה-37, גארנט בן ה-36 ופירס בן ה-34. "לכל אורך הסדרה הזאת לא עשינו אפילו אימון אחד", אמר ריברס, "זה בלתי נתפס... פשוט אין לנו גופות או רגליים בשביל לעשות משהו שהוא לא משחק".

ריברס, שינסה להוביל את הסלטיקס לגמר NBA שלישי בקריירה שלו על הקווים, מוכן להיט: "אני כבר ארזתי את המזוודה. יהיה קשה להתחיל עוד סדרה, אבל אנחנו לא קבוצה של תירוצים. נהיה מוכנים ליום שני".

בוסטון ומיאמי נפגשו בשני הפלייאופים האחרונים. ב-2010 היו אלה הסלטיקס שדילגו לחצי גמר המזרח ובשנה שעברה, עם לברון במיאמי, ההיט ניצחו בחמישה משחקים בחצי הגמר: "השנה שעברה היא היסטוריה", אמר רונדו, "אנחנו קבוצה שונה לחלוטין ואנחנו מרגישים שאפשר לנצח. הגענו עד לכאן ואני בטוח שאפשר לעשות את זה. צריך להגיע למיאמי ולשלוט בעניינים".

ריי אלן, בוסטון סלטיקס. רויטרס
מה הזקנים מוסוגלים לתרום מול האנרגיות של מיאמי? אלן/רויטרס

מנגד, פילדלפיה מסיימת את הסדרה הזאת גאה, אחרי פלייאוף די מפתיע שגם כלל ניצחון על הבולס. "הסיקסרס הם קוץ בתחת", החמיא ריברס ליריבה, "קשה, קשה לשחק מולם".

"הם נתנו לנו מכה בפרצוף מהר מאוד", אמר דאג קולינס, "נלחמנו, אבל אף פעם לא השתלטנו על המשחק. לצערנו, החמצנו ארבע או חמש זריקות מהעונשין בסוף הרבע השלישי בדיוק כשנכנסו למשחק". אנדרה איגואדלה סיכם ואמר ש"אני חושב שהרבה שחקנים שלנו צברו ניסיון לעתיד, ואני מקווה שזו תהיה תפנית לקבוצה".

קווין גארנט, בוסטון סלטיקס, מול אלטון ברנד, פילדלפיה סיקסרס. רויטרס
עדיין קשוח, עדיין נלחם. גארנט/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully