וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"וויד ולברון? לא יודע מי יכול לעצור אותם"

שני כוכבי מיאמי מתעלים ברגע הנכון: אינדיאנה הרימה ידיים, מי הקורבן הבא? ואולי טוב שכריס בוש בחוץ? סיכום הצגה מדהימה

בדיוק ברגע הנכון, מיאמי נכנסה לכושר מטורף. רק לפני שבוע נראה היה שמיאמי מסתבכת, אחרי שהפסידה בבית ונקלעה לפיגור 2:1 מול אינדיאנה, אבל אחרי הביקורת על שחקני ההיט, הם התעוררו והגיבו ללחץ עם שלושה ניצחונות רצופים. הלילה (שישי) מיאמי גברה 93:105 על אינדיאנה והשלימה 2:4 בסדרה, וגם דווין וויד יודע שהקבוצה שלו נמצאת בכושר נהדר.

"היו לנו כמה משחקים טובים בעונה הרגילה", אומר וויד, "אבל אני לא יודע אם יצא לנו לשחק שלושה משחקים רצופים בכזאת רמה בפלייאוף". ואכן, הרמה גבוהה. וויד קלע 41 נקודות, כשבמהלך הרבע השני (שבו קלע 20 נקודות) הוא עשה ככל העולה על רוחו. לברון ג'יימס "הסתפק" ב-28 נקודות, אבל גם הוא קלע מתי שמתחשק לו והתעלל בהגנה של הפייסרס בדקות הסיום.

דווין וויד, מיאמי היט. רויטרס
"אני לא יודע אם יצא לנו לשחק שלושה משחקים רצופים בכזאת רמה בפלייאוף". וויד מתרשם/רויטרס

בכלל, מאז שכריס בוש נפצע, ומאז שהתקשורת כבר החלה לפקפק בסיכויי ההיט לזכות בטבעת, שני הכוכבים של מיאמי מספקים מספרים מדהימים. בשלושת המשחקים האחרונים לברון קלע 98 נקודות, קלט 34 ריבאונדים וחילק 24 אסיסטים. וויד קלע 99 נקודות, קלט 22 כדורים חוזרים וחילק 11 אסיסטים.

"אני לא יודע אם יש מישהו שיכול לעצור אותם", התייחס מאמן אינדיאנה פרנק ווגל לכושר של כוכבי מיאמי, "בשנה שעברה מול שיקגו ניסינו להתרכז בשמירה על דרק רוז, וזה היה קשה, אבל עכשיו יש להם שניים כאלה באותה רמה. עשינו את כל מה שיכולנו, נתנו מאבק יפה. אבל מאז משחק מספר 3 החבר'ה האלה פשוט העלו את הרמה שלהם".

ויכול להיות שדווקא ההיעדרות של כריס בוש היא זאת שסיבכה את אינדיאנה. מאז ההיעדרות שלו, וויד ולברון החליטו להשתלט על המשחק ולא השאירו לפייסרס סיכוי. פרנק ווגל יודע ש"כריס בוש הוא שחקן גדול, אבל כשהוא בחוץ, זה אומר שוויד ולברון נוגעים יותר בכדור, ולא בטוח שזה יתרון ליריבות שלהם. הם היו מדהימים בסדרה הזאת, לא הצלחנו להתמודד עם זה".

גם וויד יודע ש"אחרי שבוש נפצע, הבנו שאנחנו חייבים לקחת את הסדרה הזאת עלינו, הקבוצה הייתה צריכה שננהיג אותה". אריק ספולסטרה מסכם ואומר ש"הסדרה הזאת הוציאה מהם את המיטב בגלל שהם ידעו שהם חייבים לשחק ברמה מקסימלית כדי שננצח".

לברון ג'יימס (מימין), רוני טוריאף, דווין וויד, מיאמי היט. רויטרס
מי צריך את כריס בוש? הכוכבים לוקחים פיקוד/רויטרס

אבל זה לא רק וויד ולברון. במשחק הרביעי מיאמי קיבלה תרומה אדירה מאודוניס האסלם ששינתה את המשחק, היום היו אלה מריו צ'אלמרס ומייק מילר ששברו את אינדיאנה עם צליפות מעבר לקשת. מייק מילר אומר ש"ברור שיש לנו כישרון על הספסל. כשהגענו לכאן לא שכחנו לשחק כדורסל. הגענו לכאן אחרי שהיו לנו תפקידי מפתח בקבוצות אחרות. וכשאנחנו מקבלים הזדמנות, אנחנו צריכים לעזור".

"אי אפשר לקחת אליפות בלי מאמץ קבוצתי", סיכם שיין באטייה, "כל תרומה של שחקן שהוא לא בשלישיה וויד-לברון-בוש, הוא דבר לא צפוי מבחינת היריבה. וזה מה שהופך אותנו לקבוצה חזקה, שקשה לנצח אותה".

מייק מילר (משמאל), מיאמי היט, מול לאנדרו ברבוסה, אינדיאנה פייסרס. AP
כשהוא מתחיל לצוף, אפשר להבין שהקבוצה בפורמה חיובית. מילר/AP

גם לברון החמיא לוויד. "הוא היה נהדר מההתחלה ועד הסוף", אמר ה-MVP, "הוא נכנס לקצב מוקדם מאוד, ושמר עליו עד הסוף. הוא הכניס קליעות וו בצבע, הוא הכניס ג'אמפ-שוט מבחוץ, הוא הכניס עם הלוח ובחדירות ומכל מצב, הוא הלך לקו הרבה פעמים ולקח הרבה ריבאונדים, הוא פשוט היה מצוין".

ופתאום הפרגונים מגיעים מכל מקום, ולברון מהלל את המאמן. "אחרי המשחק השלישי, קואץ' ספו עשה התאמות מדהימות שאיפשרו לנו לעשות את הדברים שעשינו", אמר לברון, "הוא זה שמקבל את ההחלטות שלנו התקפית והגנתית, הוא פשוט אימן נהדר את הסדרה הזאת".

וויד כבר לא זוכר את המשחק השלישי, אותו סיים עם 5 נקודות ב-2 מ-13 מהשדה. "לפעמים הכדור לא נכנס, לפעמים הדברים לא הולכים, פשוט הייתי צריך לחזור לדברים הבסיסיים ולשחק כדורסל פשוט", אמר וויד, "הרגשתי טוב, הרגשתי חזק, והחברים שלי לקבוצה חיפשו אותי". ועכשיו מיאמי תתרווח בכורסה, ותצפה במשחק השביעי של בוסטון ופילדלפיה. "אני מעריך את המנוחה", אמר וויד, "הרווחנו אותה ביושר".

פרנק ווגל, מאמן אינדיאנה, מחבק את דווין וויד, מיאמי היט. AP
מה הוא כבר יכול לעשות? רק לתת חיבוק. ווגל נכנע לברק/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully