וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיוויד בלאט: "עמדנו בגבורה בכל האתגרים העונה"

מאמן מכבי תל אביב סיכם עונה ארוכה, שהסתיימה בעוד אליפות: "ניצחנו 73 מתוך 85 משחקים, אין דברים כאלה בעולם"

ברני ארדוב

צילום ועריכת וידאו: קובי אליהו

תגידו מזל טוב לקבוצת הכדורסל של מכבי תל אביב. בפעם ה-50. האלופה הנצחית צלחה עוד פיינל פור ישראלי והביאה צלחת אליפות נוספת לארון העמוס, תואר מספר 99 בתולדות המועדון, אחרי ניצחון 63:83 על מכבי אשדוד בגמר. דייויד בלו, אולי במשחקו האחרון במכבי, אולי בקריירה כולה, היה מצוין עם 14 נקודות. דווין סמית' וקית' לנגפורד הובילו עם 16 כל אחד. הצהובים לא התקשו, למרות שהם נאלצו להעביר את שני ערבי האירוע ללא האוהדים שלהם, שהחרימו את הפיינל פור כמחאה על השיטה הלא הוגנת לדעתם. מכבי מסיימת עונה ארוכה מאוד, בה זכתה בארבעה תארים (גביע ווינר, הליגה האדריאטית, גביע המדינה והאליפות), עם טרבל מקומי שני ברציפות.

במכבי יישבו עוד הלילה עם ריצ'רד הנדריקס, במטרה לראות אם יש אפשרות לסגור איתו.

המאמן דיוויד בלאט, עבורו זו אליפות שמינית עם הצהובים, ארבע כעוזר וארבע נוספות כמאמן ראשי, אמר בסיום: "עונה מאוד יפה, קשה, ארוכה, רצופה באתגרים. עמדנו בגבורה בכל אחד מהם ולקחנו ארבעה תארים. שיחקנו היום עם שמונה מתוך 13 שחקנים שלנו וניצחנו ב-20 הפרש קבוצה טובה שבאה להילחם. הבחורים מדהימים והכי הרבה הצוות שלי. לא היה צוות כזה במכבי, אני אוהב אותם".

על העונה הארוכה שעברו הצהובים, אמר בלאט: "בכל שבוע היו רגעים קשים, אי אפשר לתאר מה זה להכין את השחקנים מנטלית כל שבוע לשלושה משחקים. תוסיפו לזה טיסות ולחץ, שצריך לנצח כל משחק. זה היה משחק 85 שלנו העונה וניצחנו 73, אין דברים כאלה בעולם". לגבי עתידו של בלו הוא הוסיף: "אני מקווה שהוא יילך הביתה ויבין שהוא צריך לשחק כדורסל, במכבי ושהוא יישאר".

בלו, שכהרגלו צלף בלי הכרה, כולל שלוש שלשות רצופות, שפתחו עבור הצהובים את הפער ברבע השני, דיבר כמובן על הרהורי הפרישה שלו: "אני לא יודע מה יהיה בשנה הבאה. אני רק רוצה ליהנות מהרגע. אני מרגיש מצוין, אני לא יודע אם אפרוש. החיים יותר גדולים מהכדורסל, יש לי אפשרויות אחרות בבית, המשפחה שלי שם. בנקודה מסוימת, הכדורסל צריך להיעצר, נראה מה יהיה. העונה הזו הייתה מעשירה, ראינו המון מדינות והמון קבוצות. זה נותן הרבה לקבוצה".

גיא פניני, שסיים עם 9 נקודות וקטף אליפות שנייה בקריירה, אמר: "עונה ענקית, ארוכה. קבוצה אדירה, הרבה זמן לא עברנו עונה כזו ומרגש לסיים את זה בטעם כזה. אני מוריד את הכובע בפני כולם. הייתה לי תחילת עונה קשה ואני רוצה להודות למשפחה שתמכה בי. היו לי הרבה עליות וירידות, בסוף נכנסתי לעניינים. אני באמת מתרגש. החלום שלי מילדות היה להניף צלחת עם מכבי. אמרתי לטל שיניף לבד, אבל הוא יצא גדול ואמר לי תבוא, אין דברים כאלה".

ליאור אליהו, שהסתפק בשש נקודות בלבד, אמר: "כבוד להיות חלק מההיסטוריה של הקבוצה הזו. אני רק חלק קטן מהמערכת הזו. שמעון מזרחי אמר לי לפני המשחק שזו תהיה אליפות 50. היה חשוב לנו הניצחון הזה, בגלל הפיינל פור. עכשיו אני יכול להגיד שהעונה הייתה לא פשוטה, עשינו מעל 100 משחקים העונה עם הנבחרת, המון טיסות. עמדנו בזה בגבורה והכי חשוב שלא נפצענו".

יוגב אוחיון: "לא היה פשוט, אבל נהנינו מכל שנייה"

יוגב אוחיון, שסיים כמו גדול עונת בכורה נהדרת במדי הצהובים, אמר: "יש שמחה גדולה. עברנו עונה כל כך קשה ובערב כזה אתה לומד להעריך את הקבוצה ואת כל הצוות. קשה לי לשחזר את העונה האחרונה ואני לא זוכר מה עשיתי בקיץ. לא היה פשוט, אבל נהנינו מכל שנייה".

"לא באחריותי מה יקרה פה בעונה הבאה. אני בטוח שההנהלה והצוות המקצועי תעשה הכל כדי להשאיר פה שחקנים מצוינים. אני אשאר כאן בעונה הבאה, אני נאמן. נתנו לי הרבה ביטחון ובעונה כזו צריך להתחבר ולדעת להתמודד גם עם רגעים קשים".

"לא חשבתי שאסיים כך את העונה, אבל עם הזמן נכנסתי יותר ויותר לעניינים. ממשחק האימון הראשון, כשהמאמן העלה אותי הרגשתי ביטחון, כי דיוויד נתן לי הרבה ובנה לי הרבה מהאופי. אני אתגעגע לתיאו פפאלוקאס כי הוא תרם לי המון. אחרי המשחק הוא אמר לי שאהנה מהרגע כי אלה הדברים שנותנים לך את הכוח להילחם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully