וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'ון תומאס בראיון: "היו יותר מדי פיק אנד רולים"

23.5.2012 / 14:00

קטש היה צריך לדרוש יותר, דרוקר היה צריך לתת יותר. ג'ון תומאס, אקס חולון, מסביר את כישלון ירושלים וההחמצה שלו

הפועל חולון אמנם ספגה אמש (שלישי) תבוסה ממכבי תל אביב בחצי גמר הפיינל פור, אבל למעט התוצאה המביכה – קשה לבוא אליה בטענות. חולון הוציאה כמעט את המקסימום מהעונה הזו, והדוגמה הכי טובה לכך היא היריבה עליה דילגה בשלף סדרות הפלייאוף: הפועל ירושלים, שבוודאי היתה מוכנה להתחלף איתה, אחרי ששוב נשארה מחוץ לאירוע השיא של הכדורסל הישראלי, כששוב לא סחטה 20 אחוז מעצמה.

זו השנה השנייה ברציפות שבה הפועל ירושלים מסיימת עונה מתסכלת, כשבשנה שעברה היא הודחה מאירופה בשלב מוקדם ולא הצליחה להעפיל לגמר הפיינל פור. בראיון לוואלה! ספורט ג'ון תומאס מנסה להסביר את כישלונה של הקבוצה העונה. "ללא ספק, זו היתה עונה מאכזבת", מודה תומאס. "היו הרבה עליות ומורדות העונה. גם המאמן הוחלף, לאחר שלא עשינו את מה שמצופה ממנו. ואם לוקחים בחשבון את השחקנים שהיו בקבוצה, אני בהחלט חושב שיכולנו ללכת רחוק יותר ביורוקאפ, כמו גם בליגה הישראלית. אבל לפעמים דברים לא קורים כפי שחושבים שיקרו ודברים לא מסתדרים".

שחקן הפועל ירושלים, ג'ון תומאס. מגד גוזני
שנה של עליות וירידות שהסתיימה בהדחה כואבת. ג'ון תומאס/מגד גוזני

***

שיחקת תחת קטש ודרוקר. עד כמה הם שונים כמאמנים?

"חוץ מהבדלי האישיות, כל מאמן היה מדגיש דברים אחרים. שרון דרוקר ניסה להדגיש בפנינו יותר את עניין ההגנה ועשה תרגילים שונים בהתקפה, למשל. אולי בגלל שקטש היה שחקן, הוא ציפה שפשוט נהיה מקצוענים וציפה שהשחקנים ידעו ויבינו מהם הדברים שהשחקנים צריכים לדאוג להם ברמות האלו. הוא הרגיש שהוא לא צריך להדגיש את זה יותר מדי. באופן אישי אני יכול להגיד שאני מודע למה שצריך לעשות ולשפר אז לא הייתי צריך את שקטש ידריך, אבל אין ספק שבכדורסל, או כל תחום אחר בחיים, אנשים אחרים כן צריכים שיגרמו להם להיות עם יותר מוטיבציה. אם זה עלי ידי מעשים או מילים".

ההנהלה חשבה שקטש לא מתאים והוא עזב במהלך העונה. כשחקן ירושלים, מה לדעתך היו הטעויות העיקריות שלו?

"אני חושב שאם אתה יודע שהאחריות תיפול עליך, אתה צריך ללכת עם מה שאתה יודע ומכיר. כשיש לך קבוצה, אתה צריך להגיד שזו המערכת שלי והחוקים שלי וזו הדרך שלי. אני חושב שלפעמים עודד לא שיחק את הסטייל שהוא רצה, אולי בגלל השחקנים, אני לא יודע למה. אבל לפעמים חשבתי לעצמי לגבי קטש ש'זו הקבוצה שלך- אז קח אותה תעשה את מה שאתה צריך לעשות'. שחקנים אמנם צריכים להרגיש שלוקחים אותם בחשבון, אבל בסופו של דבר חבל שזה הסתיים כך. אני לא חושב שהמאמן צריך להגיד לי להתאמן חזק, אבל יש מקרים ששחקנים אחרים אולי צריכים את זה יותר".

גם בתקופתו של דרוקר ירושלים סבלה מחוסר יציבות. מדוע?

"זו שאלה טובה מאוד. פשוט אין לי תשובה לכך, כל השחקנים הרגישו את חוסר היציבות. קשה להבין למה זה קרה לנו. להגיד שזה בגלל הלחץ של לשחק בקבוצה כמו הפועל ירושלים? שחקנים לא שמחים על זמן המשחק שלהם? על התפקיד? אני לא יודע מה היתה הסיבה שלמרות כל הכישרון שהיה לנו, כקבוצה זה לא בא לידי ביטוי. ניסינו לעודד את עצמו ולהרים אחד את השני. אבל אני לא יודע מה גרם לחוסר היציבות הזה".

היו בעיות חברתיות בקבוצה? מתחים בין שחקנים?

"היה אכפת לנו אחד מהשני. זה מה שגורם לי גם פחות להבין מה קרה לנו כקבוצה, ולמה זה לא התחבר על הפרקט. כמובן כשנמצאים ביחד תשעה חודשים יש מתחים קטנים, אבל לא היה יותר מכך בירושלים. לא היו מתחים או ריבים, שום דבר שהוא חריג מבכל קבוצה. ממש לא. נכון שווראנדו עזב , אבל אם שחקן לא שמח אז הוא עוזב".

מאמן הפועל ירושלים עודד קטש. מגד גוזני
לפעמים חשבתי לעצמי לגבי קטש ש'זו הקבוצה שלך- אז קח אותה תעשה את מה שאתה צריך לעשות'/מגד גוזני

***

מבחינה אישית, תומאס בן ה-36 נחרץ בדעתו: הוא סבור כי לא קיבל הזדמנות ראויה העונה. "זו היתה אחת העונות הכי קשות שחוויתי. הגעתי עם ציפיות גבוהות מעצמי, מהתפקיד שאני אמור לעשות, ואני לא כל כך הייתי מרוצה ממנו בסופו של דבר. אבל בסופו של דבר אני יכול לשלוט במה שאני יכול. נפצעתי לאחר שהחלקתי על הרצפה, פציעה חסרת מזל, וזה השבית אותי לחודש. כשחזרתי ליורוקאפ לא החלמתי לגמרי מהפציעה, אבל רציתי לחזור ליורוקאפ וידעתי עד כמה זה חשוב לעונה, אבל אולי מיהרתי לשוב עם הפציעה שהיתה לי. גם מנטלית זה היה קשה לי. ג'רוויס וראנדו שיחק טוב, ומצאתי את עצמי במצב קשה כי היינו שישה זרים ולא ראיתי זמן משחק בליגה הישראלית. לא ראיתי פרקט ולא שיחקתי. לפעמים אפילו לא שותפתי באימון".

איך התמודדת עם כל זה?

"הייתי מאוכזב מהמצב, היו לי עליות ומורדות וזה היה מאוד קשה עבורי כל המצב. לפעמים הייתי מרגיש כעס, לפעמים הייתי מדוכא, אבל החזקתי את עצמי. שחקנים ומאמנים יכלו להגיד לי דברים, אבל ניסיתי לעשות את הכי טוב במצב שלי, כשאני יודע שאני יכול להיות שחקן דומיננטי בליגה הישראלית וגם ביורוקאפ. שחקנים גבוהים יכולים לעזור בייחוד בהגנה, אבל היו יותר מדי פיק אנד רולים".

אתה מדבר יותר על התקופה תחת קטש או דרוקר?

"גם על שרון דרוקר. אמנם הוא נתן לי לשחק יותר לקראת סוף העונה, אבל היו לא מעט משחקים שלא שיחקתי הרבה דקות. חשבתי שהביאו אותי בשביל להיות מתחת לסלים. אבל היו הרבה שחקנים, אז הדקות וההזדמנויות קוצצו. אם הייתי משחק 30 דקות ולא לוקח שום ריבאונד, אז זה בסדר שהיו אומרים לי שאני לא משחק 30 דקות. אבל לא היתה לי הזדמנות".

שוחחת על זה עם קטש ודרוקר?

"נתתי לאימונים לדבר במקומי".

היו השנה, כרגיל, הרבה בעיות בגזרת ההנהלה. דני קליין צריך לעזוב לדעתך?

"דני צריך לעשות מה שהכי טוב בשבילו. משהו חייב להשתנות על מנת שהפועל תוכל לחיות את הציפיות שלה. אני לא יודע אם עזיבה של דני היא התשובה הנכונה לכך. קבוצות טובות מבוססות על תמהיל נכון של שחקנים שלא חושבים רק על עצמם, וגם הנהלה ומאמנים צריכים להיות כך. אם זו לא יחידה ולמרכיב אחד יש תוכניות שונות, אז זה לא יעבוד".

מה התוכניות שלך בעונה הבאה?

"אני לא יודע מה קורה איתי בשנה הבאה. אני לעולם לא סוגר את הדלת בפני הזדמנויות, כולם מנסים להירגע ולחשוב על זה שלא עלינו לפיינל פור".

שרון דרוקר מאמן הפועל ירושלים בכדורסל עם דרור כהן. מגד גוזני
על דרוקר: "הוא נתן לי לשחק יותר בסוף העונה, אבל היו לא מעט משחקים שלא שיחקתי הרבה דקות"/מגד גוזני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully